حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اختراعات استفاده نشده سامسونگ به سایر شرکت‌ها منتقل خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، حق اختراع، سامسونگ

سامسونگ هر ساله تعداد زیادی پتنت و اختراع مختلف را ثبت می‌کند. این موضوع بیانگر بودجه زیاد و فعال بودن بخش تحقیق و توسعه این شرکت است که هرسال هزاران اختراع مختلف را ثبت می‌کند. اما گویا قرار است اختراعات استفاده نشده سامسونگ به سایر شرکت‌ها منتقل شود. با ترنجی همراه باشید.

اختراعات استفاده نشده سامسونگ به دست سایر شرکت‌ها خواهد رسید

امروز، وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی اعلام کرد که سامسونگ الکترونیکس امسال ۲۷۶ سند ثبت اختراع را به صورت رایگان به مشاغل کوچک و متوسط ​​منتقل می‌کند. در ادامه نیز این وزارتخانه بیانیه‌ای صادر کرد که در آن گفته شده که آن‌ها درخواست‌های زیادی از شرکت‌های کوچک و متوسط ​​(که اصطلاحا به آن SMEs گفته می‌شود) پذیرفته‌اند که می‌خواهند ۲۷۶ پتنت متعلق به سامسونگ را به‌طور رایگان دریافت کنند. شرکت سامسونگ این انتقال را از ۱۱ می آغاز و در ۱۳ می به پایان می‌رساند.

اختراعات استفاده نشده سامسونگ

در واقع، این اولین بار نیست که یک غول فناوری، تکنولوژی‌های استفاده نشده خود را به سایر شرکت‌های کوچک و متوسط منتقل می‌کند. وزارت تجارت، صنعت و انرژی از سال ۲۰۱۳ چنین فعالیت‌هایی با هدف به اشتراک گذاشتن فناوری را انجام داده است. بیش از ۲۵ شرکت بزرگ، از جمله شرکت سامسونگ، در طی این سال‌ها فناوری‌های خود را با شرکت‌های کوچک‌تر به اشتراک گذاشته‌اند. در مجموع، ۱۰۴۳ شرکت کوچک و متوسط ​​تا سال گذشته ۲۴۰۲ فناوری ثبت شده را دریافت کرده‌اند.

اما شرکت‌های کوچک و متوسط چگونه ​​از این نقل و انتقالات سود می‌برند؟ ممکن است فکر کنید اگر سامسونگ این تکنولوژی‌ها را بی فایده بداند، چه سودی برای شرکت‌های کوچک‌تر به همراه خواهد داشت. با این حال، یک شرکت کره‌ای، تولید کننده دفیبریلاتورهای خارجی خودکار (AED)، قبلا اولین دستگاه نظارتی یکپارچه مبتنی بر اینترنت اشیا (IoT) را در جهان توسعه داده بود.

نکته مهم و جالب این دستگاه آناست که تیم سازنده از فناوری «اشتراک‌ گذاری سرویس از طریق شبکه» که توسط سامسونگ توسعه یافته و به‌ صورت رایگان به آن‌ها واگذار شده بود، در توسعه آن استفاده کرده‌اند. همچنین شرکت دیگری صندوق‌های پستی کنترل‌ شده با گوشی‌های هوشمند را طراحی کرد که با انتقال فناوری احراز هویت امنیتی مبتنی بر OTP (کلید هوشمند بلوتوث) سامسونگ الکترونیکس توسعه یافته‌اند.

شرکت سامسونگ تصمیم گرفت ۲۷۵ فناوری و پتنت استفاده نشده را در ۷ بخش، در سال جاری واگذار کند. این پتنت‌ها شامل ۱۴۰ فناوری برای بخش دستگاه‌های تلفن همراه، ۴۵ فناوری برای بخش ارتباطات و شبکه، ۳۴ فناوری برای بخش نیمه رساناها، ۲۷ فناوری برای بخش نمایشگرها، ۱۵ فناوری برای بخش لوازم خانگی، ۱۰ فناوری برای دستگاه‌های پزشکی و همچنین ۱۰ فناوری برای بخش صدا و تصویر است.

اختراعات استفاده نشده سامسونگ

Roh Geon-ki، مدیر سیاست همگرایی فناوری صنعتی در وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی گفته است که این موضوع فرصتی برای شرکت‌های کوچک و متوسط ما است تا با استفاده از فناوری توسعه یافته توسط Samsung که یک شرکت در سطح جهانی است، به رشد نوآورانه دست یابند.

سامسونگ قبلا نیز فناوری‌های استفاده نشده دیگری را واگذار کرده بود

پیش از این، Samsung Electronics فناوری‌های بسیار بیشتری را به SME ها یا همان شرکت‌های کوچک و متوسط در حال رشد منتقل کرده است. به عنوان مثال، سال گذشته، این شرکت ۵۰۵ فناوری ثبت شده خود را با شرکت‌های کوچک و متوسط ​​محلی به اشتراک گذاشته بود. در میان این ۵۰۵ فناوری، ۲۱۳ فناوری مرتبط با موبایل، ۶۸ فناوری مرتبط با نیمه رساناها، ۶۸ فناوری مرتبط با نمایشگرها، ۴۵ فناوری مخابراتی، ۳۱ فناوری در زمینه تجهیزات پزشکی و غیره وجود داشت.

به گفته GizChina، یک سال قبل از آن، یعنی در سال ۲۰۲۰، این شرکت فناوری سطح بالا که در کره جنوبی مستقر است، ۱۳۵ فناوری را به صورت رایگان به ۷۸ شرکت کوچک و متوسط ​​که از بحران کرونا رنج می‌برند، واگذار کرد. فناوری‌هایی که این بار منتقل می‌شوند شامل فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی و دستگاه‌های هوشمند است. ما انتظار داریم که این فناوری‌ها به شرکت‌ای کوچک و متوسط محلی در توسعه محصولات همگرایی یا خدمات غیر حضوری کمک کنند. در واقع، به اشتراک گذاری فناوری یک پروژه ویژه با هدف رشد مشترک بین شرکت‌های بزرگ و کوچک است. نظر شما در این مورد چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان