حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اکسپریا ایکس زد 3 پریمیوم با مدل سونی H8616 لو رفت

نوشته

5 سال قبل | 5 دیدگاه | سونی، شایعات

چندی پیش در ترنجی درباره دستگاهی به نام اکسپریا ایکس زد ۳ (Xperia XZ3) صحبت کردیم. پیش از آن اما سونی به یک موبایل بدون حاشیه اکسپریا اشاره داشت. جدیدترین شایعه نیز درباره پرچمدار بعدی سونی نمایشگری با رزولوشن QHD+ است. این در حالی که آن شایعه مربوط به دستگاهی با مدل Sony H8416 بود، حالا دستگاهی با مدل سونی H8616 لو رفته که در آن مشخصاتی عجیب و غریب می بینیم اما نزدیک ترین مدلی که می توان حدس زد باشد، اکسپریا ایکس زد 3 پریمیوم (Xperia XZ3 Premium) است. در ادامه ترنجی همراه باشید تا در این زمینه بیشتر صحبت کنیم.

گفتیم مشخصات عجیب و غریب و اولین دلیل برای چنین توصیفی را می توان رزولوشن نمایشگر سونی H8616 دانست.  درحالی که استاندارد 4K رزلوشن 3840*2160 را به ما اعلام می‌کند اما رزولوشن این نمایشگر برابر3840*1920 پیکسل است. اگر به نسبت تصویر این نمایشگر دقت کنید می‌بینید که نسبت تصویر آن 2:1 یا 18:9 است. عموما شرکت ها برای ارائه نسبت تصویر عرض تر 18:9 اقدام به افزایش رزولوشن در طول نمایشگر می‌کنند اما این بار سونی تصمیم گرفته که رزلوشن عرض نمایشگر را با رزولوشن کمتر ارائه کند و این عجیب است، چرا که محتوای این که مثلا رزولوشن ۴k داشته باشد در این نمایشگر بخشی از محتوا بریده خواهد شد و این خیلی عجیب است.

سونی H8616

سونی H8616

به دلیل این رزولوشن نمایشگر می‌توان گفت که دستگاه مذکور همان اکسپریا ایکس زد ۳ پریمیوم است. چندی پیش نیز ما مشخصات اکسپریا ایکس زد ۳ را خواندیم که رزولوشن QHD+ را داشت و آن هم اندروید ۹ را ارائه می کرد. از دیگر مواردی که در این شایعه لو رفته است می‌توان به سیستم عامل اندروید ۹ برای اکسپریا ایکس زد ۳ پریمیوم اشاره کرد.

نظر شما چیست فکر می‌کنید که این شایعه چقدر بتواند صحیح باشد؟  البته به دلیل سیستم نامگذاری های سونی به نظر نمی رسد که این دو دستگاه با مدل های H8X16 صحیح نباشند.

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MOAZEZ

حیف که دیگه تو این مملکت نمیشه چیزی خرید

Peiman

دقیقاً ، به خاطر همینه که دیگه برام مهم نیست چه شرکتی میخواد چکار کنه

Saeed Mohammadipouya

فایدش چیه دگ گوشی نمیشه خرید ک

چه رزولوشن عجیبیه واقعا!

Quality

بنظر واقعی نباشه چون قبلا بنچ مارک های مختلفی ازش با رزولوشن استاندارد 4K+ لو رفته بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)