حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاه اولیه ترنجی به گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس

گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس پرچمدارهای 2018 سامسونگ هستند که مطالب بسیار زیادی درباره آن ها در ترنجی با هم خوانده ایم. این دو دستگاه به ترنجی رسیده اند و می خواهیم نگاه اولیه خود را با شما در میان بگذاریم، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

نگاه اولیه ترنجی به گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9+

نگاه اولیه ترنجی به گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9+

بدون شک تشخیص گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس از گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس در نمای جلو تقریبا غیر ممکن است، این شباهت هر چند هیجان طراحی جدید را به ما القا نکرد اما قطعا حس داشتن طراحی بسیار دلربای گلکسی اس 8 را تکرار کرد. هر چند گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس به لحاظ ضخامت دستگاه های باریک اندامی نیستند اما به دلیل خمیدگی نمایشگر و لبه ها در دست بسیار باریک به نظر می آید. انگشت اشاره ام به دنبال حسگر اثرانشگت می گردد و برآمدگی را لمس می کند که ناخودآگاه فکر می کنم دوربین است و با چرخاندن دستگاه می بینم که خیر، دقیقا انگشت روی حسگر اثرانگشت است و این برآمدگی به شناسایی راحت تر شما کمک خواهد کرد.

نگاه اولیه ترنجی به گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس

نگاه اولیه ترنجی به گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس

همیشه فکر می کردم از طرح بلندگوی لبه پایین گلکسی اس 9 رضایت نداشته باشم، حتما می دانید یکی از معدود تفاوت های طراحی گلکسی اس 8 با گلکسی اس 9 همینجاست ولی وقتی آن را دیدیم، دیگر حس منفی در من نبود هرچند خیلی هم مثبت نیستم! این حس وقتی بهبود یافت که صدای بلندگوهای استریو گلکسی اس 9 را شنیدم. قطعا اینجا یک پیشرفت مثبت صورت گرفته است. لوازم جانبی گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس همراه دستگاه های ما نبود پس من هندزفری شیائومی های رز خود را به جک 3.5 میلی متری که قدری تنگ می نمود (!) متصل کردم و پیش از روشن کردن قابلیت Dolby Atmos به صدای عادی آن گوش دادم. تفاوت زیادی با گلکسی اس 8 وجود نداشت اما با روشن کردن این حالت، صدا فراگیرتر و جذابتر است. لزوما حداکثر صدای گلکسی اس 9 کرکننده نیست و بیس آن آنقدر کوبنده که شاید برخی دوست داشته باشند به نظر نمی رسد اما شما می توانید با تغییر اکولایزر این مورد را حل کنید.

نگاه اولیه ترنجی به گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس

نگاه اولیه ترنجی به گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس

نمایشگر! وقتی چشم به نمایشگر سوپر امولد سامسونگ می دوزید، جدا کردنش سخت است! من حقیقتا یکی از دوستداران این نمایشگر هستم اما وقتی نمایشگر OLED آیفون X را که به طرز بی نظیری در کالبیره بودن رنگ ها استاد است، تجربه کردم دیگر کمی به کم کاری سامسونگ مشکوکم! حالت نمایشگر همیشه روشن را شخصا عاشقش هستم و نمی توانم خوشحالی خود را از طرح ها جدید وصف کنم. حاشیه پایین نمایشگر تنها کمی کمتر شده اما حقیقتا این موضوع چندین بار در ذهن ما تکرار شد و آن را جالب توجه دیدیم.

نگاه اولیه ترنجی به گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس

نگاه اولیه ترنجی به گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس

عملکرد دستگاه از لحظه اول قطعا از گلکسی اس 8 سریع تر است چرا که گلکسی اس 8 مثل یک کدو تنبل خنگ حتی در انمیشن بازکردن منو برنامه ها لگ میزد. گلکسی اس 9 آنقدر که باید سریع هست و در برخی موارد این موضوع دوباره به ذهن ما تلنگر می زد که واقعا این موضوع را دوست داریم اما فکر نکنید که رابط کاربری آن رابط کاربری فوق سریع ای است که ایده آن نام بگیرد! خیر، این رابط کاربری همچنان خنگ است، کافی است که بخواهید بیکسبی را از چپ به راست بکشید یا مثلا Game Launcher را که قابلیت مفیدی است، باز کنید … آه سامسونگ!

نگاه اولیه ترنجی به گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس

نگاه اولیه ترنجی به گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس

گلکسی اس 9 پلاس شاید بدون دلیل خاصی برای من تجربه سریع تری بود. نمایشگر گلکسی اس 9 پلاسی که من در اختیار داشتم رنگ های سردتری داشت و این را می توان به پای تلورانس تولید گذاشت. گلکسی اس 9 پلاس اما برای من که دست های خیلی کوچکی هم ندارم، کمی بزرگ است و گلکسی اس 9 برای من قطعا انتخاب بهتری از نظر اندازه است. از باب دوربین دوتایی نمی تواند بگویم که دوربین دوم در این مدت که تجربه کردم خیلی برای خرید من قانع کننده بوده باشد اما قطعا عکاسی با f/1.5 در شرایط نوری چالشی یکی از مورد علاقه ترین مواردی است که انجام خواهم داد.

نگاه اولیه ترنجی به گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس

نگاه اولیه ترنجی به گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس

رابط کاربری دوربین به روز شده و آیفون طورتر گشته اما هنوز دلچسب نیست! خوشبختانه دوربین سلفی برای اولین در چندین سال اخیر یک تصویر خیلی شارپ و بدون آرایش چهره (حتی وقتی این گزینه خاموش است در گلکسی اس 8 احساس می کنیم که تغییراتی اعمال می شود) ارایه داد و این را دوست داشتم. عکاسی پرتره طور نصفه و نیمه دوربین سلفی نیز گاهی اوقات شاید بد نباشد.

نگاه اولیه ترنجی به گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس

نگاه اولیه ترنجی به گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس

دکمه بیکسبی مزاحم است، من این دکمه را فعلا دوست ندارم تا آن طرح آرمانی سامسونگ برای بیکسبی به تحقق بپیوندد. عمر باتری آنقدر اعتماد به نفس بی پروا کار کردن با موبایل را به من نمی داد و سعی می کردم تا کمی خودداری کنم. کیفیت مکالمه به دلیل تقویت بلندگوی مکالمه برای استفاده به عنوان بلندگوی دوم، خیلی خوب است.

به صورت کلی و در حال حاضر با تجارب شخصی که از گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس داشتم، می توانم بگویم اگر شما گلکسی اس 7 یا گلکسی اس 7 اج دارید، به فکر خرید این دستگاه باشید و اگر گلکسی اس 8 یا گلکسی نوت 8 و به عبارت صحیح تر، یک پرچمدار سال 2017 دارید، برای خرید گلکسی اس 9 تقریبا هیچ دلیل موجهی وجود ندارد! برای انتخاب بین گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس، در حال حاضر انتخاب من گلکسی اس 9 است.

نظر شما چیست؟ سعی می کنیم با صرف وقت مناسب، بررسی مناسبی برای دادن دید خوب به این دستگاه ها برای شما آماده کنیم.

اشتراک در
اطلاع از
42 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

متن جالبی بود ولی چندتا سوال تو ذهنم ایجاد کرد اقای عطایی من موقع معرفی اس9 حس کردم جلوی گوشی زشت شده چون حس کردم لبه های اس9 و اس8 یکم متفاوت هست چون حس میکنم خمیدگیش کمتر شده ایا اینطوره؟ دوم اینکه طبق بررسی دیسپلی میت اس9 بهترین نمایشگرو داره ولی شما تو متن گفتید آیفون ایکس بهتره. سوال بعدیم درمورد رابط کاربریه یعنی شما میگید رابط کاربری آیفون بهتره؟ مرسی اگه جواب بدین

Peiman

حقیقتا یکی از دوستداران این نمایشگر هستم اما وقتی نمایشگر OLED آیفون X را که به طرز بی نظیری در کالبیره بودن رنگ ها استاد است، تجربه کردم دیگر کمی به کم کاری سامسونگ مشکوکم

منم بشدت موافقم . صفحه آیفون x فوق‌العادس

کهکشان

تنظیم دما و سه رنگ اصلی که تو تنظیمات هست کاملا میتونه مطابق سلیقه افراد ست شه اینکه مشکلی نیست
دیسپلی میت هم که گفته صفحش از آیفون ده بهتره دیگه چی میخواین

Mortazavi

دیسپلی میت?????

