حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بلک بری کی 2 (BlackBerry KEY2) رسما معرفی شد

نوشته

5 سال قبل | 21 دیدگاه | بلک‌بری

امروز 17 خرداد است و بلک بری کی 2 (BlackBerry KEY2) رسما رونمایی شده است. این دستگاه دقیقا همان چیزی است که در شایعات دیدیم و در این مطلب تصاویر رسمی و مشخصات آن را خواهیم دید. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

امروز و در نیویورک شرکت TCL از بلک بری کی 2 که پیش از این کاملا لو رفته بود، رونمایی کرد و اطلاعات اندکی که نمی دانستیم را به دانسته های ما اضافه کرد. اولین موضوعی که دوست داریم درباره بلک بری کی 2 (KEY2) صحبت کنیم، دوربین دوگانه آن است. دوربینی که برای اولین بار در محصولات بلک بری استفاده شده و مکانیسم دوربین دوم تله با زوم اپتیکال برای آن در نظر گرفته شده است. هر دو دوربین 12 مگاپیکسلی هستند و خوشخبتانه اندازه پیکسل های آن در هر دو دوربین یکسان و برابر 1.28 میکرومتر است. هر چند برای دوربین اصلی کمی پیکسل های کوچکی است اما برای دوربین دوم که تله بوده و f/2.6 دارد مناسب است. دوربین اصلی f/1.8 دارد که برای این روزها مشخصه خوبی است.

نمایشگر بلک بری کی 2 (BlackBerry KEY2) با نسبت 2:3 ارایه شده که در برابر موبایل های 2:1 یا همان 18:9 این روزها خیلی مربعی طور است. رزلوشن این پنل IPS برابر 1080*1620 پیکسل و اندازه آن 4.5 اینچ است. به دلیل کیبرد فیزیکی زیر نمایشگر اندازه دستگاه مستطیلی است و خب در مجموع باید گفت خریداران این دستگاه به دنبال یک محصول خاص هستند، پس آن را می پذیرند. حتی خیلی ها آن را برای کیبرد فیزیکی QWERTY آن می خرند.

سخت افزار بلک بری کی 2 (BlackBerry KEY2) شامل اسنپدراگون 660، حافظه رم 6 گیگابایتی و درباره حافظه داخلی صحبت نشده که احتمالا 64 گیگابایت باشد. ارتفاع کیبرد فیزیکی 20٪ بیشتر شده و بلک بری ادعا می کند که راحتی و دقت آن افزایش پیدا می کند. کلیدها رنگ مشکی مات دارند و زاویه آن ها طوری است که راحت بتوانید با آن تایپ کنید. همچنین دکمه جدیدی به دستگاه اضافه شده که می تواند به برنامه یا مخاطب خاصی اختصاص پیدا کند و در هر قسمتی از دستگاه که بودید آن را فرخوانی نماید.

قیمت بلک بری کی 2 (BlackBerry KEY2) برابر 649 دلار و رنگ های آن همانطور که در تصویر اصلی مطلب می بینید، مشکی و نقره ای خواهند بود. نظر شما چیست؟ این دستگاه بلک بری را می پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
21 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amir Hossein

گوشی های بلکبری در نوع خودشون عالی هستن.امنیتشون واقعا بالاست!

دکتر رسول آریان

بلک بری یه زمانی سیستم عامل مستقلی داشت به اسم BlackBerry OS که مخصوص گوشی های خودش بود. بعد که در آستانه فروپاشی بود، شرکت TCL چین اومد خریدش. سیستم عاملش هم شد اندروید. دقیقا همین اندرویدی که روی باقی گوشی ها هست. حالا اینکه ادعا کنیم امنیت بلک بری در همین اندروید هم از بقیه بهتره، جای بسی تامل داره. اینجور باشه فن های سامسونگی هم میتونن ادعا کنن که امنیت گوشی های سامسونگ بالاس، چون سیستم امنیتی داره به اسم ناکس (Knox).

این جمله گوشی های بلک بری امنیتش بالاس از چند سال پیش باقی مونده. آیا بررسی کردید خود شما همین گوشی های اخیر این شرکت رو؟

گذشته ها گذشته. حال رو بچسب…

Amir Hossein

بله بررسی کردم چه اندروید و چه بلکبری او اس.یه رگه هایی از امنیت که تو بلکبری او اس بود تو اندروید هم هست.z30 و پریو آخرین نسخه هایی بودن که بررسی کردم.جالب اینجا بود زمانی که اولین در دست گرفتم نوع لاک اسکرین و رمز گذاری اولیش خیلی عجیب و در نوع خودش جالب بود.

دکتر رسول آریان

پس چرا این گوشی های امن بلک بری توی مقایسه ها نیستن در کلیپ های یوتیوبی. زمانی که دوربین تشخیص عمق و اثر انگشت و عنبیه باقی شرکت ها تست میشن. اصلا کسی بلک بری رو به حساب نمیاره که بیارتش توی تست ها.

دکتر رسول آریان

روی گوشی های DTEK50 و DTEK60 که سال ۲۰۱۶ معرفی کرد، خیلی مانور داد از لحاظ امنیت. اینکه نرم افزار DTEK همه چیز رو زیر نظر داره و …
اما دیگه اونها رو ادامه نداد و در سال ۲۰۱۷ هیچ گوشی با پیشوند DTEK نساخت. در سال ۲۰۱۸ هم نساخته تا الان.

افراد خیلی حساس میتونن روی گوشی آنتی ویروس نصب کنن و تقریبا میشه همون گوشی های DTEK بلک بری. خودشم دونست جای مانور بیشتر نداره. پس توی سال ۲۰۱۷ اومد به سمت مانور دادن روی طراحی و کیبورد فیزیکی گذاشت روی اندروید. گفت برخی از مردم هنوز کیبورد فیزیکی رو دوست دارن‌‌. اینم نسخه دومشه. حالا بعد از این میخواد روی چی مانور بده؟

یک کلام، ختم کلام.
بلک بری هم تموم شد کارش.
با این مثلا پرچمدار که حتی یه اسنپ سری ۸۰۰ هم روش نذاشته، نمیتونه کار خاصی انجام بده. در همین حد هست که چند ده هزار از این Key2 رو بفروشه. فقط همین.

یه زمانی روی همون بلک بری پاسپورت هم خیلی تبلیغات کرد. اما اگر اون مدل طراحی خوب بود، چرا ادامه اش نداد.

Amin

دقیقا همینطوره برادر رسول

Ehsan_007

الان مثلا شرکت سامسونگ روی چی میخواد مانوور بده در آینده که بقیه شرکت ها توانایی این کار رو ندارن!؟ میشه یکم توضیح بدید!؟ خندم میاد یه جوری میگی دیگه چیزی برای ارايه نداره انگار مثلا s8 با s9 زمین تا آسمون متفاوتن ؛) داداش زیاد دور بر ندار، این شرکتا هرکدوم بخواد راحت میتونه بهترین گوشی قرن رو بزنن که تا بیست سال دیگه هم نیاز به تعویض نداشته باشی. ولی این یه تجارته، حالا شما هی بیا سنگ سامسونگ رو به سینه بزن 🙂

دکتر رسول آریان

شما حتما تغییرات رو نمیبینی!
یکم سرچ کن و مقایسه کن. تفاوت های هر نسل رو ببین.

در کل شما یه بی ادبی که یکبار توهین کردی. دلیلی نداره بخوام به یک شخص بی ادب توضیحات بیشتری بدم. شما برو با هم سطح خودت بحث کن. به ما نمیخوری داداش!

Amin

سلام؛
دوست عزیز شما احتمالا از ناکس سامسونگ بی‌خبری که طبق بررسی گارتنر، بهترین امنیت رو در بین پلتفرم‌های اندروید، آی‌او‌اس و ویندوز داره.

peugeot2

هنوز تو فیلم امریکایی ها بلک بری دستشونه

اشتباه کردم DTEK60 رو فروختم

دکتر رسول آریان

توی خیلی از فیلم های ایرانی هم پراید و سمند هست. محصول وطنیه، حمایت میکنن.
اما از دیدگاه بین المللی، دیگه این بلک بری اون بلک بری سابق نیست.

peugeot2

برا من اصالت مهمه

در سال های نه چندان دور که شرکت های چینی مثل حبابی نبودن تو اروپا و اسیا همه نوکیا داشتن و تو امریکا و کانادا هم بلک بری

افتخار میکنم غیر از نوکیا و ایفون و بلک بری گوشی دیگه ای نداشتم و هیچوقت طرف اندروید نرفتم

خب این نظر شماس.

ما ایرانی ها هم به تمدن و گذشته و پیشینه خودمون افتخار میکنیم. اما با افتخار به گذشته نمیشه در دنیا اول بود. گذشته مال گذشته بوده. الان یه سری کشورها که نصف تمدن ایران رو هم ندارن، از خیلی جهات از ما جلو زدن.

اصالت مهمه، به شرطی که بتونی در زمان حال هم ممتاز باشی. خیلی افراد هستن که در حال حاضر هیچی نیستن، ولی فقط به گذشته پدر و پدربزرگشون افتخار میکنن. اگر مردی، الان ثابت کن که بهترینی.

شرکت چینی و غیر چینی نداره. هر شرکتی که تلاش کنه و زودتر تکنولوژی ها رو ارائه بده، لیاقت جایگاه های بهتر رو داره.

لطفا دیدگاهت رو یکم اصلاح کن.

یه شعر هست که میگه:
گیرم پدر تو بود فاضل
از فضل پدر تو را چه حاصل

آقای عطا.یی، نسبت صفحه نمایشش ۳ به ۲ هست. برعکس نوشتید. باید ۳:۲ بنویسین. ممنون.

دکتر رسول آریان

با عرض ارادت اما فرق میکنه.

مثلا ۱۶:۹ میشه ۱۶ تقسیم بر ۹ که عددش میشه تقریبا ۱.۷۷۷
حالا اگر ۹ رو بر ۱۶ تقسیم کنیم میشه تقریبا ۰.۵۶۲

اما خب، از لحاظ نسبت میشه معادل دونست.

siavash-t

مثل قبل کشویی می زد بهتر نبود؟ اینطوری گوشی خیلی بزرگ شده! البته به نظر من.

علی شیخ زاده

به نظرم بلکبری یه برند منسوخه

peugeot2

از نظر شما نوکیا هم یه برند منسوخه

دکتر رسول آریان

به نظر من که خیر. نوکیا منسوخ نیست.
اما به محصولات ۲۰۱۷ بلک بری نگاه کن. کدوم اینها شکل یه محصول ممتاز رو داره؟

در عرض سال ۲۰۱۷ کلا ۳ تا گوشی تولید کرد.
Keyone
Aurora
Motion

برو مشخصات هر سه رو بخون و با بقیه مقایسه کن.
هیچ مشخصه ترند گونه ای توی این ۳ محصول نیست.

اصلا در مورد بلک بری چیزی نگیم بهتره. وقتی که TCL چین شده مالکش، یعنی تموم.

جالبه شما میگی بدت میاد از کمپانی های چینی، در حالی که دوتا از کمپانی های مهم آمریکایی توسط چینی ها خریده شدن. بلک بری توسط TCL چین. موتورولا توسط لنوو چین.

مالک برند مورد علاقت چینیه، بعد میگی از چینی ها بدت میاد؟ حالت خوبه؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)