حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دعوای لفظی مدیر اجرایی اپل با سامسونگ؛ آن‌ها فناوری‌های ما را از بین بردند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی، سامسونگ

سامسونگ و اپل دو رقیب دیرینه هستند و این موضوع گاهی اوقات به بحث و جدل‌های جدی نیز کشیده می‌شود. اخیرا شاهد دعوای لفظی مدیر اجرایی اپل با سامسونگ هستیم که گفته است آن‌ها فناوری‌های ما را از بین می‌برند. با ترنجی همراه باشید.

دعوای لفظی مدیر اجرایی اپل با سامسونگ چه دلیلی دارد؟!

چه اندروید و چه iOS، نمی‌توان ادعا کرد اولین آیفونی که در سال ۲۰۰۷ عرضه شد، پایه گوشی‌های هوشمند مدرن امروزی را پایه گذاری کرد. در واقع آیفون اپل، اولین موبایلی بود که نمایشگرهای لمسی را رواج بخشید و همچنین این شرکت اولین شرکتی بود که فروشگاه اپلیکیشن را راه اندازی کرد. سایر فروشندگان نیز به سرعت از این رویه پیروی کردند و یکی از آن‌ها که توانست در فروش گوشی‌های هوشمند خود، حتی از اپل پیشی بگیرد، سامسونگ است.

این موضوع مطمئنا به مذاق اپل و مدیران این شرکت خوش نمی‌آید. شاید به همین دلیل است که در تلاشی برای کم اهمیت جلوه دادن موفقیت سامسونگ، یکی از مدیران اپل می‌گوید که گوشی‌های این غول کره‌ای محصولاتی ضعیفی هستند. جوانا استرن از وال استریت ژورنال مستندی درباره تکامل آیفون از زمان ساخت آن در ۲۹ ژوئن ۲۰۰۷ ساخته است. او با مدیران ارشد اپل، از جمله برخی که دیگر در این شرکت کار نمی‌کنند و همچنین با برخی دیگر نیز مصاحبه کرد.

دعوای لفظی مدیر اجرایی اپل با سامسونگ

هنگامی که از استیو جابز، یکی از بنیانگذاران اپل، درخواست داد تا آیفون بزرگ‌تری بسازد، پس از چند مشکل در افت سیگنال آیفون ۴ سال ۲۰۱۰ به دلیل نمایشگر کوچک ۳.۵ اینچی آن، وی گفت که طرفدار گوشی‌های بزرگ‌تر از شرکت‌هایی مانند سامسونگ نیست، زیرا نمی‌توان با یک دست، به راحتی با آن کار کرد و هیچ کس قصد خرید آن را نیز ندارد. اما در سال ۲۰۱۳، اپل شروع به بازنگری در این موضوع کرد، زیرا فروش این شرکت در حال کاهش بود. در همین حین، گوشی‌های بزرگ‌تر از ۴ اینچ نیز در حال افزایش بودند.

گوشی‌های برتر بازار با صفحه نمایش بزرگ در آن زمان، گوشی‌های گلکسی S و نوت سامسونگ بودند. اپل با تجهیز آیفون ۶ سال ۲۰۱۴ به صفحه نمایش بزرگ‌تر، به این نیاز کاربران پاسخ داد و مسیر درستی پیش گرفت. سامسونگ هرگز چنین موقعیتی را دست کم نگرفت و به سرعت، اپل را به خاطر عقب نشینی از گفته‌هایش مورد تمسخر قرار داد. هنگامی که جوانا استرن از گرگ جوسویاک، مدیر بازاریابی اپل در مورد سامسونگ و سایر تولیدکنندگان اندرویدی که در آن زمان گوشی‌های بزرگ‌تری را تولید می‌کردند، پرسید، او گفت که آن‌ها را آزاردهنده می‌دانست، زیرا آن‌ها فقط آیفون‌های ضعیفی تولید می‌کردند.

دعوای حقوقی اپل و سامسونگ به پایان رسید

آن‌ها آزاردهنده بودند زیرا همانطور که می‌دانید، تب و تاب فناوری ما را از بین بردند. آن‌ها نوآوری‌هایی را که ما ایجاد کرده بودیم برداشتند، سپس یک نسخه ضعیف‌تر از آن ایجاد کردند و آن را با یک نمایشگر بزرگ‌تر عرضه کردند. بنابراین، بله، ما هرگز از آن راضی نبودیم.

به طرز خنده‌داری، این مستند با تونی فادل، سازنده آیپاد و آیفون شروع می‌شود که می‌گوید این شرکت کار بر روی آیفون را پس از شروع رقبا به تولید گوشی‌های خاص با قابلیت‌های دوربین و موسیقی آغاز کرد. اپل در واقع در سال ۲۰۱۱ سامسونگ را به دلیل کپی برداری از طراحی و رابط کاربری آن به دادگاه برد و در ابتدا حدود یک میلیارد دلار غرامت دریافت کرد. این دو شرکت در سال ۲۰۱۸ نهایتا به توافق رسیدند، اما اپل موضع خود را حفظ کرد که انقلاب گوشی‌های هوشمند را آغاز کرده و سامسونگ آشکارا طراحی آن‌ها را کپی کرده است.

به گفته PhoneArena، تقریبا در همان زمان، اپل درگیر نبردهای حقوقی با سازندگانی مانند HTC، موتورولا، آمازون و نوکیا بود که از برخی از آن‌ها نیز شکایت کرده بود و برخی دیگر از آن‌ها هم از اپل شکایت کرده بودند. هنگامی که استرن با یکی از سخنگویان سامسونگ تماس گرفت، آن‌ها گفتند که این شرکت برای اولین بار در صنعت پیشگام بوده است، صنایعی مانند نمایشگرهای بزرگ OLED که به هر حال اپل از آن‌های خرید می‌کند.

همچنین سامسونگ، محصولاتی مقاوم در برابر آب و گرد و غبار ساخته است و یا حتی اولین گوشی‌های اپل از پردازنده‌های سامسونگ استفاده می‌کردند. هم سامسونگ و هم اپل پشت برخی از بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۲ قرار دارند و در پایان، اگر از ویژگی‌های یکدیگر کپی کنند، این یک پیروزی برای مصرف‌ کنندگان است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان