حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اداره تحقیقات فدرال آمریکا (FBI): ما از انگشت افراد مرده برای باز کردن آیفون استفاده می‌کنیم اما Face ID هنوز کرک نشده است

نوشته

6 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، اخبار

اگر شما در مورد فرایند قانونی باز کردن یک آیفون فردی فوت کرده است، فکر کرده‌اید به نظر می‌رسد که تا آنجایی که به نیروی امنیتی مربوط می‌شود، هیچ قانونی وجود ندارد. “Bob Moledor” متخصص پزشکی قانونی FBI در یک مصاحبه اشاره کرد که Face ID روی آیفون X در حال حاضر مشکلاتی برای ما ایجاد کرده است چرا که برای باز کردن به چشم‌های باز نیاز دارد و می‌گوید که انگشتان یک قربانی درگذشته، بازی بسیار ساده‌ای بود. در ادامه همراه باشید.

اینکه شما درباره باز کردن گوشی خودتان زمانی که فوت کرده‌اید، اهمیت بدهید شاید مساله مهمی نباشد اما داستان در مورد اولین اتفاق ثبت‌شده پلیس که سعی دارد پس از مرگ فردی گوشی‌اش را با اثر انگشت خودش باز کند، به اندازه کافی قانونی به نظر می‌رسد. این متهم در بازجویی با نام Abdul Razak Ali Artan، فردی که تحت عنوان گروه داعش دانشگاه ایالتی اوهایو هدف قرار داده بود، در نوامبر ۲۰۱۶ در حال فرار بود که به ضرب گلوله کشته شد.

آقای Moledor گفت که آن‌ها انگشتش را به سنسور لمسی بر روی یک آیفون 5S اعمال کرده‌اند، اما در نهایت نتوانست تلفن را باز کند که سپس به آزمایشگاه‌های قانونی FBI فرستاده شد تا اطلاعات را بازیابی کنند. با این حال، بر اساس سابقه، باز کردن قفل پس از مرگ، امکان پذیر بوده و توسط قانون می‌توان آن را انجام داد. به گفته Moledor، در مورد Face ID در آیفون X و آینده ۲۰۱۸ گفت: ” من هنوز نمی‌دانم که این مشکل تا چه حد برای ما سخت خواهد بود اما احتمالا با استفاده از تجربه اثر انگشت می‌توان راهکاری را برای آن پیدا کرد.”

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

قویترین سیستم امنیت جهان هم قابل قفل گشایی هست چه برسه به این

mosayebso

وای خدا چه تبلیغاتی برای محصولات اپل میکنن
مگه چندین و چند بار این سیستم بظاهر پیشرفته توسط یه ماسک ۱۰۰ دلاری کرک نشد؟! مگه حتی در شناسایی دوقلو ها به اشتباه نمیفتاد؟؟؟! مگه در شناسایی افراد چینی به مشکل برنمیخورد؟؟؟!
من از کمپانی اپل خیلی خوشم میاد اما این حرف فوق العاده مزحک و خنده داره که این سیستم امنترین سیستم موجود باشه
در ضمن توی سیستم اپل چیزی به اسم حسگر ایریس وجود نداره که نیاز به اسکن چشم زنده داشته باشه بلکه یه اسکن ۳بعدی از چهره فرد هست که با تصاویر ۲بعدی گول نمیخوره اما براحتی میشه از یه فرد مرده که مثلا ایفون ایکس داشته برای اسکن چهره بهره گرفت( کافیه با چسبی پلک های فرد مرده رو به سمت بالا چسباند و صورت اون فرد رو جلوی ایفون گرفت تمام و حتی کار ساده تر که ۹۹ دلاره یه ماسک ۳بعدی از چهره فرد مورد نظره )

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....