حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه عمر باتری گلکسی اس 9+ با آیفون X، گلکسی نوت 8، وان پلاس 5T و نوکیا 8

دیروز بود که عمر باتری گلکسی اس 9+ از PhoneArena منتشر شد و شاهد یک ناامیدی بزرگ برای طرفداران سامسونگ بودیم! اما سوال اینجاست که آیا واقعا باتری گلکسی اس 9+ به همان میزان که فون آرنا می گوید ناامیدکننده است؟ اجازه بدهید برای پاسخ این سوال مقایسه عمر باتری گلکسی اس 9+ با آیفون X، گلکسی نوت 8، وان پلاس 5T و نوکیا 8 را ببینیم، در ادامه با ترنجی همراه باشید!

این ویدیو به نظر تست خوبی می رسد چرا که شرایط را توضیح میدهد، رزلوشن پردازش تصویر مشخص است و تمام دستگاه ها در کنار هم در حال تست هستند. همانطور که می بینید در نهایت ناباوری عمر باتری گلکسی اس 9+ از تمام دستگاه های حاضر در تست عملکرد بهتری را ارایه می کند، حتی از آیفون X که در بررسی Phonearena حدود 1.5 ساعت بهتر از گلکسی اس 9+ ظاهر شده است!

هر چند نمی توان عمر باتری گلکسی اس 9+ را با آیفون X به صورت کاملا فنی مقایسه کرد چون رزلوشن ها متفاوت است، حجم باتری های خیلی متفاوت است و البته اندازه نمیاشگر و سیستم عامل نیز تفاوت دارد اما به هر حال با توجه به آن چیزی که قبلا در Phonearena دیده بودیم، به نظر می رسد برای عمر باتری گلکسی اس 9+ جای نگرانی وجود ندارد.

عمر باتری گلکسی اس 9

عمر باتری گلکسی اس 9

در این تست اما عملکرد نوکیا 8 نیز عجیب بود، دستگاهی که خیلی زود نسبت به دیگر رقبا خاموش شد! نظر شما چیست؟ همچنان باید نگران بود؟

اشتراک در
اطلاع از
16 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

تشکر. عالی بود.

این تستی بود که با منطق من جور بود. چون غیر ممکنه که نوت 8 با باطری 200 میلی آمپر کمتر و یک دهم اینچ صفحه بزرگتر، بتونه 45 دقیقه بیشتر از S9 پلاس دوام بیاره.

چون من خودم میدونم که باطری نوت 8 چندان جالب نیست. توقع نداشتم S9 پلاس با باطری قوی تر کم بیاره.

این تست رو مختصر شرح میدم برای کسانی که نت پرسرعت در اختیار ندارن. توی این تست تقریبا همه کار انجام شد، از بنچمارک گیری آنتوتو، گیک بنچ و اجرای چنتا بازی و وبگردی و پخش چندین کلیپ توی اینستاگرام.

نهایتا از بین این 5 گوشی، گلکسی S9 پلاس اول شد.

اینم تصویر نتیجه گیریش ?

http://uupload.ir/files/kd6f_20180309_170428.png

دکتر رسول آریان

ممنون از شما.

mostafa3

امتیاز بنچمارک antutu گوشی s9 با پردازنده اگزینوس شد ۲۵۰۰۰۰
ولی xz2 با پردازنده s845 نزدیک ۲۶۰۰۰۰ شد تست رو وب سایت GSM گذاشته
https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s9-review-1734p6.php

ahmad

من باهات مخالفم از این دست تستها نمیشه شارژ دهی گوشی رو حدس زد مگه میشه تو کاربرد روزانه مثلا تست بنچمارک گرفت؟ اصلا با منطق من جور در نمیاد مهم کاربرد روزانه هست قبلا هم واسه اقا پویا توضیح دادم بهترین راه تست ازمایش در دنیای واقعیه واسه اینه تستای جی اس ام هم درست نیست

ahmad

آقا رسول در ضمن یادتون باشه آیفون تو تستای باتری از نوت 8 شکست خورده بود چطور اینجا آیفون برنده بود قضیه چیه؟ این که میدم این تستا معتبر نیس اینه بهترین راه استفاده روز مره هست

دکتر رسول آریان

احمد جان پایین توضیح دادم. خدمتت عرض شود که نحوه گرفتن تست ها متفاوته. اینکه تمرکز تست گیرنده روی چه چیزی باشه. تاکیدش بیشتر بر پخش ویدیو باشه یا استفاده از اینترنت.

به این خاطر هست که GSM Arena تستش رو به 4 بخش تقسیم کرده:
مکالمه
وب گردی
ویدیو
پایداری

کامل میشه قدرت باطری گوشی رو در هر بخش مقایسه کرد. به خاطر همین که مثلا یک گوشی توی وبگردی بیشتر دوام آورده و گوشی رقیبش توی پخش ویدیو بیشتر دوام داشته.

اون مدل تستی هم که شما گفتی خوبه ولی به شرطی که بتونن دقیقا شرایط عادلانه رو برقرار کنن. چون اون مدلی تست گرفتن یک مقدار احتمالات رو بیشتر میکنه.

mostafa3

امتیاز باتری s9 توی وب سایت GSM شد 78

amir_galaxy

من هرچی تست تو یوتوب دیدم باتری galaxy s9 plus از همه پرچمدارای مطرح بهتر بود.اس ۹ بهترین پرچمدار از هر نظرِ.

