حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک گلکسی نوت 9 با مدل SM-N960N و چیپست اگزینوس 9810 لو رفت

نوشته

5 سال قبل | 32 دیدگاه | سامسونگ، شایعات

مدتی پیش بود که اولین بنچمارک گلکسی نوت 9 منتشر شد‌ و یک SM-N960 کاملا قابل انتظار را در آن دیدیم. آن بنچمارک مربوط به نسخه اسنپدراگون 845 این دستگاه می شد و حالا بنچمارک گلکسی نوت 9 با مدل SM-N960N و چیپست اگزینوس 9810 لو رفته است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا این بنچمارک را با هم بررسی کنیم.

بنچمارک گلکسی نوت 9

بنچمارک گلکسی نوت 9

همانطور که در تصویر بالا می بینید، سیستم عامل اندروید 8.1 و حافظه رم 6 گیگابایت است. مدل سامسونگ SM-N960U از گلکسی نوت 9 در این تست بررسی شده که چیپست اگزینوس 9810 (Exynos 9810) روی آن قرار دارد. این چیپست همان چیزی است که در گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس هم آن را دیده بودیم. این مشخصات کاملا برای گلکسی نوت 9 قابل انتظار بود و موضوع جدیدی نیست که بخواهیم از آن استخراج کنیم اما حالا حداقل می دانیم که نسخه اگزینوس گلکسی نوت 9 (Galaxy note 9) همان چیپستی را دارد که در گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس استفاده شده بود.

امتیاز بخش چند هسته ای و تک هسته ای همانطور که در نسخه اگزینوس گلکسی اس 9 اگزینوس نسبت به گلکسی اس 9 اسنپدراگون دیدیم، امتیاز خیلی بیشتر را شاهدیم. خوشبختانه سیستم عامل اندروید 8.1 یعنی به روزترین نسخه رسمی اندروید نیز همراه با گلکسی نوت 9 عرضه خواهد شد. از این بنچمارک موضوع بیشتری را نمی توان استخراج کرد اما شایعاتی به ما امکان حضور اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر را نشان می دهند.

نمایشگر گلکسی نوت 9 نیز طبق انتظار QHD+ خواهد بود که این یعنی شاید نمایشگر 4K را در شایعات گلکسی اس 10 ببینیم. نظر شما چیست؟ فکر می کنید گلکسی نوت 9 دستگاه مناسبی برای خرید باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
32 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

امتیاز قابل پیشبینی ولی کافی بود برای یک پرچمدار خدایا باتریش بالای ۳۸۰۰ باشه و اسپیکر خوب داشته باشه

در بخش چند هسته ای یه مقدار جزئی بیشتر شده، اما هنوز هم از ۱۰ هزار A11 اپل کمتره. توی شهریور اگر A12 اپل بیاد، قطعا فاصله بیشتر هم میشه.

اگر سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر بذاره، ممکنه به تعویض نوت ۸ با نوت ۹ فکر کنم.

ahmad

دقیقا مثل من

mTAAHAAm

بنظر نمی رسه فاصله بین نوت 8 و 9 زیاد باشه مگه بخواد در زمینه دوربین ی جهش داشته باشه.

کهکشان

آقای اریان چیپست a12 با هر گیک بنچیم که باشه در عمل مهمه ! این روزا خیلی شاهد بازی با اعداد و ارقام هستیم ! ولی چیزی که در نهایت مهمه خروجی دستگاست ! نه اعداد و ارقام

علی شیخ زاده

اتفاقا تنها برندی که به اعداد و ارقام اعتقاد نداره همین اپله خود سامسونگ با استفاده از همین اعداد و ارقام دهن پر کن به اینجا رسید اونایی ک دوان گلکسی اس تا الان رو یادشونه میدونن چی میگم

Amin

برای قدرت یه گوشی، به بنچمارک‌ها نباید استناد کرد.

