حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع سامسونگ برای موبایل با نمایشر منعطف و نمایشگر شفاف دیده شد

نوشته

5 سال قبل | 6 دیدگاه | سامسونگ، شایعات

همه ما می دانیم چند اتفاق بزرگ در همین چند سال پیش رو رخ خواهد داد. یکی از مهم ترین آن ها که فرم فکتور موبایل ها را تغییر خواهد داد، نمایشگر منعطف است که البته مدت زیادی از تولید انبوه آن می گذرد اما اینکه یک دستگاه به صورت کامل قابل انعطاف باشد و بتواند آن را اصطلاحا “تا کرد” هنوز ممکن نشده است. البته اینکه می گوییم به صورت کامل قابل انعطاف باشد اصلا به این معنی نیست که از هر قسمتی که شما خواستید، قابل تا شدن باشد، بلکه مناطق مشخصی به عنوان لولا وجود دارد و دستگاه روی خود جمع می شود تا حجم کمتری را اشغال کند. پس از پتنت های متفاوت از شرکت های متفاوت از جمله سامسونگ و حتی شنیدن خبر اینکه ممکن است هوآوی اولین برند ارایه کننده موبایل منعطف باشد، حالا یک حق اختراع دیگر از سامسونگ دیده می شود که جزئیات بیشتر را ارایه می کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا حق اختراع سامسونگ برای موبایل با نمایشر منعطف و نمایشگر شفاف را ببینیم.

سامسونگ در دفتر ثبت اختراع و علامت تجاری ایالات متحده (USPTO) یک حق ثبت اختراع برای یک گوشی هوشمند تاشو و نمایشگر شفاف ثبت کرده است. در تصاویر ارایه شده در این حق اختراع می توان دید که نمایشگر تاشو که به برای استفاده صورت افقی در نظر گرفته شده، چطور می تواند تا شود و برای استفاده خاص مفید باشد. همچنین در یک حق اختراع دیگر می بینیم که دستگاهی با دو لولا در نظر گرفته شده است!

با لولا دوم نمایشگر به سه قسمت تقسیم می شود و همچنین نگاه سامسونگ به آن برای استفاده در حالت افقی است. در این وضعیت لولا سوم به شما اجازه موقیت هایی را می دهد که بدون آن و در موبایل های با یک لولا در دسترس نخواهد بود. با استفاده از این لولا سوم شما می تواند پوزیشبن های عمودی را نیز برای موبایل خود متصور شوید، چیزی شبیه به تصویر زیر:

موبایل با نمایشگر منعطف سامسونگ

موبایل با نمایشگر منعطف سامسونگ

بر اساس اطلاعات ثبت اختراع، این یک لولا ساده نیست، بلکه یک سیستم کامل است که شامل یک حسگر برای فعال کردن خم شدن می شود. کاربر انگشت خود را روی سنسور قرار می دهد تا لولا به حالت تنظیمات پیش فرض خم شود. تقریبا گویی سیستم خودکار باشد و شما مثل باز کردن درب لپتاپ توسط دست، اینکار را انجام ندهید. سنسور و کنترل کننده هنگامی که گوشی خم شده بررسی می کند که به چه درجه ای خم شده و آن را تبدیل به تغییرات در صفحه نمایش خواهد شد. در تصاویر دیگری (که به عنوان تصویر اصلی مطلب قرار دادیم) دیده می شود که موبایل می تواند به صورت کیف پول با دو لولا جمع شود و فضای کوچکتری را اشغال نمیاد.

 

موبایل با نمایشگر منعطف سامسونگ

موبایل با نمایشگر منعطف سامسونگ

در این پتنت سرنخ هایی درباره رابط کاربری این موبایل با نمایشگر منعطف نیز دیده می شود. حقیقتا این کاربر خیلی منطقی نیست، چرا باید شما یک موبایل با نمایشگر معطف بخرید که روی یک بخش آن برنامه را لمس کنید تا روی بخش دیگر آن برنامه را ببینید؟! این کاربرد کاملا بیهوده است و امیدواریم که در آینده تجربه کاربری یا همان UX بهترین برای آن ارایه شود. شما چطور فکر می کنید؟

و در نهایت حق اختراع مربوط به یک موبایل با نمایشگر شفاف! این دستگاه مشخصا می تواند برای مصارف واقعیت افزوده یا همان AR استفاده شود. پیش از سامسونگ تلویزیونی با این نمایشگر شفاف در سال 2015 تولید کرده اما در صنعت موبایل خود از آن بهره نبرده است. البته اینکه آیا موبایلی با نمایشگر منعطف به جای استفاده از دوربین روی موبایل عادی می تواند چقدر قانع کننده باشد، هنوز مشخص نیست و باید منتظر خروجی ماند تا نظر داد.

موبایل با نمایشگر منعطف سامسونگ

موبایل با نمایشگر منعطف سامسونگ

نظر شما چیست؟‌ قکر می کنید فرم فکتور موبایل های آینده به شگه شکل خواهد بود؟ این دید سامسونگ را دوست دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

به نظر نمیاد این پتنت جدید باشه. چون دکمه هوم فیزیکی داره و دکمه های عقب و برنامه های اخیر، خازنی هستن. سامسونگ بیشتر از یک سال هست که این ۳ تا دکمه رو مجازی کرده.
پس اگر بخواد گوشی تاشو بزنه، دکمه های اون مشابه سری جدید هست.
معلوم نیست این پتنت ها مال چه زمانیه.
شاید مثلا ۳ سال پیش!

Yas

سلام آقا رسول خوب هستین
داداش ای دی تلگرامتونو برا من ایمیل میکنید
چندتا سوال داشتم ازتون
خیلی ممنون ??

rezasamiei337@gmail.com

mosayebso

دوستان یه خبر جدید یا بهتر بگم یه عکس جدید از گوشی بعدی سامسونگ توی ویبو لو رفته
اینکه چقدر موثق هست دقیقا نمیتونم تایید کنم اما گویا دستگاه واقعیه
این یکیش

http://uupload.ir/files/hnu2_screenshot_2018-05-04-07-12-13.jpg

و اینم یکی دیگش

http://uupload.ir/files/xt9y_screenshot_2018-05-04-07-11-11.jpg

اگر واقعا این واقعی باشه یه حرکت به شدت رو به جلو در بحث گوشی های بی حاشیه رو خواهیم دید

دکتر رسول آریان

آقای عطا.یی درست میگه.

سامسونگ عادت داره آیکون برنامه ها رو تغییر میده. این آیکون مسیج این شکلی با رنگ نارنجی روی گلکسی S8 و S8 پلاس و نوت ۸ و هم رده هاشون قرار داشت. روی S7 زرد بود با یک شکل دیگه. روی نوت ۷ هم زرد بود، باز با یک شکل دیگه. توی S9 و S9 پلاس شکل آیکون مشابه S8 و S8 پلاس و نوت ۸ هست ولی رنگش از نارنجی شده آبی.

به همین خاطر این تصویر نمیتونه مربوط به آینده باشه. ممکنه شکل آیکون نوت ۹ باز هم تغییر کنه، ولی قطعا عقب گرد نمیکنه!

از طرفی تصویر دوم مربوط به تست چنتا گوشی هست که معمولا توسط کانال های یوتیوب انجام میشه. وقتی که گوشی به دست اونها برسه و به مرحله مقایسه برسه، غیر ممکنه ما متوجه نشده باشیم.

نتیجه اینکه تصاویر فتوشاپ شده.

Peiman

خیلی مشتاقم ببینم آخر این همه پتنت و طرح و… چی میشه . آیا واقعا با دستگاه های انقلابی و کاربردی روبه رو میشیم یا صرفا دستگاه های متفاوت که چندان کاربردی نباشن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)