حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا وان پلاس 6 ضد آب است؟

نوشته

5 سال قبل | 6 دیدگاه | تست، تماشا کنید، وان‌پلاس

وان پلاس 6 به صورت رسمی ضد آب نیست و این تست را در خانه، محل کار یا هیچ جای دیگر انجام ندهید! وان پلاس به شما می گوید که پرچمدار 2018 آن ها تنها زیر باران همراه شماست و اگر برنامه استخر دارید، شرمنده! به قولی “Just Watch, Not Touch” و شاید هم نه! به هر حال، در ادامه با ترنجی همراه باشد تا ببینیم آیا وان پلاس 6 ضد آب است؟

در حقیقت وان پلاس به صورت کامل شما را از غوطه ور کردن وان پلاس 6 در آب بر حذر (آ … خدایا ما چرا این هم زذض‌ظ در فارسی داریم؟!) می دارد اما در این تست از ابتدا با غوطه ور کردن آغاز می کنیم. ابتدا یک دقیقه، سپس پنج دقیقه و در نهایت مرز گواهی IP67 یعنی عمق 1 متری تا 30 دقیقه!

خب مشخصا انتظار ندارید موبایلی که ضد آب نیست ضد آب باشد چون هیچ وقت “توی خیار موز نیست” (!) اما خب می بینیم که اگر برای مدت کوتاهی و تا عمق کمی وان پلاس 6 شما درون آب افتاد خیلی نگران نباشید اما اگر موبایل شما تا عمق یک متری درون استخر افتاد و شما خیلی سریع به کمکش نشتافتید، کاملا نگران باشید!

نظر شما چیست؟ ضد آب بودن موبایل برای شما چقدر اهمیت دارد؟ یکی از بزرگترین شرکت هایی که اساسا گواهی IP67 و IP68 را به موبایل ها آورد سونی است و پس از آن سامسونگ و سپس اپل حالا سال هاست که موبایل ضد آب تولید می کنند اما این تقلاهای نافرجام دیگر برندها برای اضافه کردن چنین قابلیتی به پرچمدارهای خود نشان می دهد که کار ساده ای به نظر نمی رسد.

ضد آب بودن موبایل برای شما فاکتور با اهمیتی است؟ اگر موبایل ضد آب بخرید مثل ما با آن به ساحل می روید یا ترجیح می دهید “سری که درد نمی کند را دستمال نبندید”؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آیفون ها هنوز IP67 دارن. موفق به دریافت IP68 نشدن. حتی آیفون X.

mosayebso

واقعا از ترنجی انتظار نداشتم که چنین اشتباهی رو انجام بده
حداقل یه سر به وبسایت اصلیش میزدید
وان پلاس گواهی ip68 داره و کاملا ضد ابه

Amin

بله همینطوره

دکتر رسول آریان

آقا مصیب کجا دیدی اینو؟

توی سایت GSM Arena که هیچی در مورد مقاومتش نزده. توی سایت Phone Arena هم براش نوشته Splash Resistant، یعنی مقاوم در برابر پاشش قطرات آب. این IP 68 برای وان پلاس ۶ کجا نوشته شده که ما نمیبینیم!

Peiman

خب بودن این قابلیت از نبودنش خیلی بهتره اما با توجه به قیمت کمترش نسبت به رقبا نمی تونیم خیلی بهش سخت بگیریم .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)