حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چرا من از اسکنر عنبیه چشم و تشخیص چهره گلکسی اس 9 استفاده نمی کنم؟

نوشته

5 سال قبل | 12 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سامسونگ

آغاز حضور اسکنر عنبیه چشم در محصولات سامسونگ چشم خورد! گلکسی نوت 7 اولین دستگاهی بود که حدودا دو سال پیش به شایعات فراوان درباره تشخیص عنبیه چشم پایان داد و بالاخره موبایل شما با تشخیص عنبیه چشمتان باز می شد. هر چند سامسونگ شجاعت حذف حسگر اثرانگشت را نداشت اما کاربران به دلیل نو بودن این فناوری تا پیش از انفجار آن (!) استفاده می کردند. پس از گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8 حالا در گلکسی اس 9 این قابلیتی نیست که من بخواهم آن را به صورت پیشفرض قرار دهم و از آن استفاده کنم اما چرا من از اسکنر عنبیه چشم و تشخیص چهره گلکسی اس 9 استفاده نمی کنم؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید تا کمی بیشتر در این زمینه صحبت کنیم.

اسکنر عنبیه چشم گلکسی اس 9

اسکنر عنبیه چشم گلکسی اس 9

لطفا سامسونگ را آنقدر احمق قرض نکنید که نمی دانسته حسگر اثرانگشت گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8 در نقطه کرنر قرار دارد و کاربر در استفاده از آن به مشکل می خورد. اساسا هدف همین بوده که کاربران به سمت استفاده از اسکنر عنبیه چشم روی بیاورند و اگر در شرایطی این اسکنر آن ها را ناامید کرد، راه پشتیبانی بهتر از وارد کردن رمز عبور وجود داشته باشد. گلکسی نوت 8 با دوربین دوگانه و اندازه بزرگتر و گوشه های مستطیلی طورتر دستگاهی بود که اگر بخواهید از حسگر اثرانگشت آن استفاده کنید واقعا باید انگشت های رشد یافته ای (!) داشته باشید.

حالا در گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس حسگر اثرانگشت دقیقا همان جایی است که باید باشد. به لطف شرکت های چینی حالا دیگر ما پذیرفته ایم که حسگر اثرانگشت روی قاب پشتی باشد و عادت کردن به این موضوع در محصولات سامسونگ شاید کمتر از چند دقیقه طول بکشد. حالا و در این شرایط که تنها با لمس حسگر اثرانگشت رمز گلکسی اس 9 شما باز می شود چرا باید ابتدا یک دکمه را بفشارید تا نمایشگر روشن شود و در این شرایط یا شما راه را کوتاه کرده اید و بلافاصله پس از روشن شدن نمایشگر اسکن عنبیه چشم انجام می شود یا راه طولانی تر قرار دادن چشمانتان در کادر را انتخاب کرده اید که زمان بیشتری برای باز شدن قفل نیاز خواهد داشت! حال هر کدام از این شرایط را هم انتخاب کرده باشید به هر حال دستگاه باید در زاویه مناسب باشد تا عنبیه چشم شما را ببیند و اسکن کند! مگر خودآزاری داریم خب؟!

مگر خودآزاری داریم خب؟!

قطعا آن صحبت مدیر عامل هوآوی که ما سیستم تشخیص چهره روی موبایل خود قرار ندادیم چون حسگر اثرانگشت قانع کننده تر است شامل یک قسمت دروغ و یک قسمت حقیقت است، در حقیقت بخش اول آن دروغ و بخش دوم آن حقیقت است چون قطعا اگر می توانستید چنین فناوری ای (حال شبیه به سامسونگ یا اپل) را برای تبلیغات هم که شده به کار می بردید و بخش دوم آن حقیقت است! حتی فیس آی دی (Face ID) اپل گستره زاویه بیشتری برای شناسایی صورت شما دارد و نیاز نیست خیلی دقیق آیفون X را جلوی صورت خود تنظیم کنید، باز هم به دلیل چند مرحله ای بودن باز کردن قفل خیلی قانع کننده به نظر نمی رسد!

به نظر می رسد با گلکسی نوت 9 یا نهایتا گلکسی اس 10 (یا هر اسم دیگری که خواهد داشت) حسگر اثرانگشت با نمایشگر نیز یکپارچه شود و آن زمان دیگر نمی دانم سامسونگ می خواهد چه کار کند! مثل هوآوی Mate RS پورشه دیزاین به دلیل عدم اعتماد به نفس به محصول خود دو حسگر اثرانگشت را در کنار اسکنر عنبیه تعبیه کند؟ حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر را در کنار اسکنر عنبیه چشم قرار دهد؟ اسکنر عنبیه چشم را در جهت کاهش هزینه حذف کند؟ و چندین احتمال دیگر؟!