Saeed Mohammadipouya

?????

Yas

سلام
دوربین اس۹پلاس شب محیط کم نور یا تاریکی مطلق
عملکرده خوبی داره یا نه؟
f1/5 در شرایط نوری مختلف مخصوصا در شب بیش از حد نور جزب نمیکنه؟

ali.k77

تو بررسی زومیت نوشته لگ‌های گاه‌ و بی‌گاه در محیط رابط کاربری و همچنین تو بازی های سنگین هم نوشته لگ های گاه و گداری خواهد داشت با توجه به اینکه سامسونگ ید طولانی تو لگ و هنگ داشته آیا سایت دیگه ای هم هست که به این مورد اشاره کنه؟

دکتر رسول آریان

خودتون گوشی رو دست بگیرید و امتحان کنید. مطمئنم پشیمون نمیشید.

mOhammad.feizi

تجربه کار با آیفون۱۰ و به خصوص صفحه نمایش آن بی نظیره درحال حاضر و فاصله داره با پرچمدار سامسونگ هنوز

دکتر رسول آریان

صفحه نمایش آیفون ایکس سوپر امولد ساخت سامسونگه.

ahmad

رسول جان یه جا خوندم ساخت مهم نیست طراحی مهمه اپل یه بهینه سازی هایی انجام داده که به این کیفیت رسیده هرچند نباید تکنولوژی ساخت سامسونگ رو هم نادیده گرفت

دکتر رسول آریان

دیسپلی میت رو نگاه کن.
آمار و ارقام بین S9 و آیفون ایکس.

طرفدار هربرندی بگه که دیسپلی میت رو قبول ندارم، بهش ایراد نمیگیرم ولی طرفداران اپل نمیتونن دیسپلی میت رو معتبر ندونن. چون دیسپلی میت بین اپل و سامسونگ مقایسه عادلانه ای داره.

Mortazavi

بزرگوار سنسورهای دوربین پیکسل هم ساخت سونیه ولی کیفیت عکسش بهتر از سونی هست

اینجا هم همینطوره و کیفیت خروجی مهم هست نه سازنده پنل یا سنسور.

دکتر رسول آریان

ساخت سنسور با ساخت نمایشگر فرق داره.
چون سنسور همه چیز یک دوربین نیست.
بستگی به لنز و دیافراگم و الگوریتم پردازشی داره.

حالا شما چرا سنگ سوپر امولد آیفون ایکس رو به سینه می زنید؟ تا دیروز صفحه نمایش آیفون ایکس بد بود چون امولد ساخت سامسونگ بود و مشکل خط سبز توی صفحه داشت. حالا که جناب عطا یی یک خط تعریف از نمایشگر آیفون ایکس نوشت، نمایشگر آیفون ایکس شد بهترین نمایشگر دنیا؟

ممنون از ارزیابی شما.

اگر دکمه بیسکبی رو دوست ندارید، با یک برنامه ثالث میتونید عملکردش رو تغییر بدید. مثلا تبدیلش کنید به دکمه عکاسی.

البته من این کار رو نکردم. چون از بیکسبی استفاده کردم، مخصوصا در مقاله بعدی که براتون ارسال کردم ?

Milad7

آقاي عطايي در حد امكان براي بررسي تخصصي روي قدرت صداي اسپيكر بيشتر فوكوس كنيد.

کهکشان

نمیدونم چرا اینهمه به طراحی گیر دادین ؟
آیفون 5 سال زبان طراحیش تغییر نکرد ( حتی رابط کاربری ios ) کسی چیزی نگفت ! حالا که سامی یه طراحی مدرن که نیازیم به تغییر نداشت و بالاترین درصد صفحه نمایش به بدنه تو تمام بدون حاشیه ها داره ازش ایراد میگیرن !
وقتی اس 8 اومد گفتن دوربینش همون اس 7 نیازی به خریدن نیست
وقتی اس 9 اومد گفتن طراحیش همونه نیازی به تغییر نیست !
دقیقا چی میخواین از سامسونگ ؟ مرده زنده کردن ؟ تبدیل عصا به مار ؟

کهکشان

یه انتقاد کلی بود مخاطب خاصی نداشتم

BeFair

عکس های خوبی داره این مطلب، کار خودتونه؟!؟!
فکر می کنم خیلی بی رحم دربارش صحبت کردین و خب نمیشه صبحتاتون رو هم رد کرد

دکتر رسول آریان

فوق بی رحمانه بود یه جورایی مخصوصا قسمت کدو تنبل خنگ! باور کنید اولین بار بود این عبارت رو در مورد رابط کاربری اکسپرینس میشنوم.

BeFair

چونه نزن آقای عطایی، چون نزن
کوبیدیش دیگه

Faraz

آقای عطایی معلومه که خواستین متن جنجالی بنویسید یهجوری شبیه به سایت ها ی خارجی که تعریف و مقایسه میکنن که البته اینو بگم که اصلا شبیه اونا نشده و بیشتر شبیه قضاوت عجولانه شده …من الان گوشیم اس هشت هست بعد از یکسال هیچ لگی نداره کاملا هم ظرفیت پر هست جای تعجب داره که میگید اس نه لگ داره …فیلم های معتبری که دیدیم و هم شما در سایت گذاشتین با اون سرعت فوق العاده هم توی رابطه کاربری هم در اجرای بازی ها و برنامه یعنی همه دروغ بود ؟؟؟

Faraz

آقای عطایی خسته تر از اونیم که بخوام بنویسم و منظورم رو بگم ولی از همون اولی که اس هشت اومد من خریدم و هیچ لگی در رابطه کاربریش نداشت و نداره شاید به خاطر همون آپدیت های هست که شما میگین(حتما آپدیت های با حجم خیلی زیاد بوده چون کار سختی بوده تا از کدو تنبل خنگ بودن به این سرعت و روان بودن رسیدن کار سختیه) پس اینجور که معلومه اس نه هم با آپدیت مشکلش حل میشه

Mohammad

درسته…نمایشگر اس‌۸ و حتی اس ۹ بد رنگ هستن…وقتی اس ۷ رو کنار این دستگاه ها میزارین متوجه بد رنگ بودن یاب اصتلاح کدر بودن و کم بودن کنتراست رنگ پی‌میبرین…ولی خوب این کار سامسونگ دلیل داره…اس ۸ ک مشکل قرمزی رنگ داشت و این خودش ی مشکل بزرگی بود..ولی صفحه اس۹ برای جلوگیری از سوختگی پیکسلی(pixel burn in)حال صفحه رو ب این روز در اورده…انتخاب اینجا با شماس…ایفون ایکس میخرین و بعد ی هفته میبینین ک صفحه شما لک اندازه و پیکسلا سوختن یا بد رنگی اس ۹ رو متحمل میشین تا صفحتون سالم بمونه…درباره انیمشین ها هم باید گفت ک این مشکل دیرینه سامسونگ هست و حالا حالاها باید این رو متحمل شد…ولی بی انصافی هم نکنیم از قبل خیلی بهتر شده…دیگه مشکل باگ و افت فریم و قاطی شدن و رقص اعلان ها در پنل نوتیفیکیشن دیده نمیشه…درباره انیمشین گیم لانچر ک ذکر کردین مشکلی دیده نشده و عالی عمل میکنه ولی در قسمت بیکسبی پنل، وقتی ک میخواد لود بشه ب شدت افت فریم پیدا میکنه و انگار ک این کار برای این دستگاه سنگین هستش…سامسونگه و کارای همیشگیش دیگه مگه ن!؟? وقتی اس ۷ اج خودتونو ب اندروید ۸ ارتقا میدین از اندروید ۸ روی اس ۸ بهتر عمل‌میکنه دیگه مشخصه ک داداش سامی مون داره اشتباه میزنه?درباره دلچسب نبودن رابط کاربری دوربین نمیشه نظر داد چون ب سلیقه مربوط میشه و ب نظر من ک عالی عمل کرده…حالا چیش ب دل شما نچسبیده رو بیان نکردین ولی بهتر بود ک میگفتین…دکمه بیکسبی..هووم…با ی ب تنطیمات رفتن میشه اونو غیر فعال کرد…و باید گفت ک با انگلیسی دست و ما شکسته ما ایرانیا نمیشه چیزی‌گفت…وگر ن بیکسبی خیلی عظیم تر از اونیه ک نشون بده…تو اکثر تست ها از الکسای امازون و سی ری اپل(ایفون) بهتر عمل کرده?دیگه شماهارو نمیدونم ولی من ک از دستگاه راضیم…نامردی نکرده باشیم…با تمام مشکلات دیرینه ای ک سامسونگ داشته و داره و خواهد داشت میشه گفت بهترین دستگاه حال حاظر میتونه باشه?

Mohammad

مرسی از شما و مطالب خوبتون..?

Sadeghh

واقعا همونجوری که گفته شد s9 از نظر خوش دستی خیلی عالیه
شخصا بیشتر میپسندم نسبت به نسخه پلاس
کاش سامسونگ تفاوت هارو بین نسخه پلاس و نسخه عادی زیاد نمیکرد

جسارتا من یه سوالی بپرسم. جناب عطا یی طراحی اپل در زمینه صفحه نمایش دقیقا چی بوده؟ غیر از اینکه یک طرح ناچ دادن به سامسونگ و گفتن برامون یک صفحه نمایش سوپر امولد این شکلی تولید کنید؟

همه توانایی صفحه نمایش آیفون ایکس قدرت گرفته از مهندسی سامسونگ هست. البته خودتون هم بهش اشاره کردید در این مطلب. نوشتید که چرا سامسونگ برای خودش کم کاری کرده. یعنی اینکه صفحه نمایش سوپر امولد آیفون ایکس رو متعلق به سامسونگ دونستید.

اینجا بحث طراحی خیلی اهمیتی نداره. چون ساخت این صفحه نمایش رو نباید مشابه ساخت چیپ های اسنپ کوالکام توسط سامسونگ دید.

بله، کوالکام طراحی میکنه و سامسونگ میسازه. اینجا طراحی مهمتره. اما این صفحه نمایش تمام و کمال زیر نظر سامسونگ ساخته شده. اپل که تجربه ای در زمینه سوپر امولد نداره. در بهترین حالت فقط گفته میخوام صفحه نمایش دوتا زائده در بالا داشته باشه و اندازه طول و عرض نمایشگر رو به سامسونگ داده.

در ضمن نمایشگر سامسونگ قابلیت کالیبره دستی هم داره. کاربر میتونه به دلخواه خودش میزان سه رنگ قرمز، سبز و آبی رو به دلخواه مشخص کنه، یا حتی مشخص کنه که رنگ های گرم دوست داره یا رنگ های سرد. در نتیجه با توجه به هر سلیقه ای میشه تغییرش داد. البته من روی حالت آداپتیو دیسپلی کار میکنم.

کهکشان

خخخخخخ خب دیگه ثابت شد که مقایسه ۴ تا عکس ترنجی از مقایسه دیسپلی میت دقیق تره و در حقیقت دیسپلی میت اشتباه کرده گفته صفحه اس ۹ بهترینه

ممنون آقای عطایی بخاطر این مقایسه بزرگ تو شرایط ویژه آزمایشگاهی و لابرتوارهای پیچیده و حرفه ایتون

فن سونی های عزیز بشتابید واسه منفی زدن هههههه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)