حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پس از مشکلات اپل با کوالکام، اینتل صاحب فرصت تصاحب 70٪ از سهم تولید مودم مخابراتی آیفون های 2018 است

نوشته

6 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل

خب سومین خبر امروز را نیز با اپل ادامه می دهیم، می دانیم که اپل سابقه طولانی در دعواهای حقوقی دارد. حال گاهی شاکی بوده و گاهی از آن شکایت شده است. دعواهای اپل و کوالکام به این صورت است که کوالکام شاکی است و می گوید اپل بدون اجازه از فناوری آن ها استفاده کرده است. به همین دلیل حتی پیگیری های لازم برای ممنوعین فروش آیفون در چین را نیز انجام داد. پس از این اختلاف ها شنیدم که اپل ممکن است تا به استفاده از قطعات کوالکام در آیفون‌ها و آیپد‌های 2018 پایان دهد و به همین دلیل کم کم پای اینتل به بازی باز شد. حالا به نظر می رسد این آخرین سالی است که اپل برای تولید آیفون ها به کوالکام متکی باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره این خبر که به ما می گوید پس از مشکلات اپل با کوالکام، اینتل صاحب فرصت تصاحب 70٪ از سهم تولید مودم مخابراتی آیفون های 2018 است، بیشتر صحبت کنیم.

اینتل در حال حاضر سهم کمی از تولید مودم های مخابراتی آیفون های 2018 دارد اما اگر بتواند امسال تولید خود را افزایش دهد می تواند تا سهمی معادل 70٪ را از تولید مودم مخابراتی برای آیفون های 2018 داشته باشد. این یعنی سهم کوالکام به 30٪ تقلیل پیدا می کند. همچنین اپل برای سال 2019 نیز تصمیم دارد به صورت کلی روی اینتل متکی باشد. در حال حاضر گزارش می شود به دلیل پروسه جدید انتخاب شده توسط اینتل برای تولید مودم مخابراتی، بازده تولید پایین است و به این دلیل اپل هنوز نمی تواند به تنهایی روی اینتل حساب کند.

مقایسه مودم اینتل با کوالکام

مقایسه مودم اینتل با کوالکام

هر چند سرعت مودم کوالکام از اینتل بیشتر است و تست های عملی این موضوع را روی آیفون X تایید می کنند اما مشخصا برای این تفاوت نسبتا ناچیز، اپل ترجیح می دهد تا همکاری بدون دردسرتر و متکی بر همکار مناسب تر داشته باشد. اینتل بخش تولید چیپ های مخابراتی اپل را سال 2011 و زمانی که آن ها همکاری با کوالکام را آغاز کردند، خریده است.

به هر صورت این یک کاهش درآمد اساسی برای کوالکام خواهد بود و اتکا اپل روی اینتل کم کم استقبال دیگر شرکت ها از اینتل برای استفاده سخت افزار آن ها در محصولات خود، بیشتر می شود و به این صورت اینتل راحت تر وارد بازاری می شود که آینده را از آن خود دارد. نظر شما چیست؟ فکر می کنید این تغییر برای مصرف کننده نهایی چقدر اهمیت دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

خیلی ها نمی دونن اصلا پردازنده گوشی چیه چه برسه که بدونن مودمش چیه

erfan520

قدرت و ثروت یعنی این
حتی اگه حق هم با اپل نباشه اما با این شیوه ها فشار میاره ذو کوالکام

تا بوده همین بوده
سیاست و قدرت و ثروت

BeFair

زیبا گفتی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)