حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه دوربین هوآوی پی 20 پرو با گلکسی اس 9 پلاس و اکسپریا ایکس زد 2

نوشته

5 سال قبل | 72 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سامسونگ، سونی، هواوی

پیش از اینکه دوربین سه گانه هوآوی پی 20 پرو امتیاز 109 را از DxO دریافت کند، دوربین گلکسی اس 9 پلاس بهترین دوربین موبایل از نگاه DxO با امتیاز 99 بود! متاسفانه هنوز اکسپریا ایکس زد 2 در DxO بررسی نشده و مشخص نیست که چرا چنین روالی وجود دارد، شاید سونی علاقه ای به همکاری با DxO ندارد و شاید در این بین مواردی وجود دارد که ما نمی دانیم. بی نهایت مقایسه در بی نهایت شرایط مختلف می توان انجام داد که برخی دستگاه ها در بعضی شرایط بهترین هستند و در بعضی شرایط خیر. امروز ما می خواهیم از Gsmarena کمک گرفته و یک مقایسه دوربین هوآوی پی 20 پرو با گلکسی اس 9 پلاس و اکسپریا ایکس زد 2 داشته باشیم تا ببینیم عملکرد این سه دستگاه در مقایسه با هم چطور است! در ادامه با ترنجی همراه باشید.

پیش از این مقایسه دوربین اکسپریا ایکس زد 2 با گلکسی اس 9 و پیکسل 2 ایکس ال، درخشش اکسپریا ایکس زد 2 را با هم در ترنجی و به همین سبک دیدیم. این نوع مقایسه برای کاربران ما جالب بوده و با انتشار داده های هوآوی پی 20 پرو پیشنهاد مقایسه این دستگاه بحث برانگیز در بخش دوربین را دادند. پیش از این که به تصاویر بپردازیم، به صورت کلی دوربین سه گانه هوآوی پی 20 پرو می تواند در 2 حالت 10 یا 40 مگاپیکسلی عکاسی کند. حالت 10 مگاپیکسلی عموما بهترین خروجی ممکن را می دهد و برای مقایسه این خروجی می تواند بهترین انتخاب باشد، به همین دلیل ما عکس های 10 مگاپیکسلی هوآوی پی 20 پرو را که ادغام پیکسل های نمونه 40 مگاپیکسلی درهم تولید می شود را انتخاب کردیم. شما می توانید برای مقایسه نمونه عکاس های 40 مگاپیکسلی به منبع مطلب مراجعه فرمایید.

همچنین به دلیل اینکه تصاویر را با کیفیت بهتری ببینید آن ها را خارج از گالری منتشر می کنیم، این سبب می شود که این مطلب کمی طولانی باشد و نیاز به اسکرول بیشتر داشته باشید. بسیار خوب، با چارت ساده اولیه آغاز می کنیم:

همانطور که می بینید در این تست گلکسی اس 9 پلاس بدون شک تصویر بهتر ثبت کرده است، کم نویز، روشن، کنتراست بهتر، نوشته های خواناتر و رنگ های بدون نویز یک دست. پس از آن اکسپریا ایکس زد 2 عملکرد بهتری داشته و در نهایت هوآوی پی 20 پرو با تصویر نه چندان دلنشین عجیب و غریب!

تصاویر بعدی در شرایط نوری مناسب ثبت شده اند:

بدون شک در این تصاویر اکسپریا ایکس زد 2 تصویر دلچسب تری را ارایه کرده که دلیل این دلچسبی در درجه اول بازتولید صحیح بافت است. همانطور که می بینید هیچ جزئیاتی در جهت کم نویز شدن تصویر اعمال نشده و البته به صورت پیش فرض ISO کمی بالاتر دیگر دستگاه هاست. پس از آن گلکسی اس 9 پلاس با جزئیات بسیار خوب و نویز بسیار کم تر دیده می شود که عملکرد آن قابل تقدیر است. هوآوی پی 20 پرو اما در مقابل کم جزئیات و رنگ های شسته شده ای تولید می کند و که واقعا از یک موبایل با امتیاز 109 لابراتوار DxO بعید است.

در ادامه نمونه های شرایط نوری ضعیف را خواهیم دید:

در شرایط نوری ضعیف نیز تمام موارد به همان شکلی که در شرایط نوری قوی بوده است اما کمی تشدید شده است. نکته قابل توجه ISO بالای تنظیم شده توسط نمونه هوآوی است. حتی با اینکه گشودگی دیافراگم دوربین 40 مگاپیکسلی این دستگاه f/1.8 است و مثلا نمونه سونی f/2.0، نمونه سونی با کندتر کردن شاتر سعی کرده نور بیشتری بگیرد اما نمونه هوآوی بر ISO متکی بوده است.

به صورت کلی با دیدن این تست منتشر شده در Gsmarena می توان گفت که دوربین سه گانه هوآوی پی 20 پرو آن آش دهن سوزی که DxO داد می زند نیست. در این بین قطعا ما منتظر بررسی اکسپریا ایکس زد 2 توسط DxO هستیم و امیدواریم این اتفاق هر چه سریع رخ بدهد چون با این خروجی که ما می بینیم، این دستگاه پتانسیل کسب رتبه بسیار قابل توجهی را دارد.

نتیجه اخلاقی در مقایسه بین دوربین این سه دستگاه که اکسپریا ایکس زد 2 با یک دوربین، گلکسی اس 9 پلاس با دو دوربین و هوآوی پی 20 پرو با سه دوربین ارایه شده اند، می توان دید لزوما همه چیز به “تعداد دوربین” نیست، چون در حال حاضر دوربین های بیشتر به حالت های عکاسی خاص می پردازند و خیلی در خروجی عادی تصویر تاثیری ندارند. نظر شما چیست؟ شما کدام یک را می پسندید و چرا؟ فراموش نکنید که از لینک منبع مطلب خودتان نیز این مقایسه را چک کنید!

اشتراک در
اطلاع از
72 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Soheil xperai1

واقعا که Dxo همه رو به سخره گرفته اکسپریا XZ2 و گلکسی S9 خیلی بهتر از P20 بودن ، دیگه نمیشه به این Dxo اعتماد کرد

mostafa3

چیزی من دیدم تو زوم
P20PRO حتی از گوشی‌های پر نویز قبلی سونی هم نویزش بیشتر بود
ولی dxo امتیاز ۷۹ رو تو بخش نویز بهش داده
که بالاترین امتیاز تو بخش نویز موبایل تا به امروز هست جلل خالق!!!

amir_galaxy

کامنتی ک در رابطه با سونی باشه یهو در عرض چند دقیقه ۲۰ تا ۳۰ تا منفی یا مثبت میگیره
قشنگ هماهنگ شده میان اینجا منفی یا مثبت میدن میرن
نکنید اینکارارو زشته بخدا
الان همین کامنت من ۱۰۰ منفی هم بگیره سونی از others در نمیاد ک
یا فروشش بیشتر نمیشه ک
نکنید این بچه بازیارو

Faraz

اره دقیقا منم متوجه منفی و مثبت ها شدم کامنت بدی راجع به سونی اگه داده شه بعد از چند ساعت یک عالمه منفی میگیره …پست های قبل هم همینجوریه …تازه یک چیزه دیگه هم هست اینکه بعد از بیست و چهار ساعت میشه که لایک و آنلایک داد که مشکل از سایت هست به طور مثال من کامنت یک شخص رو امروز یکبار لایک کردم بعد از گذشت بیست و چهار ساعت بازم میتونم اون نظر رو لایک کنم و یک لایک به اون لایک قبلا دادم بازم اضافه میشه …این یک مشکل هست البته کوچیک آقای عطایی رسیدگی کنید به این قسمتی که میشه چندین بار یک کامنت رو لایک کرد یا بر عکس البته هر بیست و چهار ساعت میشه این کار رو انجام داد

ahmad

دقیقا اینطوره من قبلا اینو تذکر دادم بعد 24 ساعت میشه لایک یا دیسلایک کرد

dele_tanha

کل حرفهای شما بچه بازی هست. مشقاتو نوشتی عمویی؟

Mortazavi

متأسفم.

#روغن_ریحان

Shahryar

خدایی سونی تو بیشتر عکسا بهتر بود
نمیدونم چرا پی بیست امتیاز زیادی گرفته

BeFair

آقا من میگم پول بزاریم، یه ایکس زد 2 بخریم بدیم ترنجی، بده DxO مارک بررسیش کنه، نظرتون!؟

Soheil xperai1

با نظرت موافقم کلا Dxo فازش جدیدا معلوم نیست ورداشته به p20 نمره 109 داده به اس 9 نمره 99 داده بعدا اس 9 خیلی بهتر عمل میکنه ، ایکس زد 2 که کلا بررسی نشده اگرم بررسی بشه یه نمره پایین بهش میده خلاص

BeFair

بیچاره اون هوآوی پی 20 پرو بین ایکس زد 2 و اس 9 پلاس ساندویچ شده :))

ali.k77

تو شرایط نوری مناسب به جز عکس دسته کش های رنگی سونی خیلی خوب بود اما نکته ای که جالبه برام اینه که سونی همیشه تو شرایط نوری خوب جزو بهترین ها بود ولی تو نور کم بد بود ولی اینجا تو نور کم خیلی عالی عمل کرده و حتی از پی 20 و اس 9 هم بهتره ! مخصوصا تو جزئیات که سامسونگ کلا جزئیات رو بعضی جاها خیلی بد از بین میبره
نکته دیگه نمره ی خیلی زیاد هواوی هست که واقعا باعث میشه آأم اعتمادش به dxo رو از دست بده

REZA

فکر نمیکردم سونی اینقد خوب باشه،بنظرم سونی بهتر بود و با اختلاف کم بعدش اس۹،هواوی هم ضعیف تر بود نسبت به دوتا!

MOAZEZ

از اونموقع که DXO شروع کرد به فروختن الگوریتم به شرکتها، سونی دیگه بهش گوشی نمیده بررسی کنه دلیلشم اینه DXOالگوریتمش واسه شرکتی که بهترین دوربین های جهان و بهترین سنسور های جهانو میسازه مورد قبول نیست. سونی وقتی میاد میگه رو دوربین XZ2 تیم آلفا کار کردن دیگه این وسط الگوریتم DXO میشه بچه بازی. خیلی سعی کردم همه جا بگم DXO کارش درسته ولی کاراش با عقل جور در نمیاد و از این پس دیگه منبع معتبری نیست برای شخص بنده

Saeed Mohammadipouya

احسنت الان به چشمم دیدن dxo هیچی نیس

eftekharifar

من تا امروز dxo رو قبول داشتم… از این ببعد ولی اهمیتی برام نخواهد داشت

MOAZEZ

کاری نداریم رو هواوی فقط مارک لایکا فقط خورده و از این اسم داره خوب پول به جیب میزنه ولی خود لایکا هم تو صنعت دوربین اصلا آش دهن سوزی نیست و هیچ رتبه ای در بین دوربینهای شاخ نداره. فعلا سونی و فوجی فیلم و نیکون حرف اول میزنن

مرسی آقای عطا یی.

در این مدل مقایسه XZ2 اوله، S9 پلاس دوم و هواوی P20 پرو سوم.

سونی بافت ها رو بهتر ثبت کرده بود، اما با کمی نویز. سامسونگ تقریبا مشابه عمل کرده بود، اما با نویز کمتر و در نتیجه شارپنس کمتر. هواوی هم که عملا له شد. البته این مدل پرو بود. اگر از توی لیست مدل معمولی P20 رو بررسی کنید، از مدل پرو هم بدتره.

توی دوتا مقایسه اول در شرایط نوری کم، کاملا برتری S9 پلاس مشخص بود، همون طور که توی متن هم نوشته شده.

اینم باید در نظر داشت که این تست روی سه پایه انجام میشه و همونطور که در تصاویر XZ2 میبینید، در شرایط نوری کم، سرعت شاتر XZ2 روی ۱/۸ ثانیه تنظیم شده. موقعی که سرعت شاتر کند باشه، بدون لرزشگیر، لرزش خفیف دست هم میتونه تصویر رو تار کنه. یعنی XZ2 روی سه پایه خیلی خوب عکس میگیره ولی روی دست به این خوبی نیست.

مرجع DxO معیارهای دیگه ای هم داره برای امتیاز دهی که باعث شده P20 پرو امتیاز بگیره و دقیقا همون معیارها رو XZ2 نداره. امتیازهای بخش بوکه و زوم و …

اما به هر ترتیب P20 پرو در حدی نیست که این همه بالاتر باشه امتیازش. امتیازی که به P20 پرو دادن ممکنه تا گلکسی S10 و اکسپریا XZ3 هم به دست نیاد. منطقی نبود.

Mohammadsoly

داداش یه جوری میگی سونی با دست خوب نمیندازه انگار تست کردی بد بوده درسته اینا با سه پایه گرفته شده ولی من خودم ایکس زد1 با دست عکس گرفتم دقیقا چیزی که جی اس ام آرنا تست کرده ومقداری نویز ومهو شدگی در عکسا هست و بنظرم ایکس زد2 خیلی پیشرفت داشته وعالیه

Sadeghh

1/8 ثانیه اونقدری نیست که با دست نشه گرفت، لزوما به سه پایه هم نیاز نیست با این سرعت شاتر

دکتر رسول آریان

بر همگان پوشیده نیست که گوشی های سونی روی سه پایه عملکرد بهتری دارن تا در دست.
به مقدار ایزو و سرعت شاتر نگاه کن.
با ایزوی چند گرفته عکس ها رو توی شرایط کم نور. به نظرت XZ2 با F2.0 و ایزوی کم ۲۰۰ میتونه توی شرایط کم نور عکس خوبی بگیره؟
به نظرت چطور تونسته با ایزوی کم ۲۰۰ عکس بگیره و طبق عادت همیشگیش نیاز نداشته ایزو رو ببره بالا؟ چون سرعت شاترش کنده. وقتی سه پایه داشته باشی، میتونی با خیال راحت ایزو رو کم کنی و به جاش شاتر رو کند کنی و نگرانی هم از نداشتن لرزشگیر اپتیکال نداشته باشی. حالا این سه پایه رو بردار. بعد اگر میتونی با همین ایزو و سرعت شاتر توی محیط کم نور عکس بگیر. بعد ببین عکست چطور میشه. به خاطر نداشتن لرزشگیر سوژه هاله دار میشه. این چیزهایی که میگم مسائلی هست که در عکاسی ثابت شدس. شما نمیتونی منکر قوانین فیزیکی بشی.

Sadeghh

من نمیدونم شما چه اصراری داری به مغلطه کاری
یه جمله ساده گفتم 32 خط داستان سرایی میکنی
رفیق میگم شاتر 1/8 ثانیه اونقدر سرعتش کم نیست که نشه با دست عکسبرداری کرد
بله مثلا رو شاتر 1 ثانیه بدون سه پایه نمیشه عکس گرفت چون تار میشه
ولی 1/8 ثانیه کاملا شدنیه و خودم بار ها با گوشیم روی این سرعت شاتر بدون تار شدگی عکس گرفتم

ahmad

سر تعظیم در مقابل سونی فرو میاوریم واقعا عالیه کاش تو دنیای واقعی هم این عملکردو داشته باشه اقا س ی ن ا منتظر بررسی xz2 باشیم یا نه؟

eftekharifar

خیلی خیلی ممنون. بالشخصه خیلی منتظر بررسی xz2 هستم
اگر دلار اجازه بده هم یه xz2 میخرم هم یه s9+
ولی هرگز به هواوی پول نخواهم داد… هرگز

Milad7

قبلا هم گفتم خريد گوشي گران قيمت هواوي اشتباهه.انقدر رو دوربين p20 p مانور دادن اخرم اين شد نتيجه اش ?

Milad7

xz2 از روبه رو چقدر خوشگله.سوني اگر حاشيه ها رو كم كنه و فيس آيدي اضافه كنه خيلي عالي ميشه.

Mahdi.L

با سلام
اینجا بنده یک مقایسه جالب از تفاوت عملکرد نرم افزار در خروجی از یک سخت افزار واحد انجام دادم و واقعا تفاوتی که نرم افزار میتونه ایجاد کنه جالبه توجه، پیشنهاد میکنم شما هم ببینید:
https://youtu.be/H9OqG4zM8a8

دکتر رسول آریان

جالب بود.
منم با نتیجه گیری آخرش که نوشتی موافقم.

حتی با خود اپلیکیشن پیش فرض گوشی هم میشه کلی عکس های متفاوت کرد. با تغییر سرعت شاتر، میزان ایزو، فوکوس مناسب و تغییر اکسپوژر.
با تنظیمات غلط میشه انقدر عکس بدی گرفت که کسی باورش نشه. علاوه بر این با عکس برداری در حالت RAW و ادیت نرم افزاری، میشه کلی بهبود داد تصویر رو.

Mahdi.L

البته که همین طوره که میگید هست و کافیه یک سری تنظیمات و یا نحوه فوکوس رو تغییر داد تا خروجی کاملا متفاوت بشه.
ولی اینجا برای برابری شرایط تنطیمات رو حالت اتوماتیک بود و فقط به سمت سوژه دوربین رو میگرفتم و میذاشتم خود نرم افزار نحوه فوکوس و مابقی پروسه رو انجام بده.
ممنون از نظرتون

eftekharifar

رسول جان راهی هست که بشه با گوشی تک دوربینه (گوشیم A5 2017) مثل حالت live focus نوت ۸ یا portrait آیفون عکس گرفت؟ منظورم با افکت بوکه هست. مثل گوشی های پیکسل که با یک دوربین عکسهای پرتره فوق العاده میگیرن

eftekharifar

رسول جان راهی هست که بشه با گوشی تک دوربینه (گوشیم A5 2017) مثل حالت live focus نوت ۸ یا portrait آیفون عکس گرفت؟ منظورم با افکت بوکه هست. مثل گوشی های پیکسل که با یک دوربین عکسهای پرتره فوق العاده میگیرن…

دکتر رسول آریان

فقط یه کاری کن
اگر اینار خواستی انجام بدی، حتما کراپ ۱۰۰% هم بذار از جایی که روش فوکوس بوده.

Mahdi.L

بله حتما

Sadeghh

واقعا عملکرد هواوی در حد امتیار 109 به هیچ وجه نیست و خیلی باید از این کمتر باشه
تو سایت gsmarena هم اگه بررسیش رو ببینین متوجه میشین که دوربینش به جز بخش زوم اپتیکال سه برار حرف دیگه ای واسه گفتن نداره
Xz2 و s9 به مراتب بهترن به خصوص xz2

Saeed Mohammadipouya

خب فنای سامسونگ دیدین که dxo پشمم نیس پی 20 بهترین دوربین اینه؟ الحق که سونی عالیه

Sadeghh

با توجه به این که دوربین xz2 انقدر عملکرد خوبی داره
فکر میکنم xz2 premium که احتمالا تو ifa معرفی میشه باید دوربین خیلی قابل توجهی داشته باشه

eftekharifar

اگر بالاخره دست از سر این lcd برداره و اولد بزنه، فروشش خیلی بالاتر میره
خود من بالشخصه میخرمش قطعا

Rog_Pc_Gamer

مقایسه عکسا این شکلی تو شب اصلا قابل قبول نیست
اولا سونی ایزوش ۲۰۰ و سرعت شاترش ۱/۸ هست
مقایسه کنین با هواوی و سامسونگ
با سرعت شاترای کمتر و ایزو بیشتر
الگوریتم سونی طوری طراحی شده رو سه پایه وقتی گرفته میشه عکس ( یا به عبارت بهتر دوربین یه مدت ثابته ) میاد سرعت شاتر بالا میبره و ایزو کم میکنه
برخلاف سامسونگ و هواوی که اصلا فرقی ندارن رو سه پایه باشن یا نه
به نظرم برای مقایسه جزییات باید رزلوشن ها یکی باشن و تنظیمات دوربینم برابر باشن
و همچنین عکسی‌کلی هم اهمیت زیادی داره حتما جزییات خوب تو زوم به معنای عکس بهتر نیست و کلی مسائل دیگم تو کیفیت دخالت دارن
توی شب یکی از دلایل برتری پی ۲۰ پرو حالت نایت مودش هست که سامسونگ و سونی فاقد این قابلیت هستن نتیجش میشه رنگای طبیعی تر و مناظر روشن تر در شب

Mohammadsoly

نایت مود سونی از زمان اکسپریا آرکو اس داره.اکسپریا های جدید هم حالت خودکار میره حالت شب(نایت مود)

MR.CAMPER

@rog_pc_gamer
تو فقط بوگو جووووون لامصب ?

دکتر رسول آریان

آقای rog با اون قسمت از کامنتت که نوشتی ایزوی ۲۰۰ با سرعت شاتر ۱/۸ کاملا موافقم.

کهکشان

از آقای عطایی عزیز ممنونم که مطلب رو پوشش دادن اما کاش این چند نکته رو هم متذکر میشدین

اول اینکه بقول خودتون هواوی رو بهترین حالت یعنی ده مگا ست شده که باز اینه ! وای بحال 40 مگاش که دیگه باب مفتضح !
دوم اینکه تو شرایط نوری ضعیف تو این بررسی متاسفانه دریچه اس 9 رو 2.4 هست نه 1.5 ! دلیلشم اینه که سامسونگ الگوریتم دوربین رو مود اتوماتش برای شرایط خیلی خیلی کم نور میره رو 1.5 ! و اینجا نور درسته کمه ولی انقدی نیست که لنز اس 9 رو وادار کنه سوئیچ شه رو 1.5 !
برای مقایسه بهتر بد نیست دوستان تو همین gsm یه مقایسه بین سونی و نوت 8 انجام بدن تا بدونید سامسونگ در نور کم هیچ رقیبی نداره
تفاوت سونی xz2 و نوت 8 در نور کم خیلی فاحشه
اما در مورد سونی هم خودم به شخصه تحسینش میکنم و عملکردش واقعا عالی بود اما هنوز مونده به پای سامسونگ برسه هیچ گوشی نمیتونه در حد سامسونگ عکس بدون نویز بگیره شارپ و حفظ بافتشم قابل قبوله

دکتر رسول آریان

آقای romas از کجا مطمئنی که F روی چند بوده؟

کهکشان

خیلی سادس ! شما تو همین gsm مقایسه دوربین شب سونی و اس 9 و آیفون 8 رو ببین بعد میفهمی که سونی حتی با اون نویز زیادش بازم جزئیات رو به اندازه اس 9 ثبت نکرده

dele_tanha

از کامنت شما تعصب و بی منطقی میباره

کهکشان

شما بجای متهم کردن دلیل بیار ! شما فن سونی ها هر جا به نفعتون باشه طرفو منطقی میدونید هرجا به ضررتون باشه طرف بی منطق میشه ! شما مگه معیار حق و باطلید که انقد راحت تهمت میزنید ؟

vahid1370b

تو جذب نور بدون شک سام بهتر بود،تو جزییات سونی یکم بهتر بود از سام ولی نویز هم یکم بیشتر داشت ک سام صحنه یکم تار میشد برای حذف نویز
در کل سونی با توجه ب تک بودن دوربین و اینکه دریچه 2 هم داره اوله و سام دوم،و هواوی واقعا عجیب بود
الحق انصاف سونی زیباتره تو عکس انکار همه چیش رو اصولع

Quality

در اینکه پرچمدار سونی در نور مناسب بهترین نتیجه رو میتونه ثبت بکنه و پرچمدار هواوی اصلا فوق‌العاده نیست هیچکس شکی نداره!
اما در نور کم که XZ2 بهترین هست در مقایسه کاملا درسته اما این مقایسه ها در یک شرایط استیبل و احتمالا با سه پایه ثبت میشن و الگوریتم دوربین هوشمند سونی با تشخیص این مورد از شاتر کند تر و ایزوی پایین تر استفاده میکنه که نتیجه اش همونطور که میبینید فوق‌العاده میشه!