متاسفانه برند های اندرویدی از لحاظ قدرت پردازنده یک سال از اپل عقب هستن

Naranj

اثرانگشت زیر صفحه نداره
ولی ارزش خریدش بنظرم از همه گوشیهایی که تا الان معرفی شدند بیشتر هست

siavash-t

والا من از ظاهر نوت ۸ خیلی خوشم میاد. فقط حیف با چند تا چیزش نه! ۱.nav bar که واقعا برا من یکی زجر آوره. درسته باعث میشه صفحه نمایش بزرگتر بشه، ولی با این حال برای جا به جایی بین صفحات هم دردسر سازه تقریبا، هم یه تیکه از صفحه رو می گیره. نه فقط نوت که همه گوشی های جدید اینطوری هستند. سلیقه ایه. من زیاد خوشم نمیاد. اگر دقت کرده باشید تو تست ها هم باعث تاخیر یا delay میشه.
۲. اسپیکر که البته تو تست ها ضعیف هم نبوده، ولی فوق العاده هم نبوده. امیدوارم تو نوت جدید اسپیکر استریو بذارند.
۳. باتری. باز هم این ضعیف نیست ولی به نظر من برای یه نوت که صفحه نمایش بزرگ داره می تونست باتری بهتری داشته باشه که امیدوارم تو نوت جدید بهتر باشه.
این رو می دونم که گزینه ۲ و ۳ به خاطر بعضی محدودیت ها، مخصوصا به خاطر قلم شاید سخت باشه انجامش. ولی خب امیدواریه دیگه.

و البته قیمت گوشی و ارز که کلا آدم رو ناامید می کنه! نوتی که می شد حدودا ۳۷۰۰ خریدش الان ۴۵۰۰ه! ? یعنی کسی که اون موقع مثلا گرون هم خرید، تازه الان سود هم کرده!

یه مدت حدود ۲۸۰۰ پول داشتم. هر چی نگاه می کردم، گوشی جالبی به چشمم نمی خورد ( منظورم گوشی همه چی تمامه که چند سال برام بمونه و کم نیاره). تنها چیزی که می دیدم g6 الجی بود!
چاره ای نیست. اختیار که دست خودمون نیست! باید منتظر بمونیم شاید به این امید که شاید بعدا مشکل حل شد!

mTAAHAAm

با 2800 می شد HTC u 11 خرید.
واقعا گوشی خوبیه.

siavash-t

U11 متاسفانه ۳۶۰۰ه!

mTAAHAAm

2700 بود،حتی 2/5 هم رسید ولی اخیرا بین سه و نیم و چهار و نیمه

siavash-t

البته مشخصاتش رو هم نگاه می کنم ۲ تا چیز تقریبا تو ذوق می زنه: ۱. Soc اش که الان خیلی جدید نیست دیگه. ۲. باتری اش که ۳۰۰۰ میلی آمپره!

mTAAHAAm

مشخصات u11 منظورتونه؟

siavash-t

بله

siavash-t

و البته یه چیز که یادم رفت بگم و در سری اس ۹ درست شده، جای حسگر اثر انگشت که این هم به احتمال زیاد تو نوت جدید درست میشه.

ahmad

سیاوش جان کی خریدی؟قصد فروش داری؟

siavash-t

سلام. من نخریدم. میگم ۲۸۰۰ پول داشتم. هر چی تو گوشیا نگاه کردم به جز G6 چیزی به پولم نمی خورد! باید وایسم شاید بعدا مثلا سال دیگه یا آخر امسال یه اتفاقی چیزی افتاد که قیمت گوشی ها متعادل بشه که البته من بعید می دونم!

mTAAHAAm

بنظرم با این مبلغ سال آینده فوقش بشه سری A سامسونگ یا میت ده یا میان رده های دیگه را خرید اگه همین حالا بتونی با کمی بالا و پایین s9 یا s8 یا میت ده بخری بهترین تصمیمه.

