حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ به دلیل فروش ضعیف گلکسی اس ۹ به هدف فروش ۳۵۰ میلیون دستگاه موبایل در سال ۲۰۱۸ نمی رسد

نوشته

5 سال قبل | 14 دیدگاه | سامسونگ

می‌دانیم که شرکت های موبایل برنامه ریزی دقیقی دارند و پیش بینی فروش خود را از سال گذشته انجام می دهند. سامسونگ در ابتدا پیش بینی فروش ۳۲۰ میلیون دستگاه موبایل را برای سال ۲۰۱۸ داشت اما به دلیل پیش فروش قوی گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس در قم را به ۳۵۰ میلیون دستگاه ارتقا داد. حال به نظر می رسد که گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس فقط در پیش فروش ها خیلی خوب عمل کردند و فروش کلی آنها ضعیف بوده است. این سبب می‌شود که سامسونگ به پیش بینی فروش ۳۵۰ میلیون دستگاه موبایل خود نرسد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در این زمینه بیشتر صحبت کنیم.

به گزارش The Investor رقم دقیق پیش بینی اولیه سامسونگ برای فروش موبایل در سال ۲۰۱۸ برابر ۳۲۰ میلیون دستگاه بوده است. این تقریبا برابر با فروش ۳۱۹.۸ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۷ است و این رقم رشد ۳.۳ درصدی را نسبت به فروش در سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد. کره ای ها در سال ۲۰۱۶ موفق به فروش ۳۰۹.۴ میلیون دستگاه موبایل شده بودند. جالب اینکه آنها در سال ۲۰۱۵ ۳۱۹.۷ میلیون دستگاه موبایل فروخته یودند که این بیشتر از فروش آنها در سال ۲۰۱۶ و تقریباً برابر با پیش‌بینی اولیه فروش سال ۲۰۱۸ آنها است. بدین ترتیب سامسونگ از سال ۲۰۱۵ تا سال ۲۰۱۸ رشدی در فروش موبایل های خود تجربه نکرده است.

فروش گلکسی اس ۹ کمترین میزان فروش سامسونگ از زمان ارائه گلکسی اس ۳ است

سامسونگ به هر سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ ۷۸ میلیون و در سه ماهه دوم امسال ۷۳ میلیون دستگاه موبایل به فروش رسانده است. به عقیده Noh Geun-chang از سازمان HMC سامسونگ احتمالا در سال ۲۰۱۸ تنها ۳۰ میلیون موبایل در خانواده گلکسی اس به فروش برسانند و این کمترین میزان فروش آنها از زمان ارائه گلکسی اس ۳ است. یکی از دلایل فروش ضعیف را میتوان کاهش شدید صحنه سامسونگ از بزرگترین بازار موبایل دنیا یعنی بازار چین دانسته از ۲۰ درصد به تنها ۱ درصد کاهش پیدا کرده است.

همچنین هر ۳ موسسه های بررسی مالی پیش بینی می کنند که سامسونگ در سال ۲۰۱۸ به سود ۲.۱ میلیارد دلار برسد که شاهد ۴۰ درصد افت خواهد بود. تنها دستگاهی که می‌تواند شرایط را کمی برای سامسونگ بهتر کند گلکسی نوت ۹ است که امید سامسونگ به آن بسته است. نظر شما درباره شرایط فعلی سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Naranj

عجیبه سامسونگ هنوز امار فروش سری اس۹ رو تا الان نداده اینها بر چه مدرکی این حرفها رو میزنند؟!

فروش 350 میلیون دستگاه بلند پروازانه اس!
سامسونگ با همین ۳۲۰ میلیون فروش در سال ۲۰۱۷، بالاتر از همه برندها فروخت، حتی بیشتر از اپل.
امسالم اگر در حد پارسال بفروشه، بدون شک یا دوباره اول میشه یا نهایتا دوم. بستگی به اپل داره.

هواوی و شیائومی هم حالا حالاها راه زیاد دارن تا بخوان به آمار فروش سامسونگ و اپل نزدیک بشن.

در ضمن آمار فروش ماه آوریل ۲۰۱۸ رو که در همین سایت هم منتشر شد، نشون میداد که فروش S9 و S9 پلاس، بهتر از آیفون X بوده. یعنی هر کدوم به صورت مجزا هم بیشتر فروش رفته بودن.

حالا اینکه سامسونگ در آرزوی رسیدن به ۳۵۰ میلیون فروش بوده، بحث دیگری هست. واقعیت این هست که فروش سامسونگ هنوزم خوبه و امسال هم قطعا یا اول میشه یا دوم.

یه بحث انحرافی.

امروز توی اپلیکیشن دیوار نگاه کردم، دیدم چند نفر گلکسی نوت ۸ رو گذاشتن برای فروش. حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ قیمت زدن. من گوشی رو خریدم ۳ میلیون و ۶۳۰. به نظرتون اگر نوت ۸ رو بفروشم به قیمت حدود ۴ میلیون و ۶۰۰ و یک میلیون سود کنم، کار درستی هست؟

خیلی جالبه. سه ماه با گوشی کار کردم، لذتش رو بردم، الان بخوام بفروشم، یک میلیون سود میکنم.