اما موقع عکاسی عادی با دست شاتر 1/8 ثانیه استفاده نمیشه چون خیلی سخته که با این سرعت شاتر و توی دست بشه عکس بدون تاری گرفت (البته اگر OIS داشت شاید مشکلی بوجود نمیومد)
اما این به معنی بد بودن پرچمدار سونی در نور کم نیست! خیلی بهتر از XZ1 شده که اکثر سایت ها این مورد رو ذکر کردن و عکس مقایسه هم گذاشتن!
اینم باید بدونید که XZ1 هم پیشرفت خیلی خوبی نسبت به پرچمدار های قبلی سونی داشت
پس شاید با این اختلاف نشه موقع عکاسی با دست در نور کم گفت بهترینه اما قطعا جزو بهترین هاست و حتی در نتیجه کلی همین سایت gsmarena در مقایسه دوربین S9 و XZ2 گفته بودن که دوربین XZ2 در نور کم عکس های بهتری میگیره!

واقعا سونی خیلی فوق‌العاده عمل کرده که با این دیافراگم بسته، پیکسل های نسبتا کوچیک و بدون OIS تونسته همچنین عکسای عالی در نور کم بگیره!
همه این ها به لطف الگوریتم بهبود یافته سونی و رم اختصاصی سنسورش هست

mosayebso

بازم همه دوستان شدن ۳پایه دار و عکاس حرفه ای و…
اینکه دوربین سونی درش پیشرفت اتفاق افتاده شکی نیست اما هنوز هم در عکاسی در شب در سطح پرچمداران سامسونگ نیست
به جرات میگم بیشتر از ۹۰ درصد افراد که‌ موبایل میخرن به هیچ وجه از ۳ پایه استفاده نمیکنن
فرقی نداره چه گوشی سونی چه هربرند دیگه تا وقتی که لرزشگیر اپتیکال نداشته باشه عکاسی در شب در حالت عادی(بدون ۳پایه و حالت hdr ) در سطح گوشی که لرزشگیر اپتیکال داره نیست

dele_tanha

شما مگه مقایسه دوربین اس9 و xz2 ندیدی که چه در روز و چه در شب عکسهای سونی شارپتر و با جزییات بیشتر بودن؟ خواهشن تعصبی و بی منطق حرف نزنید

دکتر رسول آریان

به هیچ وجه فیلم برداری XZ2 در محیط کم نور بهتر از S9 پلاس نیست. دیدم که میگم.
چطوری با گشودگی دیافراگم ۲ در مقابل ۱.۵ و همچنین سایز پیکسل کوچیکتر میتونه بهتر باشه؟
من خودم حداقل دوبار از فیلم برداریش در شب به صورت اسکرین شات گذاشتم اینجا.
فیلم برداری شب XZ2 هم تاریکتره و هم نویزی.

در فیلم برداری موقع شب چه عواملی اثر گذاره؟
گشودگی دیافراگم، سایز پیکسل های سنسور و میزان ایزو. در نتیجه XZ2 با دیافراگم تنگ و سایز پیکسل کوچیکتر، تنها راه نجاتش ایزو هست. با ایزو فیلم رو روشن میکنه تا حدودی ولی پر از نویز میشه.

فکر کنم این ۴ تا نمونه عکس در دنیای واقعی بیشتر میتونه اثبات کنه که دوربین XZ2 در شب و محیط های کم نور، در مقابل S9 پلاس، به معنای واقعی کلمه له میشه. هیچ وقت گشودگی دیافراگم ۱.۵ رو دست کم نگیرید. این مقایسه برای برخی طرفداران غیر منطقی سونی بود که ادعا دارن دوربین XZ2 در شب بهتره. همه کمپانی ها چندین ساله دارن میرن به سمت گشودگی دیافراگم بازتر. سونی در این رقابت عقب افتاده. والسلام…

