حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل ممکن است تا به استفاده از قطعات کوالکام در آیفون‌ها و آیپد‌های 2018 پایان دهد

نوشته

6 سال قبل | 4 دیدگاه | اپل، حتما بخوانید، شایعات

قطعا برای کسانی که اخبار دنیای تکنولوژی را دنبال می‌کنند، اختلافات میان دو کمپانی عظیم اپل و کوالکام بسیار مشهود بوده و می‌دانند که این موضوع اخیرا توجه زیادی را به خود جلب کرده است. حال طبق گزارشات به دست آمده از وال استریت ژورنال انتظار می‌رود تا همانند دعوای حقوقی این شرکت علیه سامسونگ شاهد قطع همکاری آن‌ها نباشیم، مگر آنکه اپل شریک تجاری برتری را در این زمینه بیابد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

طبق این گزارش، برخی از افرادی که با سیاست‌های این شرکت آشنایی دارند ادعا می‌کنند که اپل راهی را برای جایگزین کردن قطعات کوالکام در آیفون‌ها و آیپدهای خود که در سال 2018 عرضه خواهند شد، یافته است. همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر این کمپانی قطعاتی نظیر مودم‌های مورد نیازش را از دو شرکت اینتل و کوالکام تامین می‌کند که در صورت صحت این گزارش، در آینده‌ای نزدیک باید شاهد ارائه انحصاری این محصولات توسط اینتل و یا حتی کمپانی دیگری نظیر مدیاتک باشیم.

همچنین این گزارش ادعا می‌کند که کوالکام قصد دارد تا به طور نرم‌افزاری اپل را از تست مودم‌های LTE مورد نیاز منع کند و این در حالیست که این شرکت می‌گوید این ادعا صحت نداشته و اپل تراشه‌هایی را که ممکن است در آینده به کار گیرد را قبلا مورد آزمایش قرار داده است. همچنین کمپانی کوالکام در این خصوص افزوده است که آن‌ها متعهد به حمایت از دستگاه‌های جدید اپل هستند.

با اینکه اپل سعی در جایگزینی کوالکام دارد اما شاید همانند آنچه که در رابطه با شرکت سامسونگ دیدیم، این کمپانی نتواند شریک بهتری را برای خود برگزیند. در هر حال باید برای تایید این موضوع تا سال آینده میلادی منتظر بمانیم.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا اپل شرکت ممتازی را جهت جایگزینی با کوالکام خواهد یافت؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

نمیدونم چرا ولی با تصمیم اپل کاملا موافقم

Sajad

به احتمال زیاد کیفیت مودم های کوالکام و هماهنگی اونها با شبکه مخابراتی آمریکا بیشتره ولی بخاطر مشکلات پتنتی و جنجال های اخیر بین اپل و کوالکام این تصمیم اتخاذ شده.

ahmad

قطعا اینطوره ولی طبق نظر خیلی از غولهای تکنولوژی کوالکام واقعا شورشو در اورده

Peiman

اختلاف دیگه به بالاترین حد خودش رسیده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
یاشار ایشان آقا