شما چطور فکر می کنید؟ پیش از پایان باید بگویم جرقه نوشتن مطلب بر اساس مطلبی است که به عنوان منبع مطلب قرار دادیم اما خب ما نظر خود را درباره این موضوع برای شما نوشتیم که به نظر آن ها ترجیح دادیم! شما موبایلی از سامسونگ دارید که اسکنر عنبیه چشم داشته باشد؟ از این فناوری استفاده می کنید یا حسگر اثرانگشت را می پسندید؟ یا مثل خیلی از دارندگان موبایل هایی با حسگر اثرانگشت کم کیفیت سامسونگ (در پایین رده ها و یا نسل اول پرچمدارهای دارای حسگر اثرانگشت) رمز عبور را به استفاده از آن ترجیح می دهید؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mTAAHAAm

من حتی از حسگر اثر انگشت اس 7 استفاده نمی کنم

علی شیخ زاده

به نظر من بهترین و راحت ترین راه انلاک کردن گوشی همین اثر انگشته بشخصه گوشی هنوز از جیبم بیرون نیومده انگشتم روی اثر انگشت پشت گوشی قرار داره و بازش میکنم خیلی سریع اما این تشخیص چهره و عنبیه چند مرحله ای انقد راحت نیستن

کهکشان

بله من ازش استفاده میکنم با کلاسم هست
اصلا شاید خواب باشمو نخوام کسی با انگشتم گوشیمو باز کنه !

amir_galaxy

والا من استفاده میکنم خیلی خوبم هست
ول خب اثر انگشتم داره و هرکی خواست میتونه استفاده کنه

Naranj

بنظرم عنبیه و تشخیص چهره باید حذف بشن چون کاربردی نیستند.بجاش حسگر سه بعدی و اثرانگشت داخل پنل بذاره
خوشم میاد این سایت سم موبایل انتقاد هم میکنه از سامی

Sample

چون بی‌مصرفند.
با اختلاف هزاران مایل، راحت‌ترین و بهترین روش باز کردن قفل گوشی همون سنسور اثر انگشته. (البته از نظر من)

pedram_01

سلام . من تاحالا گوشیی نداشتم ک اثرانگشتش پشت گوشی باشه واس همین برای خرید اس 9 شک داشتم و از طرفی با نوت 8 و اس 8 کار کرده بودم و واقعا جای حسگرشون بد بود !! اما توی اس 9 بسیار جاش خوبه و راحته و حتی کاربردی تر هم شده ک میشه باهاش نوتیفیکشن رو پایین اورد . در مورد حسگر چشم من یک مدت فقط از اسکن هوشمندش استفاده مکیردم و بعضی جا ها از جمله توی ماشین مخصوصا توی شب یا زیر افتاب این اسکن اذیت کننده بود و کلا راضی کننده نبود. خب من فکر میکردم یا باید از اسکن چشم استفاده کرد یا اثر انگشت تا اینکه فهمیدم از هردوش هم زمان میشه استفاده کرد !! الان بیشتر وقت ها از اسکن اثر انگشت استفاده میکنم و موقع هایی ک دستم خیسه و یا بنده از اسکن چشم !! و این خیلی عالیه خیلی راحت تر شده ک هردوش رو داره

Yas

سلام
من انتظار دارم حداقل سامسونگ یه فیس ای‌دی در حد ایفون ۱۰ رو داشته باشه برا گلکسی اس۱۰
دیگه اس۹ رو نتونست باید رو اس۱۰ بتونه

به نظر من سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر، اگر واقعا در عمل بدون خطا کار کنه و مشکل خاصی نداشته باشه، بهترین هست.

من نوت ۸ دارم. برای کار کردن با سنسور اثر انگشت با دست راست هیچ مشکلی وجود نداره. اما برای باز کردن قفل گوشی با انگشت سبابه دست چپ، واقعا مشکل به وجود میاد. تشخیص چهره اش توی تاریکی یکم لنگ میزنه. تشخیص عنبیه هم با عینک مشکل داره. من حتی با دوربین سه بعدی آیفون هم چندان حال نمیکنم.

فقط و فقط سنسور زیر نمایشگر.

REZA

من دوستم که اس٨ داره رو اکثرا میبینم با الگو گوشیش و باز میکنه،موقعیم ک میگم چرا با چشم بازش نمیکنی و میخواد نشونم بدع تنظیمش میکنه و چشاش و کامل باز میکنه ! خو ادم مگه مجبور بقول شما الان کلی گوشی هست که با وجو اثر انگشت نیازی نیست ک با چیز دیگه باز بشن چون هم سریعه هم اکثرا بهترین جا هستن یا جلو یا پشت مثل هواپی و گوگل

Milad7

فیس آیدی یه چیز دیگه اس! اثر انگشت بارها پیش اومده انگشم چرب یا خیس بوده و باز نکرده!

Persiaparsi

چون هنوز به طور کامل به تکامل نرسیده!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)