حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نسخه پیش نمایش اندروید پی (Android P) حدودا دو هفته دیگر عرضه می شود

نوشته

6 سال قبل | 3 دیدگاه | Android

در حالی که خیلی از پرچمدارهای اندرویدی هنوز اندروید 8 یا همان اندروید اوریو (Android O) را نگرفته اند، امروز در آغاز ماه آخرین سه ماهه اول سال 2018 (!) خبر از آماده شدن نسخه پیش نمایش اندروید پی (Android P) تا حدودا دو هفته دیگر به گوش می رسد! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در این زمینه بیشتر بخوانیم.

اندروید پی (Android P)

اندروید پی (Android P)

همانطور که در توییت ایوان بلاس (evleaks) می بینید، نسخه پیش نمایش اندروید پی (Android P) تا میانه های این ماه که امروز 4 روز از آن گذشته عرضه خواهد شد. اینکه دقیقا چه روزی معرفی صورت می پذیرد هنوز مشخص نیست اما از جمله حدس های نزدیک به واقعیت، روز 14 مارس است. این روز که به عنوان روز “Pi” (عدد پی در ریاضیات) شناخته می شود احتمالا برای معرفی اندروید P انتخاب شود و شاید نام اندروید 9 نیز Pie به معنی کیک باشد!

یکی از ویژگی های خاص اندروید پی (Android P) را می توان سلب دسترسی برنامه های بدون مصرف به میکروفون و دوربین دانست. بدین صورت برنامه های مخرب که بدون اطلاع شما نصب شده اند نمی توانند به چنین موارد حساسی دسترسی داشته باشند.

یکی از قابلیت های اندروید پی (Android P) پشتیبانی از زائده نمایشگر (Notch) است که این روزها تولیدکننده های اندرویدی به آن علاقه خاصی نشان داده اند. پشتیبانی از چند نمایشگر نیز نیز به آن افزوده خواهد شد. یکی دیگر از شایعات که داشتن حالت تاریک (رنگ مشکی) در کل رابط کاربری بود گویا به تحقق نپیوندد اما برای توسعه دهنده ها یک تیک وجود دارد تا بتوانند برنامه های خود را در حالت تاریک تست کنند.

به محض عرضه این پیش نمایش می توانیم با جزئیات بیشتری از نسخه بعدی اندروید آشنایی پیدا کنیم. اگر دوست دارید بخشی از این برنامه باشید و پیش از همه اندروید پی (Android P) را روی موبایل خود داشته باشید باید یک موبایل پیکسل یا نکسوس داشته باشید! نظر شما چیست؟ فکر می کنید این حد تغییرات مناسب باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

به نقل از همسایه:

اندروید P به تنظیمات پیشرفته‌ مسدود کردن تماس مجهز می‌شود.

این قابلیت جدید به شما امکان خواهد داد که تمام تماس‌های ورودی از هر شماره‌ای که در فهرست مخاطبان وجود ندارد، مسدود کنید. بر اساس این کدها، به نظر می‌رسد در خصوص مسدود کردن شماره‌ها گزینه‌های زیر پیش رو باشند.

مسدود کردن شماره‌هایی که در فهرست مخاطبان وجود ندارند.

مسدود کردن شماره‌ای که صاحب آن نمی‌خواهد نمایش داده شود (نمایش ندادن شماره برای مخاطب امکانی است که در تنظیمات اکثر گوشی‌ها وجود دارد؛ ولی توسط اپراتورهای ایرانی پشتیبانی نمی‌شود).

مسدود کردن شماره‌هایی که به تلفن عمومی تعلق دارند.

مسدود کردن تماس‌هایی که هویت گیرنده‌ی آن نامشخص است.

این قابلیت در صورتی که یک تماس اضطراری با ۹۱۱ برقرار کنید، غیرفعال می‌شود تا امدادگران بتوانند با شما تماس بگیرند.

Peiman

دو هفته دیگه پیش نمایشش عرضه میشه سال بعد همین موقع برای گوشی ها منتشر میشه?

Mortazavi

ببخشید پشتیبانی از ناچ یعنی چی؟

خوب گوشی های با اندروید o هم ناچ رو پشتیبانی میکنند

آیا منظور چیز خاصیه؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)