dele_tanha

شما اینقد با خوندن کامنت منطقی من خونت ب جوش اومده که به متن کامنت من توجه نکردی
اولا من گفتم مقایسه عکس سونی xz2 و سامسونگ s9 نه اس 9 پلاس. توجه کن عکس نه فیلم اس 9 نه اس9 پلاس. مقاییه فیلمبرداریشونو ندیدم نظری نمیدم و مقایسه فیلمبرداری xz2 و s9 پلاس و عکسبرداریشپونم ندیدم که بخام نظر بذم ولی سونی همیشه نشون دادخ از رو کاغذ قویتر عمل کرده و یامسونگ وبقیه برندها ضعبف تر از اون چیزی که رو کاغذ هستن عکل کردن. مقایسه اس9 پلاس و xz2 منطقی نیس چون رم یکسان ندارن و دپربین یکی تکی هست و دوربین یکی دوتایی هرچند xz2 در بحث سرعت که مقایسشو دیدم اس9 پلاس رو له کرد. حریف اس9 پلاس در اصلxz2premium هست که معرفی میسه ی مدت دیگه. در کل سامسونگ تو تبلیغاتش بلوف زیاد میزنه و همیشه نشون داده اون چیزی ک ادعا میشه نیست و از رو کاغذ ضعیفتره

mosayebso

شما مگه یه ذره کامنت نمیخونی که این حرف رو میزنی؟! مگه من نگفتم بدون hdr و ۳ پایه؟!
وقتی ۳ پایه قرار داده میشه دوربین برای جبران دریچه دیافراگم کوچک و ابعادکوچک پیکسلی میاد سرعت شاتر رو کم میکنه تا نور بیشتری به سنسور برسه
حالا چون از نظر تعداد پیکسل بیشتری داره از نمونه سامسونگ بنابراین میتونه جزییات بیشتری به نمایش بزاره اما در حالت عادی(بیشتر از ۹۰ درصد شرایط و افرادی که استفاده میکنن) چون ابعاد پیکسلی کوچکی داره و دریچه دیافراگم کوچک میاد و ایزو رو برای جبران نوردهی میبره بالا نتیجش میشه حذف جزییات تصویر و نویز فراوان
این عکسایی که gsmarena گذاشته همه براساس ۳پایس نه چیزی که کاربر معمولی میگیره
شعار سامسونگ توی معرفی اس۹ عکس های یکسان چه درروز و چه در شب بود که تا حد زیادی به چیزی که مدنظرش بود جامه عمل پوشاند
دوربین های حرفه ای به این خاطر ایزو بالایی دارن که هم سایز پیکسل فوق العاده بزرگی دارن هم سنسور های بزرگی دارن و حتی توی اون ها هم هرچی ایزو بالاتر میره از جزییات تصویر کم میشه چه برسه به دوربینی که ابعاد پیکسلی ۱.۲ میکرون داره و دریچه دیافراگم بسته ۲ داره

کهکشان

من با همین سایت gsmarena به شما ثابت میکنم که اس 9 چه در روز چه در شب عکس هاش نه تنها نویز نداره بلکه شارپ ترم هست و بافت رو بهتر نشون میده
فقط تو نور کم باید دیاگ رو 1.5 باشه اینم دلیل حرفام دوستان خودشونم میتونن برن مقایسه کنن نگن فتوشاپه
http://uupload.ir/files/v20r_2.jpg

http://uupload.ir/files/sogy_1.jpg

http://uupload.ir/files/dfuc_10.png

مقایسه عکس برداری اکسپریا XZ2 با گلکسی S9 پلاس در محیط کم نور توسط SuperSaf

نمونه اول:

http://uupload.ir/files/oyh7_1.jpg

مقایسه عکس برداری اکسپریا XZ2 با گلکسی S9 پلاس در محیط کم نور توسط SuperSaf

نمونه دوم:

http://uupload.ir/files/vqkq_2.jpg

مقایسه عکس برداری اکسپریا XZ2 با گلکسی S9 پلاس در محیط کم نور توسط SuperSaf

نمونه سوم:

http://uupload.ir/files/r6rk_3.jpg

مقایسه عکس برداری اکسپریا XZ2 با گلکسی S9 پلاس در محیط کم نور توسط SuperSaf

عکس برداری سلفی:

http://uupload.ir/files/te0x_4.jpg

سونی به فکر خودش نیست، اما توی ایران صدتا وکیل وصی داره. این مقایسه رو بین پرچمدار ۲۰۱۷ با پرچمدار ۲۰۱۸ سونی ببینید.

مشخصات دوربین سلفی XZ1:
۱۳ مگاپیکسل
گشودگی دیافراگم ۲.۰
اندازه سنسور ۱/۳

مشخصات دوربین سلفی XZ2:
5 مگاپیکسل
گشودگی دیافراگم ۲.۲
اندازه سنسور ۱/۵

نتیجه اش هم شده این عکس سلفی تاریک که بالا میبینید!