Naranj

طول قلم رو باید کم بکنه تا فضا برای باتری بیشتر بشه.ولی خب سامی از باتری ترسیده!

siavash-t

والا من خیلی وقته با گوشی نوت کار نکردم، ولی فکر می کنم طول قلم رو کم کنند اون حس راحتی رو نداشته باشه و در مجموع روی دقت کار کاربر هم تاثیر بذاره. در مورد باتری هم که برای یه مدت کلا شرکت زیر مجموعه خودش رو هم کنار گذاشت کنار دیگه! اعتبار و آبرو و خسارت به کنار، امنیت مردم برای شرکت ها خیلی مهمه. و موسسات حامی حقوق مصرف کننده و دادگاهها با هیچکس شوخی ندارند. می خواد شما سامسونگ باشی، اپل باشی، بنز و فورد و هیوندای باشی یا هر شرکت غول دیگه. در مقابل مردم و مشتریان و خسارت بهشون، مخصوصا آسیب های جسمی و جانی باید جواب پس بدی.

کهکشان

اون قسمت ناو بارش هیچگونه مزاحمتی در صفحه ایجاد نمیکنه من خودم مخالفش بودم ولی وقتی اس 8 دیدم اصلا و ابدا با وجود اینکه عادتم با ناو بار نداشتم ولی اذیتم نکرد ! چون نسبتش 18:9 نیس و یه مقدار بیشتره اون یه مقدار بیشتر بودنشم واسه ناوبار

siavash-t

سلام. من که عرض کردم. سلیقه ایه. من علاقه چندانی بهش ندارم و ترجیحم بیشتر به همون دکمه های سخت افزاریه، یا اینکه یه راه حل جایگزین برای نو بار پیدا کنند. سخت افزاری یه بک بزنی سریع گوشی بر می گرده. ولی با نو بار، یا باید نو بار کامل باید همیشه ظاهر باشه که اینقدر سریع باشه، که در این صورت یه تیکه از صفحه رو می گیره، حتی اگه شفاف و به اصطلاح ترنسپرنت باشه. یا اینکه خودکار مخفی میشه که باید یه بار ظاهرش کنی و یه بار بک بزنی که باعث تاخیر میشه. منظورم از delay همین بود. شما تو تست های مولتی تسکینگ یا همون چند وظیفگی بری نگاه کنی تقریبا تو همه گوشی های حال حاضر این تاخیر رو می بینی. درسته که در حد میلی ثانیه تا ۱ ثانیه است و آن چنان نیست، ولی در مقایسه با دکمه های سخت افزاری به هر حال وجود داره.
بازم میگم. سلیقه ایه. من زیاد از نو بار خوشم نمیاد. مشکل از منه. ?

mTAAHAAm

چرا اندروید 8?

siavash-t

شاید شاید برای این باشه که اندروید ۹ رو گذاشته باشه برای روز معرفی. یا اینکه گذاشته باشدش برای آپدیت بزرگ اول نوت ۹.‌باید صبر کرد و دید.

Amin

تجربه ثابت کرده برای سامسونگ بالا بردن عدد اندروید چندان مهم نیست.
به نظرم با ۸.۱ رونمایی می‌شه.

کهکشان

اندروید 9 هنوز نسخه پیش نمایشه و رسمی نشده

mTAAHAAm

نت 9 هم بیش از سه ماه دیگه معرفی می شه.

علی شیخ زاده

سامسونگ عادت داره سری نوت رو با اندروید قدیمی تر معرفی کنه و با یه بروز رسانی نسخه جدید اندروید رو بده

Peiman

فکر نمیکنم به غیر از باتری تغییر شگرف دیگه ای داشته باشه . دوربین و صفحه و طراحی طبق معمول بهبود هایی رو خواهند داشت و سخت افزار هم تقریبا همونه . البته باید منتظر موند و دید شاید یه ویژگی جدید داشته باشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)