حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی مخصوص بازی ایسوس راگ (ROG Phone) با نمایشگر 90 هرتز، اسنپدراگون 845 به فرکانس 2.9 گیگاهرتز و داک های مخصوص معرفی شد

نوشته

5 سال قبل | 14 دیدگاه | ایسوس

نمایشگاه کامپیوتکس تایوان در حال برگزاری است و ایسوس که یک برند تایوانی است در این نمایشگاه با معرفی گوشی مخصوص بازی خود هیجان ویژه ای ایجاد کرده است. مدتی است درباره دسته بندی جدید گوشی مخصوص بازی زیاد می شنویم. ابتدا ریزرفون، پس از آن گوشی مخصوص بازی بلک شارک (Black Shark) شیائومی و در نهایت گوشی موبایل مخصوص بازی Nubia Red Magic با چراغ LED RGB در این دسته بندی رونمایی شدند. پس از این ها در ترنجی خواندیم که ایسوس هم قصد ورود به صنعت موبایل مخصوص بازی را دارد و حالا گوشی مخصوص بازی ایسوس راگ (ROG Phone) با نمایشگر 90 هرتز، اسنپدراگون 845 به فرکانس 2.9 گیگاهرتز و داک های مخصوص معرفی شده است! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی نزدیک داشته باشیم به این گوشی مخصوص بازی ایسوس!

ایسوس راگ فون

ایسوس راگ فون

این دستگاه با طراحی عجیب و غریب اما جذاب برای دوستداران بازی و دستگاه های خاص، ایسوس راگ فون (Asus ROG Phone) نام دارد. از قاب پشتی آغاز می کنیم، جایی که طراحی ظاهری دوربین دوگانه ایسوس راگ فون متفاوت است اما مکانیسم آن همان دوربین دوم فوق عریض است که ایسوس در دیگر موبایل هایش هم به آن اعتقاد داشته است! ترکیب 12+8 مگاپیکسلی که دوربین کم رزلوشن تر زاویه دید عریض تر دارد. دروبین سلفی این دستگاه 8 مگاپیکسل است. اگر به دنبال حسگر اثرانگشت هستید خب باید بگوییم آن تو رفتگی روی قاب پشتی که خیلی عریض بوده و اصلا شبیه حسگر اثرانگشت هم نیست، پاسخ شماست! لوگو پشت Republic of Gamers در پشت ایسوس راگ فون LED بوده و قابل تنظیم است.

ایسوس راگ فون

ایسوس راگ فون

اما نمای جلویی ایسوس راگ فون را می بینیم، جایی که نمایشگر OLED به اندازه 6 اینچی FHD+ با پشتیبانی از استاندارد HDR، نسبت تصویر 18:9 و نرخ رفرش 90 هرتز بر ثانیه در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب شما محتوا را با تاخیر کمتری می بینید و تجربه نزدیک به واقعیت تری را خواهید داشت. اگر به سخت افزار بخواهیم بپردازیم باید چیپست تقویت شده اسنپدراگون 845 با فرکانس 2.9 گیگاهرتزی را عنوان کنیم که با حافظه داخلی 128 یا 512 گیگابایتی عرضه می شود! زمانی حافظه داخلی پلی استیشن یا ایکس باکس ها 512 گیگابایتی بود (و البته هنوزم هست). بدین ترتیب پس از هوآوی Mate RS پورشه دیزاین ایسوس دومین شرکت سازنده موبایل است که انتخاب حافظه داخلی 512 گیگابایتی را در اختیار قرار می دهد.

ایسوس راگ فون

ایسوس راگ فون

حتما به ظاهر جلویی ایسوس راگ فون (ROG Phone) که نگاه کردید به حاشیه نسبتا کم و بلندگوهای استریو که با نوار فلزی مسی رنگ حسابی خودنمایی می کنند هم توجه کرده اید. بله، یک موبایل خوب برای بازی باید صدای خوبی هم داشته باشد که ایسوس در این جهت یک از یک حفت بلندگوی استریو روی قاب جلویی ایسوس راگ فون استفاده کرده است. ابعاد 158.8mm x 76.2mm x 8.6mm با وزن 200 گرمی برای این موبایل 6 اینچی که باتری 4000 میلی آمپری دارد واقعا خوب و منطقی است. متاسفانه گواهی مقاومت در برابر آب این دستگاه هنوز تایید نشده است.

قابلیت جالبی که از شرکت تایوانی دیگر یعنی HTC به این موبایل ساخت ایسوس اضافه شده، امکان فشردن (Squeeze) فریم دو دور دستگاه است که به وصیله آن حالت باری فعال می شود و تم کلی به همراه تصویر زمینه دستگاه هم با آن تغییر می کند، جذاب است. ایسوس به این حالت “X Mode” می گوید. در این حالت پردازش های پس زمینه متوقف می شود تا بهترین تجربه بازی به شما ارایه شود. در تیتر نوشتیم به همراه داک های مختلف! این حالت می تواند خنک کننده هوا مخصوص ایسوس راگ فون را که در تصویر پایین می بینید را نیز کنترل کند تا دمای دستگاه در حد نرمال باقی بماند:

جالب است، نه؟! ایسوس به این داک AeroActive می گوید. اما از بحث فریم قابل فشردن ایسوس راگ فون دور نشویم، جالب است بدانید ایسوس دو قسمت روی لبه دستگاه به شما می دهد که به آن ها AirTriggers می گوید و شما می توانید آن قسمت ها را به عنوان دکمه قابل برنامه ریزی برای بازی تعریف کنید!

در ادامه صحبت داک ها باید گفت که البته سه داک دیگر هم وجود دارد که یکی برای اتصال به کامپیتر، یکی برای قرار گرفتن دو موبایل در کنار هم و دیگری به عنوان دسته کنترل برای بازی ها! ابتدا با دسته Gamevice آغاز می کنید، چیزی که آن را در تصویر زیر می بینید:

این دسته ها با داک WiGig متصل می شوند و شما می توانید بازی را روی تلویزیون اطراف خود منتقل کنید و از بازی روی صحفه بزرگ لذت ببرید. به لطف وای فای 802.11ad با فرکانس 60 گیگاهرتز بازی ها به بهترین شکل ممکن از موبایل به تلویزیون انتقال پیدا می کنند.

اما داک بعدی که TwinView نام دارد یک کیس چاق است که از اسمش می توانید متوجه شوید چه کاربردی دارد! این کیس با یک باتری 6000 میلی آمپری (در کنار باتری 4000 میلی آمپر خود دستگاه به شما مجموعا 10000 میلی آمپر باتری می دهد) و یک نمایشگر 6 اینچی FHD+ همراه شده است. این کیس خودش یک جفت بلندگوی استریو دارد و در نهایت به شما 4 اسپیکر می دهد که فوق العاده است. نمایشگر دوم می تواند برای بازی هایی که نیاز به چت همزمان دارند استفاده شود یا همزمان دو محتوای متفاوت را نشان بدهد.

تجربه منبع مطلب از این کیس خیلی جالب نبوده است. و در نهایت یک داک دیگر که نام ویژه ای برای آن در نظر گرفته نشده است یا در منبع مطلب عنوان نشده و این داک به شما تعداد زیادی پورت خروجی می دهد که موبایل خود را به تلویزیون، موس یا کیبرد متصل کنید. چیزی شبیه به Dex Pad سامسونگ تصورش کنید:

برای این داک در لبه دستگاه پورت های ویژه خودش در نظر گرفته شده است که در مجموع 3 پورت USB Type C را در ایسوس راگ فون قرار می دهد! هنوز درباره قیمت راگ فون صحبت نشده است اما انتظار می دهد که چارک سوم سال 2018، جایی اواسط تابستان رسما به بازار عرضه شود! نظر شما چیست؟ شما هم فکر می کنید این موبایل مخصوص بازی ایسوس تمام موبایل های مخصوص بازی قبل از خودش را شرمنده کرده است؟!

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
REZA

مشخصات خیلی خوبی داره، اون باتری که مجموعا میشع 10 هزار خیلی خوبه،مخثوا اون خنک کنندش،بنظرم جالبه تا حالا میگفتم گوشی گیمینگ لازم نیست ولی با این دتک ها میتونه جالب باشه

s.p.a.r.r.o.w

باز هم میگم گوشی گیمینگ بدرد نمی خوره کسی بخواد کنسول دستی بخره سوویچ و ویتا هست

Peiman

در کل گوشی جالبیه . خوشم اومد .

Naranj

ایسوس فراتر از انتظار عمل کرده.البته تیم ROG هر چی ساختن خوب بوده
این گوشی قابلیت استریم با 60 فریم هم داره!

خیلی روش کار کردن.
شاید تجربه لذت بخشی باشه.
هر چند من خودم هنوز بازی های اندروید رو در حدی نمیبینم که بخوان با بازی های کنسول ها رقابت کنن. شاید برای بازی خورها خوب باشه. کسانی که در زمان دور بودن از کنسولشون، بخوان خارج از منزل هم بازی کنن.

s.p.a.r.r.o.w

اره دقیقا بازی های موبایلی هنوز در حد و اندازه بازی های کنسولی نیست و خیلی فاصله دارن از طرفی بازی ای نیست که گوشیای الان نتونن اجراشون کنن که نیازی به گوشی مخصوص گیم داشته باشیم رو همین گوشی های پرچمدار و میانرده بازی ها بدون مشکل اجرا میشن ؛ بعدش هم قیمت گوشی های گیمینگ دست کم 600 دلاره که با نصف کم تره همین قیمت می شه کنسول سوییچ خرید.

Sample

وقتی همچین گوشی‌ای معرفی میشه باید در کنارش بازی‌های جدید و اختصاصی هم معرفی بشه وگرنه با پول این گوشی میشه نینتندو سوییچ و شاید چند بازی اختصاصی خرید.
ولی به هرحال کار ایسوس شروع خوبیه ومیشه امیدوار بود به اینکه در اینده شاهد حضور بازی‌های خفن‌تری در اکوسیستم اندروید باشیم.

Mortazavi

درسته كه با اين پول ميشه سوييچ خريد ولي الان تكنولوژي در حال يكپارچه سازيه اينجوري هم موبايل داريد هم دوربين هم ام پي٣ پلير هم دستگاه بازي هم براي نوت و آلارم و كلي كار ديگه استفاده ميشه و همگي تو يه نسخست

بنظرم اين دسته از موبايل ها آينده گيمينگ رو ميگيرن البته تا چند سال ديگه

Mortazavi

كلا نظرم در مورد گيمينگ فون عوض شد

CAT

گدایه

CAT

آقا من داشتم تو گوگل دنبال یه دلیل برای خرید این گوشی می‌گشتم که یکدفعه سر از ترنجی در اوردم دیدم این گوشی هیچ بازی خوبی نداره و نیتندو به خیلی قیمت کمتر از این بهتره این چون اصلا بازی در خوری نداره دور ریختن پوله خرید این گوشی اونم برای گیم برای مقاصد دیگه عالیه چون خیلی قدرتمنده دوربینش هم خوبه صدا هم و سرعت و..

Mani

حالا میای پست یه سال قبل کامنت میزاری بیا پی وی فلگرام #اینی باهات کار دارم

CAT

علی فشار خورده بیا بخورش بی همه چیز😂😂

CAT

منظورم فلوت بود😙

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)