حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ توسعه معماری 7 نانومتری را 6 ماه جلوتر از برنامه ریزی به پایان رسانده و توسعه معماری 5 نانومتری را آغاز کرده است

نوشته

6 سال قبل | 3 دیدگاه | سامسونگ

سه ماه پیش بود که درباره جدایی سامسونگ از کوالکام نوشتیم و گفتیم که شاید اسنپدراگون 855 ساخت TSMC باشد. دلیل این بود شرکت تایوانی TSMC در حال حاضر می تواند با معماری 7 نانومتری کار کند اما سامسونگ به دلیل تمرکز بر توسعه نسل دوم معماری 10 نانومتری در ارایه معماری 7 نانومتری از رقیب تایوانی خوب عقب تر است. انتظار می رود سامسونگ در نیمه دوم سال 2018 آغاز به تولید انبوه چیپست هایی با معماری 7 نانومتری کند. حالا خبر می رسد که سامسونگ 6 ماه جلوتر از برنامه ریزی های قبلی به توسعه چیپست های 7 نانومتری پایان داده و در توسعه چیپست های 5 نانومتری را آغاز کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در این زمینه بیشتر صحبت کنیم.

می دانیم که تولید انبود چیپست های کوالکام توسط شرکت هایی همچون سامسونگ و TSMC انجام می شود. سامسونگ در تولید چیپست های موفق اسنپدراگون 835 و اسنپدراگون 845 که با معماری 10 ناومتری نسل اول و نسل دوم تولید شدند تاثیر بسزایی داشت اما همانطور که خواندیم به دلیل توسعه نسل دوم معماری 10 نانومتری از توسعه معماری 7 نانومتری عقب افتاده بود. به همین دلیل شرکت تایوانی TSMC که با لغو توسعه نسل دوم معماری 10 نانومتری مستقیما به توسعه معماری 7 نانومتری پرداخته بود به گزینه اصلی انتخاب توسط کوالکام یا اپل بدل شده بود.

سامسونگ اما پروسه توسعه خود را شتاب داده و حالا با تکمیل توسعه معماری 7 نانومتری با فراید EUV شنیده می شود که حتی سفارشات اولیه را نیز از کوالکام گرفته است. مسلما همانطور که شما هم حدس زده اید، این سفارشات اولیه برای چیپست پرچمدار سال 2019 کوالکام یعنی اسنپدراگون 855 است. پس بدین ترتیب گویا اسنپدرگون 855 را نیز سامسونگ می سازد.

همانطور که گفتیم سامسونگ در حال حاضر توسعه معماری 5 نانومتری را در خط تولید اختصاصی آغاز کرده و امیدوار است که بتواند با پیشرو بودن در این زمینه رقیب اصلی خود یعنی TSMC را ضعیف تر کند. شما درباره این اتفاق چطور فکر می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

قانون مور: تعداد ترانزیستورهای روی یک تراشه با مساحت ثابت هر دو سال، به طور تقریبی دو برابر می شود.

بعد از لیتوگرافی ۵ نانومتری میرن سمت ۳ نانومتری. به نظر میرسه که دیگه از ۳ نانومتری نتونن کمترش کنن. احتمالا بعدش بحث پردازنده های کوانتومی مطرح میشه. اما آوردن یک پردازنده کوانتومی روی یک گوشی موبایل، چالش های بزرگی داره که فعلا ممکن نیست.

ahmad

این عالیه وای بد ویس بدونید شرکت tsmc از سامسونگ جلوتر هست و طبق جدیدترین گزارش اولین شرکتی هست که چیپ 7 نانومتری تولید میکنه اونم برای هواوی
https://www.gizmochina.com/2018/04/07/huawei-kirin-980-mass-production-begins-this-quarter-to-use-tsmcs-7nm-process/

ahmad

* ولی _ بد نیست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)