حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شکل موبایل ها با عرضه 5G تغییر خواهد کرد، این نظر Cher Wang بنیان گذار HTC است

نوشته

6 سال قبل | 9 دیدگاه | اچ‌تی‌سی

اینترنت یک “زیر ساخت” است. همانطور که “برق” یک جز غیر قابل جدایی از زندگی فعلی ماست، اینترنت نیز همینطور است و هر روز بیشتر در زندگی ما رسوخ می کند. همین ارتباط من و شما بر مبنای چنین بستری ممکن شده است، از چنین موضوع ساده ای تصور کنید تا اتفاقاتی که اگر اینترنت نبود به شرایط غیر قابل تصوری می رسیدیم. پیشرفت اینترنت “توانایی” هایی جدیدی را برای ما ممکن می کند، برای مثال ذخیره سازی اطلاعات روی حافظه ابری از جمله مواردی است که همه ما خواسته یا ناخواسته از آن استفاده کرده ایم. حال تصور کنید که عرضه 5G یا همان شبکه نسل پنجم مخابراتی می تواند چه تغییراتی را در زندگی ما ایجاد کند! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نظر Cher Wang بنیان گذار HTC را درباره عرضه 5G و تغییر شکل موبایل ها در آینده را بخوانیم.

برخی به فناوری علاقه دارند و اخبار را می خوانند، آن ها روی “سطح” درک از فناوری قرار دارند. برخی بر حسب علاقه خود، کمی بیشتر تحقیق می کنند، حرکت شرکت ها را بررسی می کنند و به یک دید مشخص می رسند، این ها در تلاش برای نفوذ و درک فناوری هستند اما برخی متناسب به جایگاهی دارند، آینده فناوری را تبیین می کنند و دید آن ها دقیقا همان “آینده” است. هر چند نمی توان گفت اچ تی سی رهبر صنعت موبایل است اما قطعا دیدی که دارد همان دیدی است که در آینده رخ خواهد داد.

به گفته Cher Wang بنیان گذار HTC با عرضه 5G شکل موبایل های ما متفاوت از مستطیل های درخشان فعلی است که آن ها را دوست داریم! و دلیل این تصور ارایه توانایی پردازش از راه دور بر بستر 5G است، بدین ترتیب نیازی به تمرکز بر روی پردازش فوق العاده روی موبایل ها نیست! تصور کنید که موبایل ها کوچکتر، باریک تر و سبک تر باشند یا شاید حتی اصلا به شکل موبایل نباشند … آ … مثلا روی عینک AR قرار بگیرد، جذاب است نه؟

هر چند اچ تی سی در حال حاضر اوضاع خوبی ندارد و بین پرچمدارها یا محصولات وسوسه برانگیز برندهای با حاشیه سود بالا و دستگاه های با حاشیه سود پایین برندهای چینی هیج گزینه وسوسه برانگیزی برای انتخاب کاربران ندارد اما شاید با دیدی که به آینده دارند، آن ها بتوانند در دور بعدی تحول صنعت موبایل های هوشمند دوباره به اوج بازگزدند!

برای یادآوری بد نیست بگوییم مدیر عامل سونی نیز گفته بود که آینده صنعت موبایل در دستگاه هایی است که اصلا شبیه به موبایل های فعلی نخواهند بود! بدین ترتیب می توان حدس زد که دید اکثر شرکت ها به آینده، همین است!

نظر شما چیست؟‌ فکر می کنید با ارایه 5G چه مواردی دستخوش تغییر شوند؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

یعنی این تغییر شکل موبایل ها فقط به واسطه 5G قابل انجامه؟ من که خیلی ربطش رو نفهمیدم. الان توی برخی کشورها همین سرعت 4.5G که دارن واقعا عالیه. یعنی با 4.5G نمیشه ولی با 5G میشه!

ahmad

رسول جان شاید منظورش چیزیه که مثلا برای کروم بوک ها اتفاق افتاده یعنی پردازش ابری هست یعنی با سرعت فراتر از انتظار 5G و پینگ خیلی خیلی پایین بشه گوشی هارو از پردازنده های آنچنانی خلاص کرد و یه پردازنده معمولی و کم مصرف با یه باتری خیلی کوچکتر کارو را بندازه اینا فقط با اینترنت 5G ممکنه

دکتر رسول آریان

خب الانم هست.

دکتر رسول آریان

من قبول ندارم حرفش رو. من خودم دکتری کامپیوتر قبول شدم مهر امسال، ولی چون دانشگاه آزاد بود نرفتم. کارنامه اش هم هست. پس وقتی مصاحبه دکتری پذیرش گرفتم، حتما میدونم فضای ابری چیه.
برای پیاده سازی فضای ابری حتما و حتما نیاز به 5G نیست.
ولی هر وسیله ای که باشه، قطعا نیاز به نمایشگر داره، حتی اگر نماشگرش منعطف باشه و تا بشه بره توی جیب. هر چی باشه باطری میخواد. هر چی باشه مودم میخواد.
یه حرفی برای خودش زده. خیلی جدی نگیرید.

ahmad

رسول جان این خانوم نگفتن مودم و نمایشگر و… نمیخواد گفته شکلش اینجوری نخواهد بود مثلا نیاز به پردازنده انچنانی ندارن طوری که میشه با یک پردازنده کوچک و ضعیف کارت راه بیافته این یعنی ازادی عمل بیشتر در طراحی

داش احمد گل. مگه الان اندازه CPU های گوشی ها چقدره که کوچیکتر بشه؟
تازه اینا الان 10 نانومتری هستن. قراره برن سمت 7 نانومتری.

واقعا پردازندهای گوشی ها انقدر کوچیک و کم حجم و سبک هستن که دردسری ندارن.

الان بخش اعظم گوشی ها صفحه نمایش و باطری هست.

بگذریم…

Peiman

خیلی جالب و هیجان انگیز ????

mTAAHAAm

به نوعی فرافکنی می کنه.شرکتی که در حال حاضر بدتر و بدتر می شه نباید صرفا دلشو به آینده نامعلوم خوش کنه.در ثانی گیریم که گفته ایشون در مورد آینده موبایل ژست باشه مگه بقیه دست رو دست می ذارن.
اچ تی سی تازه داره گوشی کم حاشیه میزنه در صورتی که بقیه برندها دارای میانرده های کم حاشیه هستند و پرچمدارهاشون داره بی حاشیه می شه.
اچ تی سی شاید امسال از دوربین دوگانه استفاده کنه در حالیکه بقیه سالهای قبل این کار را کرده اند.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)