این هم تست سرعت بین گلکسی اس ۹ پلاس با آیفون x
تستی ک کانال معروف و طرفدار اپل انجام داده و با برتری مطلق گلکسی اس ۹ همراهه
جالب اینجاس ک گلکسی اس ۹ برخلاف قبل حتی بازی های سنگینی مثل آسفالت رو هم سریع تر اجرا میکنه.و مورد بعدی عملکرد افتضاح رم آیفون x که یه سریا ۶ ماه پیش اونو باگ ios میدونستن.این پردازنده قدرتمند a11 ک اپلیا ازش حرف میزدند و به بنچمارکش مینازیدن در عمل از گلکسی اس ۹ کم میاره
https://youtu.be/nxFTgOfIEqw

amir_galaxy

نکته بعدی اینکه تازه این مقایسه با پردازنده اسنپ ۸۴۵ صورت گرفته
اگه با اگزینوس انجام میشد تفاوت بیشترم میشد.البته بگم من خودم تفاوت چند ثانیه ای سرعت برام اصلا مهم نیست.ولی یادمه قبل ها طرفدارای اپل بنچمارک گوشی های سامسونگو مسخره میکردن و میگفتن مهم عملکرده.حالا هم بنچمارک a11 رو بذارن کنار بیان عملکرده دو گوشی رو ببینن

دکتر رسول آریان

مرسی امیر. ویدیوی خوبی بود.
توی بخش سنسور اثر انگشت و بخش شناسایی چهره/قرنیه چشم، خودش تعجب کرد از سرعت عمل بالای S9

سرعت اجرای برنامه ها توی آیفون ایکس هم خوب بود و حتی توی دور اول برنده بود ولی متاسفانه آیفون ایکس مشکل نگهداشتن اطلاعات در RAM داره و به همین خاطر در دور دوم شکست خورد.

این تستی که عکسش رو میذارم، مال یکی از سایت همسایه هستش که داخل ایران تست گرفتن و دیروز انجام شده. اومدن یک فیلم HD رو با نور 200 نیت در حالت پرواز اجرا کردن. نتیجه اش شده این ?

http://uupload.ir/files/ds5r_20180309_173126.png

توی تست اینا چون صرفا پخش ویدیو بوده و اینترنت هم قطع بوده، مدت زمان پخش فیلم رو ثبت کردن.

توی تست اونا وان پلاس 5 تی تونسته بیش از 17 ساعت دوام بیاره، در حالی که اینجا شکست خورد از S9 پلاس. حتی آیفون ایکس هم با یک اخلاف کم تونسته S9 پلاس رو شکست بده، ولی اینجا دیدیم که از S9 پلاس با اختلاف کمی شکست خورد. ولی خب در کل عملکرد S9 پلاس با بیش از 14 ساعت خیلی خوب بوده و از نوت 8 و اکسپریا XZ1 و الجی V30 بهتر بوده. توی است اونا نوکیا 8 عملکردش بد بوده مثل همین جا.

هدفم از گذاشتن نتیجه تست اونها این بود که بگم، تست فون آرنا هم که دیروز گذاشته شد، کاملا درسته و اونجا عملکرد S9 پلاس چندان جالب بود. میخوام بگم که بستگی داره تست چطوری باشه. میشه تست رو جوری برگزار کرد که یک گوشی که توی بخش وبگردی زیاد باطری مصرف میکنه، بخش وبگردی رو انقدر طولانی کنیم تا باطریش زودتر خالی بشه و شکست بخوره. برعکس گوشی که توی بخش تماشای ویدیو بهتره، بخش ویدیو رو طولانی تر کنیم تا بتونه برنده بشه.

تست ها متفاوته. اما من با توجه به دیدن این ویدیو و دیدن نتایج تست دیروز در سایت همسایه، به این نتیجه رسیدم که مصرف باطری S9 فرق آنچنانی با مصرف باطری S8 نداره، همچنین مصرف باطری S9 پلاس چندان تفاوتی با باطری S8 پلاس نکرده. همونطور که روز اول توی سایت سامسونگ هم دیدیم که تفاوت خاصی نکرده بودن. سایز نمایشگرها همونه، حجم باطری ها همونه.

مع الوصف تا اعلام نتایج تست باطری GSM Arena هم صبر میکنم.

Pouya

اخیش به همچین پستی برای امیدوار شدن به باتریش نیاز داشتم

hamid reza

مقایسه ناقصیه چون سلطان باتری میت10 پرو حضور نداره!

دکتر رسول آریان

اگر از سلطان منظورت اولین هست، برات از همون سایت فون آرنا عکس میفرستم، که صد در صد قبولش داری.

عکس رو ببین:
http://uupload.ir/files/aow_20180309_191752.png

نظرت چیه در مورد این عکس؟
هواوی میت 10 پرو با 12 ساعت و 5 دقیقه سومه. گلکسی S6 اکتیو با 12 ساعت و 9 دقیقه دومه. شیائومی Mi MaX 2 با 17 ساعت و 22 دقیقه اوله.

البته ممکنه باز هم توی لیست گوشی هایی باشن که از 12 ساعت و 5 دقیقه هواوی میت 10 پرو بهتر باشن. فقط سریع همین طوری این عکس رو برات گرفتم که فکر نکنی میت 10 پرو بهترین باطری عالم رو داره.

مقایسه شما اشتباهه آقا رسول شما برداشتی تمام گوشی های چند سال قبل تا الان از میان رده تا پرچمدار رو دور هم جمع کردی تا برتری میت ۱۰ پرو رو زیر سوال ببری اگه اینجوریه چند روز پیش یه گوشی معرفی شد با باتری ۱۶ هزار میلی آمپر ساعت
منطقی تر اینه که میت ۱۰ پرو رو با هم رده های خودش که تو همین پست هستن مقایسه کنید و اونوقت برنده واقعی مشخص میشه ممنون

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)