حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه امنیتی اسکن هوشمند گلکسی اس 9 و فیس آیدی آیفون ایکس با یکدیگر

نوشته

6 سال قبل | 16 دیدگاه | اپل، اسمارت‌فون، تماشا کنید، سامسونگ

فیس آیدی یکی از فناوری‌های بسیار جذاب اپل در سال 2017 بود که در آیفون ایکس شاهد استفاده از آن به عنوان روشی برای باز کردن قفل دستگاه هستیم. از طرف دیگر سامسونگ امسال از فناوری جدید اسکن هوشمند خود با نام “Intelligent” رونمایی کرد که از امنیتی خوبی نیز برخوردار است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم کدام یک از این فناوری‌های امنیتی سریع‌تر از دیگری عمل می‌کند.

تا به حال به این موضوع فکر کردید که کدام یک از روش‌های امنیتی باز کردن قفل تلفن همراه سریع‌ترین روش است؟ در بیشتر مواقع سنسور اثر انگشت سریع‌ترین راه باز کردن تلفن بوده است اما با حضور گوشی‌هایی همچون آیفون ایکس و نبود سنسور اثر انگشت، قابلیت‌های دیگری به کمک شما برای افزایش امنیت تلفن همراه شما می‌آیند.

به نظر شما فناوری فیس آیدی اپل می‌تواند عملکرد بهتری نسبت به اسکن هوشمند داشته باشد؟ در این ویدیو به برسی قابلیت‌های هر دو فناوری پرداخته می‌شود و عملکرد هر کدام در هر بخش نیز نشان داده می‌شود. همچنین میزان امنیت هر کدام نیز سنجیده می‌شود و شما می‌توانید متوجه شوید که آیا شخصی که تصویر شما را دارا است می‌تواند باز هم اقدام به بازکردن قفل دستگاه کند یا نه.

 

 

فناوری اسکن هوشمند یکی از بهترین فناوری‌های موجود امنیتی به حساب می‌آید و می‌توان امنیت آن را خیلی بیشتر از سنسور اثر انگشت دانست. با این حال امیدواریم کمپانی اپل نیز در بروزرسانی‌های بعدی خود اقدام به بهبود سرعت و عملکرد فیس آیدی بکند.

نظر شما چیست؟ کدام یک از این دو فناوری نسبت به دیگری از عملکرد بهتری برخوردار است؟

اشتراک در
اطلاع از
16 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

فناوری بکار رفته در آیفون واقعا خیلی پیشرفته هست به جز یه سری مشکلاتی که داره مثل سرعت نه چندان زیاد در بقیه موارد خیلی دوسش دارم

Peiman

طبیعتاً نسل اول و مشکلات خودشو داره و هنوز به بلوغ نرسیده . قطعا در نسل های بعدی ایراد هاشم بر طرف میشه

raminrx7

چرا فیس ایدی پیشرفته تر؟
من که تو کتم نمیره فناوری که با تشخیص عمق و چهره که میتونه با یه پرینت 3بعدی از چهره و یا یک دوقلو آنلاک شه پیشرفته تر از فناوری باشه که عنبیه چشم رو اسکن میکنه! میگن که راه دور زدن عنبیه هم هست ولی اخه واسه کدوم ابزار بیشتری نیاز هست؟
با یه گوشی سونی با یه پرینتر 3بعدی راحت میشه ایفون رو آنلاک کرد! ولی واسه ایریس چی لازمه؟

mosayebso

برای ایریس یه عکس با کیفیت از چشم و یه لنز روی بخش چشمها لازمه البته تو نسخه جدیدی که در اس۹ هست گوشی همزمان هم چهره و هم ایریس رو چک میکنه و احتمال گول زدنش با این شیوه خیلی خیلی کاهش پیدا کرده که بنظرم در حال حاضر امنترین شیوه موجود همین اسکن هوشمنده

raminrx7

خب به فرض اینکه یه عکس با کیفیت و خوب از چشم داریم
چجور شبیه سازی کنیم واسه گول زدن حسگر عنبیه؟
منظورم اینه مث چهره که میشه با یه پرینت 3بعدی ماجرا رو حل کرد
عکس رو فقط باید چاپ کنیم یا کار دیگه ای؟!
اگه لینکی چیزی از فریب حسگر عنبیه هست ممنون میشم بدین

Amir026

میشه یه لینک بدی که اسکنر عنبیه چشم سامسونگ با یه عکس با کیفیت از چشم و یه لنز روی بخش چشمها باز میشه؟

mosayebso

amir026 عزیز
اینم یه لینک از یوتیوب البته نمونه فراوانه
https://m.youtube.com/watch?v=Z_b_btRYg4I
امیدوارم مفید واقع بشه

هر دو خوب بودن اما به لحاظ سرعت عمل، یک مقدار برتری با گلکسی S9 بود.

موقع آنلاک کردن آیفون ایکس، مجبور بود حتما انگشتش رو روی صفحه بکشه تا وارد گوشی بشه، اما گلکسی S9 بدون نیاز به حرکت اضافه ای مستقیم وارد میشد.

نهایتا اگر کسی طالب باز کردن گوشی با اثر انگشت باشه، همچنان این قابلیت در S9 هست ولی آیفون ایکس اثر انگشت رو حذف کرده، در حالی که میتونست توی همون لوگوی اپل در پشت گوشی، سنسور اثر انگشت رو قرار بده، که جذابتر هم بود.

سیستم اپل انحصارطلبانه اس. طبق یک آماری که در آمریکا گرفته بودن، محبوبیت گوگل خیلی بیشتر از اپل بود و کاریزمای گوگل رو بیشتر میدونستن.

اسلات مموری کارت نداره، که مجبور باشی برای حافظه بیشتر، مدل گرانتر رو بخری. جک 3.5 میلیمتری صدا رو برمیداره که هدست های بی سیم خودش رو بفروشه. کلا عادت کرده که نظرش رو به کاربر تحمیل کنه. اینجا هم اگر شما خریدار یک گوشی 1000 دلاری باشی و تمایل داشته باشی با انگشت گوشی رو باز کنی، در اختیارت نیست، چون مجبوری که فقط با تشخیص چهره باز کنی. این زورگویی و انحصارطلبی اپل باعث شده مثل گوگل محبوب نباشه. اکثر کسانی که گوشی هاش رو در این سال ها خریدن، فقط به خاطر قیمت بالاش بوده که بگن پولدارن. این وسط یه عده هستن که واقعا با دلیل و منطق خرید میکنن و عاشق اپل هستن که کاری به اونا ندارم. ولی اکثرا به خاطر پز دادن و کلاس گذاشتن خریدن. چرا؟ چون گران بود. این وسط سامسونگ هم وقتی میبینه جنس گران یعنی کلاس، اونم قیمت رو کشیده بالا.

mosayebso

با احترام به رسول عزیز
اما ایفون در خیلی از کشور های جهان که فروش اول داره( مثل امریکا) بصورت قراردادی به فروش میرسه و بحث قیمت حداقل در کشور های جهان اول مطرح نیست
در مورد افزایش قیمت به دلیل افزایش قیمت dram ها و حافظه های nand هست که حتی برند های چینی هم بخاطر همین موضوع در گوشی های میانرده به سراق حافظه های ufs نمیرن
بطور مثال قیمت تمام شده قطعات اس ۹ پلاس ۳۷۵ دلاره تقریبا ۳۰-۴۰ دلار بیشتر از نسل قبلش اما قیمتش در کشور های امریکا و اروپایی درست به همین میزان افزایش یافته
طبق اطلاعاتی ک سایت ها دادن حاشیه سود سامسونگ در پرچمدارا ۵۵ درصده و اپل برای ایفون ایکس ۶۱ درصد و این از اس۳ تا الان حفظ شده
البته این موضوع رو درنظر بگیر که اینها فقط هزینه خرید و اسمبل کردن قطعاته و هزینه نرم افزار و حق پتنت و.. هم مطمئنا باید برای هرموبایل پرداخت بشه

دکتر رسول آریان

ممنون.

vahid1370b

نظراتت درست تا حدودی
ولی تو کشورهای درجه 2 هم برای کلاس ایفون نمیخرن بخاطر علاقس و نوع انتخاب
فکر کنم ایران و کشورهای همسایه و درجه سه و 4 صرفا برای کلاس بخرن
در مورد این ویديو
ب نظرم اسنکر عنبیه چشم ایمن تر باشه تو بحث امنیت
ولی فعلا سرعت اس 9 بهتر بود
ولی تشخیص چهره ایفون پیشرفته تر ب نظرم
سال بعد شک ندارم ایفون تغییراتی میده تو سیستمش امنیتش

JAVAD

خیلی خوبن هر دوشون ، اما من هنوز اسکن اثر انگشت رو ترجیح میدم ، هم راحتتره هم سریعتر مخصوصا اگه جلوی گوشی باشه

raminrx7

من که کاملا inteligent scan رو ترجیح میدم به face id
هم سرعت و هم امنیت بیشتری داره!
بدون سوایپ هم انلاک میشه.
البته از دقت face id هم نباید گذشت وقتی که عینک افتابی داشت!
هر کدوم برتری خاص خودشو داره و بر میگرده به انتخاب خودتون.

mosayebso

اگر فیلم رو دیده باشین دلیل اسکن نکردن با عینک افتابی عدم امکان اسکن ایریس هست که برخلاف نمونه اپل که فقط یک نقشه ۳بعدی از صورت تهیه میکنه عمل میکنه
این فیلم ادعای سامسونگ رو که گفته بود عملکرد همزمان فیس و ایریس به اثبات میرسونه

علی شیخ زاده

و من همچنان اثر انگشت رو میپسندم

قیمت گلکسی S9 و S9 پلاس در نمایندگی رسمی:

گلکسی S9 نسخه 64 گیگ: 3,895,000 تومان
گلکسی S9 نسخه 128 گیگ: 4,095,000 تومان
گلکسی S9 پلاس نسخه 64 گیگ: 4,395,000 تومان
گلکسی S9 پلاس نسخه 128 گیگ: 4,595,000 تومان

قیمت گلکسی S9 نسخه 64 گیگ بدون گمرکی 3,573,395 تومان است. یعنی طرح رجیستری تقریبا 320,000 تومان این مدل را گران کرده است.

همچنین گلکسی S9 پلاس نسخه 64 گیگ بدون گمرکی 4,032,110 تومان است. یعنی طرح رجیستری تقریبا 360,000 تومان این مدل را نیز گران کرده است.

مبالغ بدون گمرکی از طریق سایت مایکروتل پلاس استعلام شده است.

این در حالی است که اکثر فروشگاه ها در تهران، گلکسی S9 را در کمال بی انصافی تا 4,400,000 تومان نیز می فروشند. همچنین همین فروشدگان بی انصاف گلکسی S9 پلاس را تا 5,400,000 تومان می فروشند.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علیرضا قنبری
Telegram: Ali_rezaGhanbariInstagram: Alireza.Ghanbari1Gmail: AlirezaGhanbari.Toranji