دوربین اصلی S9 پلاس گشودگی دیافراگم ۱.۵ داره، دوربین اصلی XZ2 گشودگی دیافراگم ۲.۰
وقتی ۱.۵ رو از ۲.۰ کم کنیم میشه ۰.۵

همچنین دوربین سلفی S9 پلاس گشودگی دیافراگم ۱.۷ داره، دوربین سلفی XZ2 گشودگی دیافراگم ۲.۲
وقتی ۱.۷ رو از ۲.۲ کم کنیم باز هم میشه ۰.۵

یعنی به همون نسبتی که دوربین اصلی S9 پلاس دیافراگم بازتری نسبت به XZ2 داره، دوربین سلفی اون هم به همون اندازه دیافراگمش بازتره.

Peiman

نمی‌دونم چجوری تو dxo ۱۰۹ گرفته??
قبلا هم گفتم سونی با گذاشتن لرزشگیر اپتیکال نتیجه خیلییی بهتری میگیره نمی‌دونم چرا این کارو نمیکنه

دکتر رسول آریان

پیمان جان سونی مشکلش تنها لرزشگیر نیست.
به چنتا کامنت بالاترم نگاه کنید.

Ka

هدف اصلی از نوشتن این مطلب ضعیف نشون دادن p20 pro هستش، تصاویر اصلی نیست یا دستکاری شدس، دوستان کافیه به یه سر به یوتیوب و بررسی خود ثسایت dxo برین، اون موقع توانایی بی نظیر دوربین این گوشی رو میبینین، عکس هایی که این گوشی میگیره به زبون ساده «حرفه ای»و«زندس» که هیچکدوم از گوشی های دیگه که تا حالا تولید شدن این جوری نیست. این اولین باره که تو سایتی پست میذارم، بیشتر مطالب رو میخوندم ولی وقتی این مطلب رو خوندم نتونستم همین طوری بی تفاوت باشم.
تنها نکته عجیب در مورد p20 pro که من هم ازش سردرنمیارم عمل نکردن لرزشگیر تو فیلمبرداری 4k هست!
موفق باشید

دکتر رسول آریان

دستکاری شده نیست.
این بررسی GSM Arena هستش که سال هاست داره این مدلی تست دوربین رو به همراه سایر بررسی های هر گوشی منتشر میکنه. خودت هم میتونی بری توی سایتش و هر جایی از تخته رو که خواستی انتخاب کنی و هر گوشی که خواستی بیاری و مقایسه کنی.

در مورد کار نکردن لرزشگیر دیجیتال در برخی حالات، مختص به هواوی نیست. مثلا سونی هم توی ۴K اینجوری میشه. البته طرفدارای سونی میگن لرزشگیر کار میکنه در ۴K اما کاراییش مثل حالت FHD نیست. یا حتی از کار افتادن در اسلوموشن و ضبط ۶۰ فریم. چون نیاز به پردازش بیشتری داره. به هر حال این نقطه ضعفه. باید مهندسینش الگوریتم لرزشگیری رو ارتقا بدن به ۴K.

کهکشان

دوست عزیز gsmarena معتبر تر از تستر های یوتیوب هست وگرنه منم چند تا کلیپ یوتیوب نشونت میدم که برتری مطلق با اس 9 پلاسه

https://www.youtube.com/watch?v=a8DeK2oafDU
https://www.youtube.com/watch?v=7jSE_SsbK2o
https://www.youtube.com/watch?v=_M2u4vnLTs0

eftekharifar

دیگه هر فرد بی طرف و منصفی میبینه که سونی با یک دوربین (نه با دو و سه دوربین) و همینطور عدد f بالاتر، بهتر از سامسونگ و خیییییلی بهتر از هواوی سه دوربینه باامتیاز 109 از dxo بود!
احسنت به سونی

کهکشان

دوست گلم دوربین دوم در اس 9 ربطی به کیفیت نداره فقط واسه زوم اپتیک و پرتره هست

کهکشان

دوستان لطفا این مقایسه رو هم ببینید منبعشم gsmarena هست خودتونم میتونید چک کنید
http://uupload.ir/files/v20r_2.jpg
http://uupload.ir/files/sogy_1.jpg
http://uupload.ir/files/dfuc_10.png
من منکر کیفیت بالای سونی نیستم و نسبت به xz1 پیشرفت خیلی خوبه داشته اما به پای سامسونگ نمیرسه

Alimaster camera

و باز هم تست های متعصبانه و نامعتبر ، هواوی پی ۲۰ قابلیت ۵ برابر زوم بدون افت کیفیت داره ک هواوی هم تایید کرده ، شما چطور این تستهای متعصابه رو باور میکنید؟

Alimaster camera

مطمین باشید تستی ک توسط فن سونی یا سامسونگ انجام شده باشه به نفع هواوی نیست ، طرف گوشی رو لرزونده ک عکس تار بیفته و بی کیفیت به تظر بیاد در ضمن پی ۲۰ بدون شک ارزون تر از ۲ مدل مذکور خواهد بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)