حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جدایی سامسونگ از کوالکام! اسنپدراگون 855 ساخت TSMC خواهد بود؟

نوشته

6 سال قبل | 6 دیدگاه | سامسونگ، سخت‌افزار

اگر از علاقه مندان به فناوری باشید می دانید که کوالکام یکی از بزرگترین تولیدکننده های چیپست های موبایل است. این شرکت چیپست های محبوب اسنپدراگون را می سازد که شاید قلب همین موبایل یا تبلتی که هم اکنون با آن ترنجی را می خوانید با آن بتپد! سامسونگ یکی از بزرگترین تولیدکننده های نیمه هادی های جهان است و در ساخت چیپست موفق اسنپدراگون 835 با این شرکت امریکایی همکاری کرد. چیپست اسنپدراگون 845 نیز با همکاری این شرکت کره ای برای کوالکام ساخته خواهد شد اما گزارش هایی مبنی بر احتمال جدایی سامسونگ از کوالکام و محول شدن ساخت اسنپدراگون 855 به شرکت تایوانی TSMC می رسد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در این زمینه بیشتر بدانیم.

شرکت تایوانی TSMC تبدیل به رقیب چموشی برای سامسونگ شده است. این شرکت تا پیش از این سهم زیادی از تولید چیپست های اپل را از سامسونگ ربوده بود حالا گویا احتمالا می خواهد در سال 2019 یک پیشرفت بزرگ و بلعیدن سهم بزرگ دیگری از سامسونگ را رقم بزند.

طبق گزارش منتشر شده از Nikkei Asian Review احتمالا کوالکام برای ساخت چیپست بعدی خود که احتمالا اسنپدراگون 855 نامیده شود با شرکت تایوانی TSMC همکاری نماید. این شرکت برای چارک ابتدایی سال 2018 با کوالکام در جهت ساخت چیپ های مودم همکاری می کند و احتمالا این همکاری گسترش یابد.

شرکت TSMC

شرکت TSMC

طبق شایعات احتمالا TSMC در همکاری آتی خود با کوالکام و اپل چیپست هایی بر مبنای معماری 7 نانومتری را خواهد ساخت. شرکت تایوانی TSMC در حال حاضر می تواند با معماری 7 نانومتری کار کند اما سامسونگ به دلیل تمرکز بر توسعه نسل دوم معماری 10 نانومتری در ارایه معماری 7 نانومتری از رقیب تایوانی خوب عقب تر است. انتظار می رود سامسونگ در نیمه دوم سال 2018 آغاز به تولید انبوه چیپست هایی با معماری 7 نانومتری کند.

کوالکام هر ساله ده ها میلیون چیپست برای شرکت های تولیدکننده موبایل می سازد و بخش قابل توجهی از این رقم برای پرچمدارهای این شرکت هاست. اگر سامسونگ سهم خود را از همکاری با کوالکام از دست بدهد مشخصا ناکامی قابل توجهی برای آن خواهد بود.

نظر شما چیست؟ آیا سامسونگ در ساخت اسنپدراگون 855 و همکاری آتی با کوالکام بازی را به TSMC واگذار می کند؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

از یه نظر میشه برای شرکت‌های دیگه خوب باشه که دیگه در انحصار سامسونگ نیست

mTAAHAAm

مطمئنا بخشی از تولید این پردازنده بعهده سامسونگ خواهد بود

mTAAHAAm

شرکت خوبیه.پردازنده های اپل را هم تامین می کرد.

Mortazavi

امیدوارم این اتفاق خوشایند برای دوستداران تکنولوژی و اسمارت فون ها بیوفته که دیگه مجبور نباشند بخاطر داشتن امکانات روز گوشی شون چند ماه صبر کنند

mosayebso

بهترین خبر ممکن هست چون دیگه سامسونگ‌ اجباری به استفاده از چیپ های کوالکوم نداره و نتیجش میشه اینکه نیازی به کاهش قدرت اکسینوس بخاطر اسنپ دراگون نداره
کوالکوم هم یه ضرر بزرگ بخاطر این عملش میبینه
کلا یه معامله پرسود بزرگه ???

علی شیخ زاده

برای شرکت هایی که وابسته به پردازنده کوالکام هستن خبر خوبیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)