حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات احتمالی Titan Slim یونیهرتز لو رفت؛ دستگاهی مشابه KEY2 بلک بری

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، بلک‌بری، شایعات

همانطور که می‌دانید، چراغ بخت بلک بری مدت‌ها است که کم فروغ شده است. این شرکت اختراعات و حق ثبت محصولات خود را به سایر شرکت‌ها واگذار کرده و حتی در مواردی با مشکلات حقوقی نیز روبرو شده است. اما اخیرا مشخصات احتمالی Titan Slim یونیهرتز لو رفته است. با ترنجی همراه باشید.

گوشی بعدی یونیهرتز وعده یک طراحی نوستالژی اما با نرم‌افزار مدرن می‌دهد

چند روز پیش در ترنجی خواندیم که تیزر یک گوشی مشابه بلک بری KEY2 توسط شرکت Unihertz منتشر شده است. این شرکت، یک طراح گوشی است که تمایل زیادی به توسعه تلفن‌های مجهز به اندروید و کیبوردهای فیزیکی QWERTY مشابه مدل‌های بلک بری دارد. همچنین این شرکت Unihertz Titan را در سال ۲۰۱۹ عرضه کرد. این گوشی مجهز به اندروید است و با صفحه نمایش تقریبا مربعی و ۴.۵ اینچی و همچنین صفحه کلید فیزیکی، ظاهری مشابه بلک بری پاسپورت دارد .

بعدها Unihertz یک نسخه کوچک‌تر از Titan به نام Titan Pocket را عرضه کرد. در حالی که این شرکت با پخش تصویری مبهم از گوشی بعدی خود، تیزر مذکور را در توییتر منتشر کرده بود، اما برخی از کاربران توییتر توانستند پوششی را که نشان می‌داد طراحی گوشی آینده این شرکت شبیه BlackBerry KEY2 است را کنار بزنند.

تیزر یک گوشی مشابه بلک بری KEY2 توسط شرکت Unihertz منتشر شد

از سوی دیگر، حالا Titan Slim ساخت Unihertz، سومین گوشی از سری Titan خواهد بود. روز دوشنبه، گزارشی در Reddit توسط PCMag، مشخصات احتمالی را برای این دستگاه فاش کرد که گویا ابتدا از Kickstarter آغاز شده است. حتی اگر این پروژه، یک پروژه سرمایه‌ گذاری شرکتی نباشد بازهم جذابیت خود را داد. گویا Unihertz از Kickstarter به‌عنوان پلتفرمی برای پیش‌ سفارش استفاده کرده است تا مطمئن شود که برای گوشی‌های خود به اندازه کافی مخاطب دارد.

شاید از خود بپرسید کیک استارتر چیست؟ کیک‌استارتر (Kickstarter)، شرکتی آمریکایی و عام‌المنفعه برای کمک به پروژه‌های نوآورانه در جهان است که از استارت‌آپ‌هایی با ایده‌های نوین و خلاقانه استقبال می‌کند. ایده‌های جدید در همه زمینه‌ها از دنیای فناوری گرفته تا آشپزی در وب‌سایت توسطاین شرکت برای جذب سرمایه عمومی تحت پوشش قرار می‌گیرد. این وب‌سایت در اصل برای طرح و ایده‌های جدید، سرمایه لازم را برای تولید و انبوه‌سازی فراهم می‌کند.

مشخصات احتمالی Titan Slim

با توجه به مشخصات شایعه شده، این گوشی که ظاهرا Titan Slim نام دارد، دارای صفحه نمایش ۴.۳ اینچی با وضوح ۷۶۰ در ۱۲۸۰ خواهد بود که احتمالا این وضوح دارای یک اشتباه تایپی است. زیرا وضوح تصویر ۷۲۰ در ۱۲۸۰ نسبت تصویر ۱۶:۹ را ایجاد می‌کند. قلب تپند دستگاه را یک پردازنده اصلی مدیاتک تامین می‌کند و در پشت آن یک مجموعه دوربین با سنسور ۴۸ مگاپیکسلی قرار دارد. یک اسکنر اثر انگشت و یک سیستم تشخیص چهره (به احتمال زیاد ۲ بعدی که به این معنی است امنیت بالایی نخواهد داشت) نیز وجود دارد.

پست Reddit حاوی این مشخصات دارای علامت سوال در کنار پورت‌های آن است که نشان می‌دهد Titan Slim به اندروید ۱۱ مجهز شده و تا ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی خواهد داشت. ظاهرا این گوشی دارای قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت و اتصال NFC خواهد بود و کیبورد QWERTY فیزیکی می‌تواند به عنوان ترک پد نیز عمل کند. برخی از مشخصات مانند وضوح صفحه نمایش و نسخه بلوتوث (۴.۱) ذکر شده مشکوک به نظر می‌رسند.

مشخصات احتمالی Titan Slim

به دلیل مشکلی که تلفن‌های Unihertz در اتصال به سیگنال 4G LTE از طریق AT&T دارند، علاقه‌مندان به Titan Slim باید بدانند که سازنده به خریداران دستگاه توصیه می‌کند از سرویس T-Mobile یا Verizon استفاده کنند. این شرکت می‌گوید که در حال تلاش برای حل این مشکل با ارائه دهنده خدمات بی‌سیم است.

بلک بری KEY2 دنباله‌ای اصلاح‌شده‌تر برای BlackBerry KEYone بود و KEY2 LE یک مدل ارزان‌تر بود که برای کاهش قیمت چند ویژگی مهم را حذف کرد. اکنون که بلک بری تمام دارایی‌های باقی مانده مربوط به گوشی‌های هوشمند خود را فروخته است و صدور مجوز برای این برند دیگر امکان پذیر نیست، طرفداران تلفن‌های کجهز به صفحه کلید فیزیکی شاهد کاهش انتخاب‌های خود خواهند بود.

بلک بری اکنون روی نرم‌افزار امنیت سایبری تمرکز کرده است و گزارش‌هایی وجود دارد که مدیر عامل آن یعنی John Chen، مطلقا علاقه‌ای به صدور مجوز نام BlackBerry به تولید کنندگان شخص ثالث ندارد. این یک موضوع دلسرد کننده برای شرکتی است که سال‌ها یکی از برترین برندهای موجود در بازار گوشی‌های هوشمند جهان بوده است. در گذشته داشتن بلک بری در دنیای تجارت یک امر ضروری بود زیرا به کاربران اجازه می‌داد ایمیل‌ها را فورا بازیابی کرده و به آن‌ها پاسخ دهند.

به گفته PhoneArena، بلک بری حالا خود را به عنوان یک تامین کننده نرم‌افزار امنیت سایبری معرفی می‌کند. هنگامی که استیو جابز آیفون را در MacWorld در ژانویه ۲۰۰۷ معرفی کرد، این آغازی بر پایان بلک بری بود، اگرچه این اتفاق فورا رخ نداد اما کم کم این شرکت از چشم کاربران افتاد. اوج عملکرد بلک بری در سپتامبر ۲۰۱۳ اتفاق افتاد زیرا این شرکت در آن زمان ۸۵ میلیون مشترک داشت. از آن نقطه حرکت رو به جلو، تعداد مشترکین این برند شروع به کاهش کرد زیرا این شرکت نمی‌توانست توسعه‌ دهندگان کافی برای ایجاد برنامه‌های محبوب برای کاربران این پلتفرم را جذب کند.

زمانی که بلک بری در سال ۲۰۱۵ با بلک بری Priv به پلتفرم اندروید روی آورد، جست و خیز این شرکت به پایان رسید. این آخرین مدل بلک بری بود که توسط بلک بری طراحی و تولید شد، زیرا این شرکت پس از آن مجوز نام و نرم‌افزار بلک بری را به یک تولید کننده چینی به نام TCL داد. این مجوز در فوریه ۲۰۲۰ منقضی شد. نظر شما درباره مشخصات احتمالی Titan Slim چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان