حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عمر باتری گلکسی اس 9 در مقابل گلکسی اس 8 از نگاه Gsmarena

نوشته

6 سال قبل | 28 دیدگاه | سامسونگ

عمر باتری یکی از مهم ترین مواردی است که در موبایل ها وجود دارد و ما همیشه امیدواریم که نسل بعدی معجزه ای در زمینه داشته باشد اما ندارد! البته کاش نداشته باشد نه اینکه در جهت عکس عمل کند! عمر باتری گلکسی اس 9 موضوعی است که این روزها کمی بحث برانگیز شده و کاربران از بابت آن نگرانند. تا کنون دو تست عمر باتری گلکسی اس 9 را در ترنجی دیده ایم و حالا نوبت به سومین آن است که مرجعی معتبر و قابل اتکا منتشر شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا عمر باتری گلکسی اس 9 در مقابل گلکسی اس 8 از نگاه Gsmarena ببینیم.

عمر باتری گلکسی اس 9

عمر باتری گلکسی اس 9

گلکسی اس 9 همانند گلکسی اس 8 باتری 3000 میلی آمپری دارد، نمایشگر همان 5.8 اینچ است و رزلوشن نیز همان QHD+ که برخی منابع مثل دیسپلی میت آن را 3K می نامند. پردازنده بهینه تر شده و نمایشگر نیز روشن تر، می توان انتظار داشت که به قولی “این به آن در” اما واقعا همینطور است؟

نتیجه عمر باتری گلکسی اس 9 را در تصویر بالا می بینید و عمر باتری گلکسی اس 8 را نیز در تصویر پایین. مشخصا در بحث پخش ویدیو شاهد پیشرفت محسوس و در بخش وبگردی شاهد پیشرفت چند دقیقه ای بوده ایم و عمر باتری مدت زمان مکالمه کاهش را تجربه کرده است. به گفته Gsmarena عمر باتری گلکسی اس 9 در مدت زمان آماده به کار نسبت به گلکسی اس 8 کاهش داشته و این سبب می شود که امتیاز کلی 6 ساعت کمتر از گلکسی اس 8 باشد!

عمر باتری گلکسی اس 8

به صورت کلی می توان گفت عملکرد باتری گلکسی اس 9 با گلکسی اس 8 آنقدرها که نگران کننده باشد متفاوت نیست. تا کنون بررسی عمر باتری گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9+ را از Phonearena دیده ایم که کاهش قابل توجه عمر باتری را گزارش کرده و بررسی ویدیویی مقایسه عمر باتری گلکسی اس 9+ با آیفون X، گلکسی نوت 8، وان پلاس 5T و نوکیا 8 که عملکرد بهتر گلکسی اس 9+ را نسبت به رقبا نشان می داد! حالا و در نهایت Gsmarena به ما می گوید در مصرف ممتد گلکسی اس 9 می تواند همپای گلکسی اس 8 بیاید اما مدت زمان آماده به کار (یعنی زمانی که موبایل شما روشن است اما با آن کار نمی کنید) کمتر شده است.

توجه داشته باشید که امتیاز کلی تست Gsmarena بدون روشن بودن نمایشگر همیشه روشن انجام شده و اگر آن قابلیت که ما شدیدا به آن علاقه مندیم روشن باشد قطعا افت قابل توجهی در نتیجه وجود خواهد داشت.

نظر شما درباره عمر باتری گلکسی اس 9 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
28 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی شیخ زاده

تفاوت زیادی ندارن که انقد بزرگش کردن

گفتم صبر کنید تا نتیجه GSM Arena هم بیاد.

Phinkerret

شیخ زاده جان مگه یه.پرچمدار باید با پرچمدار پارسالش برابر باشه که گفتی خیلیم تفاوتی نداره که بزرگش کردن!

علی شیخ زاده

چطور یه سایت بررسی میکنه میگه باتری اس ۹ بهتره اما سایت بغلی میگه اس ۸؟ ملاک ها متفاوته مگه؟

دقیقا به همین خاطری که خودت گفتی. معیارهای سنجش متفاوته. الان تا دلت بخواد توی یوتیوب کانال بررسی گوشی باز شده. هر کی هم برای خودش یه نحوه بررسی داره. یه جا این گوشی بهتر میشه، یه جا اون گوشی.

ahmad

دوست عزیز هر دو سایت به شارژ دهی کمتر اس9 نسبت به اس 8 اشاره کردن

amir_galaxy

اونجوری که ما داریم میبینیم گلکسی اس ۹ هم در وب گردی و هم در دیدن ویدیو از گلکسی اس ۸ بهتر عمل کرده
فک میکنم بیشتر استفاده کاربرا هم از این دو مورد باشه

دکتر رسول آریان

دقیقا.

Mortazavi

دقیقاً اشتباه می کنید

بیشترین ساعات مصرف عمر باتری ساعت آماده به کار هست که اس۹ ۶ساعت کاهش داشته

ahmad

باهات موافقم اینو کاملا تجربه کردم از این 78 ساعت ما حدود نهایت 8 ساعت اسکرین آن داریم بقیه اماده بکاره

دکتر رسول آریان

برای من که شخصا اینطوری نیست. من استفاده ام از نت گوشی خیلی خیلی زیاده. یا دارم مطلب سرچ میکنم و میخونم، یا ویدیو میبینم به صورت استریم.

به هر حال شما که نمیخواین این گوشی رو بخرین. من میخوام بخرم. برای منم کافیه. البته این مدل نه، مدل S9 پلاس که قطعا عمر باطری بیشتری داره نسبت به S9
منتظرم فقط سایت GSM Arena نتیجه تست باطری گلکسی S9 پلاس رو هم اعلام کنه و ایشالا بعد عید برم تو کار خریدش.
به به

Phinkerret

آقای آریان در مورد شما باید یه ضرب المثل بگم که میگه آدم عاشق چششو به روی واقعیت ها می بنده یه همچین چیزایی دقیقا شمام چوم.عاشق سامسنگین نمی خواین واقعیتو قبول کنین که باطری ایم گوشی و گوشی پارسال (اس 8)نسبت به گوشی دو سال پیشش اس 7 ضعیف تر شده و پسرفت داشته مثلا بین گوشی های نیمه دوم سال 2017 بین دو تا گوشی که پنلشون اولد و سوپر امولده میزان باطریشونم 3300 میلی آمپره وی 30 و نوت 8 چه تو سایت جی اس ام آرنا که 93 به 88 ساعت شد چه تو فون آرنا که 9.35 دقیقه در مقابل 7 ساعت و 45 دقیقه بودش و چه تو تموم تست های سایت ها و یوتیوب عملکرد وی 30 بهتر بودش این به این معنی که پنل اولد الجی از امولد سامسنگ کم.مصرف تر و بهینه تره البته این یه مثال بودا یعنی احتمالا به خاطر مصرف بالای پنل سوپر امولد می تونه باشه

دکتر رسول آریان

پایین تر دلایلم رو عرض کردم.
برای من پخش موزیک، پخش ویدیو، وب گردی اگر خوب باشه حله. شما LG رو بخر منم Samsung . نه حرف شما به درد من میخوره، نه حرف من به درد شما. هر کسی هر چیزی رو علاقه داره میره میخره.

Phinkerret

بازم منظور منو درست متوجه نشدی من اصلا نگفتم که الجیو می خرم یا سامسنگ یا اینکه شما کدومشو بخرین اصلا درباذه علایق و سلیقه ها نگفتم بلکه منطورم کلی بودش که باطری این گوشی در مقایسه با ثایر پرچمدارا مقداری ضعیفتره

Sadeghh

بالاخره یه جوری میخواین توجیه کنید دیگه…
استفاده واقعی ترکیبی از چند حالت مختلفه همونجوری که دوستان هم اشاره کردن غالبا روی حالت اماده به کار هست

دکتر رسول آریان

عزیز دل، اگر کسی استفادش کمه و گوشیش در اکثر ساعات در حالت آماده به کار هست، میتونه بخش بهینه سازی مصرف انرژی رو فعال کنه.

در ضمن اینم بگم. رام گوشی های سامسونگ یک مقدار سنگینه کلا. چون خیلی اپلیکیشن بی خودی و با خودی روش هست. به جرات میتونم بگم نصف برنامه های پیش فرضش اضافه اس. چه اونایی که خودش میسازه، چه اونایی که گوگل میذاره روی گوشی. خب طبیعیه اگر اونا رو غیر فعال کنی، گوشی هم سبک تر میشه و هم پردازش های الکیش از بین میره. در نتیجه در عمر باطری هم صرفه جویی میشه.

همین که بتونه در یک استفاده نرمال از صبح تا شب جواب بده و بعد آخرای شب بزنی به شارژ کافیه.

78 ساعت آماده به کار عدد فوق العاده ای نیست ولی عدد نگران کننده ای هم نیست. چون 78 ساعت میشه 3 روز و 6 ساعت.

در عوض اکسپریا XZ1 میتونه 4 ساعت بیشتر آماده به کار داشته باشه، یعنی 82 ساعت. ولی مشکل کجاس؟ مشکل اینجاس که توی بخش مکالمه 2 ساعت کمتر دوام میاره، توی بخش وب گردی 45 دقیقه کمتر دوام میاره، توی بخش ویدیو هم 4 ساعت کمتر دوام میاره.