منتها بحث این هست که وقتی بفروشم، با اون ۴ میلیون و ۶۰۰ چکار کنم؟ سکه بخرم؟ سکه که گرون شده. ممکنه بیاد پایین. دلار بخرم؟ نظرتون چیه؟

Naranj

شما یک میلیون سود نمیکنی ارزش ۴۶۰۰ الان اندازه همون ۳۶۰۰ یا شاید حتی کمتر باشه

دکتر رسول آریان

نه اینجوریام نیست.
برخی کالاها بیش از قیمت واقعیشون بالا رفتن.
با فرض اینکه هزینه تمام کالاها و خدمات در ایران افزایش پیدا کرده باشه، مع الوصف این افزایش برای همه کالاها یکسان نبوده. برخی خیلی بیشتر و برخی خیلی کم.

توی همین بازار موبایل هم، همه گوشی ها به این شدت بالا نرفتن. هر چی گوشی توی بورس تر بوده و پرچمدارتر و جدیدتر بوده، افزایشش بیشتر بوده. وگرنه من اگر بخوام یه گوشی قدیمی مثل S۶ بگیرم دستم، بخوام کار کرده بخرم، آنچنان افزایشی نداشته از ابتدای سال تا الان‌.

دکتر رسول آریان

در ثانی، من این گوشی رو از غرب کشور خریدم، از یکی از شهرستان هایی که جنس قاچاق میارن.
اون موقع نوت ۸ هنوز توی طرح رجیستری نبود. همون موقع هم که خریدم ۳ میلیون و ۶۰۰، داشتن گارانتی دارش رو میدادن ۳ میلیون و ۸۰۰.
بعد که سامسونگ کلا رفت توی طرح رجیستری، دیگه نوت ۸ با قیمت ۳ میلیون و ۶۰۰ هیچ جا نمیشد پیدا کرد.

من اینجوری خرید میکنم داداش.

کهکشان

آقای آریان بنظرم نفروش چون دیگه هیچ گوشی غیر از اس 9 پلاس و نوت 9 نمیتونه ارضات کنه نوت 8 توقعاتت رو قطعا بالا برده چون گوشی فوق العاده ایه
با افزایش 40% قیمت گوشی بعید میدونم دیگه حاضر بشی 7 – 8 تومن بدی تا یه گوشی مث نوت 8 گیرت بیاد

MR.CAMPER

رسول جان سلام چطوری عزیز
داداش در مورد بحثی که مطرح کردی باید بهت بگم به هیچ وجه این کارو نکن این مملکت صاحب نداره دیدی امروز فروختی ۴۶۰۰ هفته دیگ گوشیا قیمتش گرون تر شد نوت ۸ شد ۶ میلیون اون وقت میخوای چیکار کنی؟ اون موقع جایگزینی هم برای گوشیت نیست (فقط نوت جایگزین یک نوت دیگه میشه)
بعد فک کن الان میانرده های بنجلی مث A8+ قیمتش نزدیک سه میلیون تومنه اون موقع باید با ۴۶۰۰ که گوشیو فروختی ی چیزی هم سر بدی یک میانرده بخری این مملکت حساب کتاب نداره الانم که مطلع شدیم ۵ هزار نفر از اقا زاده ها از امریکا دیپورت میشن ایران تا سه ماهه اینده بعد همه چی صد برابر میشه تا بتونن شکم اونا رو سیر کنن پس جای گرونتر شدن هست از این ریسکها به هیچ وجه نکن چون امکان متضرر شدنت هست

دکتر رسول آریان

ممنون از کامنتت.

فرمایش شما کاملا صحیحه. اگر بخوام این کار رو بکنم، قطعا قید یه گوشی خوب رو باید بزنم و با یه پرچمدار سه سال پیش دست دوم سر کنم.

آقای عطا.یی این کلمه قم چیه توی متن ?

به دلیل پیش فروش قوی گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس در قم را به ۳۵۰ میلیون دستگاه ارتقا داد

کشور قم؟؟؟

Peiman

کشور قم ????

دکتر رسول آریان

?

کهکشان

اون موقه که سامسونگ فروش بالای اس 3 و اس 4 رو تجربه کرد تنها رقیبش آیفون بود
الان هر چی شرکت بنجل چینیه داره گوشی میزنه امشب میخوابی فردا بیدار میشی یه برند دیگه میاد
حفظ بازار تو این شرایط واقعا سخت شده ! حتی آیفون هم فروش خوبی تجربه نکرده

Faraz

بعضی از برند ها هم کلا ده میلیون فروش دارن خخخخخخ بعد ادعای بهترین بودن هم دارن …اینا رو اگه جو بهشون بدی با چاقو میرن به جنگ آمریکا در این حد توهمی هستن ???

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)