حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسنپدراگون 710 با معماری 10 نانومتری و پشتیبانی از هوش مصنوعی (AI) برای میان رده های لوکس معرفی شد

نوشته

5 سال قبل | 2 دیدگاه | پردازشگرها

بیش از دو هفته پیش بود که مشخصات سخت افزاری اسنپدارگون 710 و اسنپدراگون 730 لو رفت و معماری 10 و 8 نانومتری برای آن ها لو رفت. حالا اولین عضو خانواده اسنپدراگون 700 معرفی شده است و آن اسنپدراگون 710 است. اسنپدراگون 710 با معماری 10 نانومتری و پشتیبانی از هوش مصنوعی (AI) برای میان رده های لوکس معرفی شده و در ادامه بیشتر درباره آن صحبت خواهیم کرد.

اسنپدراگون 710

اسنپدراگون 710

در نگاه اول دوست داریم که افزایش عملکرد و کاهش مصرف باتری را به شما نشان بدهیم. همانطور که می بینید عملکرد در موارد مختلف تا 25٪ افزایش داشته و مصرف انرژی تا 40٪ کاهش پیدا می کند که این واقعا ارزشمند است. این کاهش مصرف انرژی و افزایش توان پردازشی را می توان متوجه معماری 10 نانومتری اسنپدراگون 710 دانست. همانطور که در تصویر اصلی مطلب مشاهده می کنید، پردزانده مرکزی یا همان CPU در اسنپدراگون 710 هشت هسته ای است که شامل 2 شاخه یکی 2 هسته ای و دیگری 6 هسته ای می شود. شاخه دو هسته ای پردازش قوی را با فرکانس 2.2 گیگاهرتز از نوع Kyro 360 و شاخه شش هسته ای با فرکانس 1.7 گیگاهرتز فعالیت می کنند.  پردازشگر گرافیکی اما ادرنو 616 (Adreno 616) خواهد بود.

چبپست اسنپدراگون 710 به صورت مستقیم جانشین اسنپدراگون 660 خواهد شد که هم اکنون در رنج وسیعی از میان رده های لوکس دیده می شود. چیپست پردازش سیگنال (DSP) از اسنپدراگون 845 به این چیپست اضافه شده است که مدل Hegaxon 685 است. همینطور پردازشگر تصویر Spectra 250 نیز در آن استفاده می شود. به لطف استفاده از این چیپست ها ویژگی هایی مانند عکاسی بهتر در شرایط کم نور، فوکوس اتوماتیک سریع تر، تثبیت کننده تصویر، حس عمق و بوکس مصنوعی ارائه می شود. فیلمبرداری فیلم های حرکت آهسته و فیلم های 4K روی تلفن های SD710 مصرف انرژی کمتری خواهند داشت. همچنین، گوشی های با چپست جدید، تشخیص سریع و دقیق صورت را ارائه می دهند.

اسنپدراگون 710

اسنپدراگون 710

گوشی های اسنپدراگون 710 (Snapdragon 710) پشتیبانی از پخش 4K HDR را دارند. همچنین شامل مودم X15 LTE هستند که حداکثر سرعت دانلود را تا 800 مگابیت در ثانیه ارائه می دهد. به لطف وای فای MIMO 4×4 امکان سرعت 70 درصد سریع دانلود را در مناطق با سیگنال ضعیف فراهم و به لطف فناوری LLA در مکان های پر جمعیت سرعت دانلود بهتری ارایه می کند. برخی از ویژگی های دیگر پلتفرم موبایل Snapdragon 710 عبارتند از: پشتیبانی از Qualcomm’s Aqstic Audio، بلوتوث 5.0 و Quick Charge 4+ که اجازه می دهد باتری 50 درصد از قدرت را با شارژ آن تنها 15 دقیقه به دست آورد.

انتظار می رود اسنپدراگون 710 روی موبایل هایی با رده قیمتی بین 300 تا 550 دلار استفاده شود. نظر شما درباره اسنپدراگون 710 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نظر من اینه که خیلی روی این آمار و ارقام که میگن فلان درصد بهینه شدیم در مصرف باتری توجه نشه. چون قبلا از این آمار و ارقام ها زیاد دیدیم. طبیعی هست که هر سازنده ای برای معرفی محصول جدیدش باید تبلیغ کنه. یه خبر خوندم چند وقت پیش که اپل اعتراف کرده بود که ما در سال های گذشته برای نشون دادن قدرت و بهینه بودن مصرف سخت افزار در آیفون ها اغراق (بزرگنمایی) کردیم.

Peiman

این روزا خیلی ها حاضر نیستند پول زیادی برای پرچمدار بدن ( تو ایران بیشتر )به همین دلیل پیشرفت میان ده ها خبر خوبی می‌تونه باشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)