گوشی رو برای قشنگی که آدم نمیخره، بذار روی میز فقط نگاش کنه. درسته که بیشتر ساعات عمر یک گوشی ممکنه آماده به کار باشه ولی گوشی زمانی وارد چالش میشه که بخوای بری توی اینستاگرام و تلگرام و آپارات و یوتیوب. اونجاس که معلوم میشه چند مرده حلاجه. الان دیدی برات مثال زدم از اکسپریا XZ1 که آماده به کارش 4 ساعت بهتر بود از گلکسی S9 ولی توی هر سه بخش مکالمه و وب و ویدیو کم آورد.

اینم به عنوان نکته آخر بگم که بخش آماده به کار ارتباط مستقیمی داره با رام گوشی. معمولا رام های ماه های اول چندان پایدار نیستن. کسانی که سامسونگ داشتن به خوبی میدونن که حتی تعویض رام هم میتونه در مصرف باطری موثر باشه. مثلا رام انگلستان رو نصب میکنی، میبینی شارژت زودتر خالی میشه. بعد همه بچه ها میگن این رام رو نصب نکنید، مصرف باطریش بالاس. بعدش میری مثلا رام هندوستان رو نصب میکنی، میبینی این مصرف باطریش بهتره. اینایی که دارم میگم همه ثابت شدس، بیت در مشکه نیست. موفق باشی.

raminrx7

این که مجموع ریز نمراتش تقریبا مساوی هست ولی در امتیاز کلی تفاوت 6 ساعتی دارن 3تا دلیل میتونه داشته باشه
1-ضریب خاص متغیر ها
2-دخیل بودن متغیر های دیگه که گقته نشده
3-مشکل در استندبای و اینکه battery drain داره! که میشه گفت نرم افزاری هستش

منتظریم ببینیم نسخه پلاس چیکار کرده که گزینه جدی خریدم هستش!

دکتر رسول آریان

احتمالا.

خب این تست به نظرم قابل قبوله.

مدت زمان مکالمه در حالت 3G به میزان 1 ساعت و 56 دقیقه افت کرده.

مدت زمان وب گردی به میزان 8 دقیقه بهبود داشته.

مدت زمان تماشای ویدیو به میزان 53 دقیقه بهبود داشته.

مدت زمان آماده به کار به میزان 6 ساعت افت داشته.

فکر میکنم اکثر ماها بیشترین زمان رو صرف وبگردی و پخش ویدیو میکنیم و کمتر مکالمه تلفنی داریم.که خوشبختانه در بخش وب گردی تقریبا بی تغییر بوده نسبت به قبل و در بخش پخش ویدیو بهبود تقریبا یک ساعته داشته.

گفتم دیروز که انتظار معجزه ندارم ازش. ولی منطق خودم میگفت با توجه به تقریبا شرایط یکسان بین این دو مدل، نباید اعداد و ارقام خیلی تفاوتی داشته باشن.

نتیجه تست باطری گلکسی S9 پلاس کی منتشر میشه؟

amir_galaxy

رسول جان اگه مراسم معرفی رو دیده باشی
سامسونگ اصلااا راجع به باتری صحبت نکرد
از همون موقع میشد فهمید باتری بهبودی نخواهد داشت

دکتر رسول آریان

بله.

Hadiii

زیاد فرقی نکرده به خاطر این که گوشی ضخامتش خیلی زیاد نشه همون باطری اس ۸ گذاشتن که کار ادمو راه میندازه.

عمر باطری گلکسی S8 پلاس در GSM Arena
(صرفا جهت یادآوری)

http://uupload.ir/files/zr0i_s8+.jpg

hamid reza

قبول کنید سامسونگ نتونسته گوشی شو خوب مدیریت کنه وگرنه با پردازنده بهینه تر باید نتیجه خوبی میگرفت یک مدل این دو دستگاه هم تو سایت همسایه بررسی شده که لگ داره

Peiman

اونقدر ها هم بد نیست که بعضیا گندش کردن .

ahmad

یه کاهش ناچیز صورت گرفته ولی با اون پردازنده توقع زیادی داشتم اس8 در مصرف روزانه منو قانع نمیکرد چه برسه به این

Mortazavi

مهم اینه یه صبح تا شب دووم میاره شبم که میزنیمش تو شارژ

hamid reza

سامسونگم زده تو کار باقالیا 78 ساعت سال 2018 🙂 پرچمدار 3 سال پیش 83 ساعت 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)