حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویوو ایکس 21 (Vivo X21) در گیک‌بنچ دیده شد

نوشته

6 سال قبل | 4 دیدگاه | اسمارت‌فون، شایعات، ویوو

ویوو درحال آماده سازی مراسمی برای معرفی گوشی جدید خود در 19 مارس می‌باشد و مشخصات سخت افزاری این تلفن همراه نیز به تازگی از سمت گیک‌بنچ منتشر شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

بله همانطور که گفتیم ویوو قصد رونمایی از گوشی ویوو ایکس 21 را در 19 مارس و در کشور چین دارد. از آنجایی که تنها چند روز به رونمایی رسمی از این دستگاه باقی مانده است، این گوشی در دیتابیس گیک‌بنچ دیده شده و امتیازات و مشخصات آن نیز لو رفته است. نکته جالب در این موبایل، استفاده دوباره ویوو از سنسور اثر انگشت در زیر صفحه نمایش است و اولین کمپانی که از این فناوری استفاده کرد نیز شرکت ویوو و موبایل ایکس 20 بود. حال چگونه این موضوع ممکن است؟ از آنجایی که می‌دانید ویوو ایکس 20 پلاس یودی تنها گوشی هوشمند جهان است که از سنسور اثر انگشت در زیر صفحه برخوردار است، باید بگوییم که اطلاعات منتشر شده از سمت گیک‌بنچ نیز به اسم یودی در آخر ایکس 21 اشاره دارد و این احتمال را می‌دهد که شاید ایکس 21 نیز از سنسور اثر انگشت در زیر صفحه برخوردار باشد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سمت گیک‌بنچ این دستگاه با پردازنده اسنپدراگون 660، مثل برادر قبلی‌اش معرفی می‌شود اما از نظر مقدار رم ویوو به جای استفاده از 4 گیگابایت رم، از 6 گیگابایت رم استفاده کرده است که این دستگاه‌ را یک پرچمدار میان‌رده می‌کند. انتظار می‌رود که این گوشی در زمان معرفی به صورت پیشفرض از اندروید 8.0 بهره ببرد. هنوز اطلاعات زیاد دیگری از این گوشی منتشر نشده است که البته زیاد مهم نیست و تنها چند روز دیگر این گوشی به صورت رسمی معرفی خواهد شد.

نظر شما درباره این دستگاه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

وقتی با دقت به صفحه نمایش X20 UD نگاه کنی، زمانی که صفحه نمایش خاموش باشه، میتونی سنسور اثر انگشت زیر صفحه رو ببینی که به نظر جالب نیست. چون اومده یه لایه نازک تقریبا نایلونی کشیده زیر شیشه و نیمه شفافش کرده تا سنسور اثر انگشت بتونه انگشت رو ببینه. جالب اینجاست که سنسورش دقیقا یک سنسور دوربین عکاسی هست که از زیر صفحه نمایش از انگشت عکس میگیره.

به طور کلی خیلی هیجان انگیزه وقتی میگن سنسور اثر انگشت رفته زیر صفحه نمایش ولی وقتی نحوه کارش رو دقیقا بررسی میکنی، میبینی خیلی هم هیجان انگیز نیست. اینکه یک دوربین عکاسی زیر صفحه باشه و از انگشتت عکس بگیره و با یک طلق مشکی صفحه رو تیره کرده باشن که ما سنسور دوربینه رو واضح نبینیم ولی اگر دقت کنیم دیده بشه.

Peiman

?
این فناوری هنوز به بلوغ نرسیده و به خاطر همین شایعات میگن که نوت ۹ هم از سنسور اثر انگشت پشت گوشی بهره میبره . معلوم نیست عملکرد این سنسور با گلس چجوریه

ببخشید که زیر این پست این مطلب رو می نویسم، چون به مطلب هم ربطی نداره، فقط خواستم ثابت کنم که حرف های ما درسته و GSM Arena هم با حرف های ما موافقه. پس بخونید ?

توضیح GSM Arena در مورد مشکل دوربین اکسپریا XZ2:
Noise suppression artifacts are still abundant, though, even if the lighting was great. If you downscale those images to 12MP or less, that becomes less noticeable. That’s a pretty common trait for the 19MP motion camera, along with the slight distortion in the corners, caused by the wide lens
میگه توی عکس های این گوشی هنوز هم نویز هست، حتی اگه نور محیط هم عالی باشه. میگه اگر ابعاد عکس رو به 12 مگاپیکسل کاهش بدین، نویز کمتر میشه. میگه در حالت 19 مگاپیکسل به خاطر لنز وایدی که داره، ممکنه لبه های تصویر یه مقدار دچار اعوجاج بشه.

در انتهای مقاله هم از معایب اکسپریا XZ2 اینا رو نوشته:
1. Chubby and slippery
1- چاق و لغزنده است

2. No 3.5mm audio jack
2- جک 3.5 میلیمتری صدا ندارد

3. The selfie camera has been downgraded
3- دوربین سلفی کاهش یافته است

4. Capturing slow-mo videos is rather difficult
4- ضبط کردن ویدیوی اسلوموشن با آن سخت است

5. Camera lacks OIS, while the Intelligent Active Steady Shot stabilization is still limited to 1080p@30fps videos
5- لرزشگیر اپتیکال ندارد و لرزشگیر دیجیتالی آن به ویدیوهای 1080 با نرخ 30 فریم بر ثانیه محدود شده است

پس وقتی که میگن گوشی ضخامتش بالاس بهانه نیارید که خوش دسته یا ارگونومی خوبی داره. GSM بهش گفته چاق لغزنده.

پس وقتی که میگن لرزشگیر اپتیکال بهتر از لرزشگیر دیحیتاله، داستان سرایی نکنین که لرزشگیر دیجیتالش خیلی خوبه و غیره. تازه فقط توی فیلم برداری فعاله و در همین فیلم برداری هم در حالت 4K همون لرزشگیر دیجیتالی رو نداره دیگه.

پس وقتی که میگن حذف شدن جک 3.5 میلیمتری صدا خوب نیست، نگین خوبه، چون GSM اینو جزء معایب این گوشی نوشته.

پس وقتی میگم ضبط اسلوموشن با سامسونگ راحت تره، به خاطر اینکه شات خودکار داره، نگید اسلوموشن سونی بهتره. چون همینجا هم دارید میبینید که نوشته ضبط اسلوموشن با XZ2 سخته.

حقایق رو قبول کنید…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علیرضا قنبری
Telegram: Ali_rezaGhanbariInstagram: Alireza.Ghanbari1Gmail: AlirezaGhanbari.Toranji