حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

منتظر اسمارت‌فون‌های بیشتری با ناچ در بالای صفحه باشید؛ OnePlus 6 و Oppo R15 حتمی هستند

نوشته

6 سال قبل | 11 دیدگاه | اخبار، شایعات، وان‌پلاس

این روز‌ها همه به سمت اسمارت‌فون‌هایی با یک بریدگی در بالای دستگاه رفته‌اند، شرکت شما چطور؟ شخصا انتظار از ایسوس حداقل نداشتم که این کار را کند اما شد! این که می‌گوییم اپل به عنوان یک شرکت پیشرو می‌تواند تغییرات زیادی را رقم بزند همین مورد است. تیزری از سمت Oppo منتشر شده است که تصمیم دو شرکت را مشخص می‌کند. در ادامه همراه ترنجی باشید.

شرکت چینی Oppo که زیر پرچم کمپانی BBK Electronics در کنار وان‌پلاس قرار دارد، تیزری را اخیرا در مورد  Oppo R15 و R15 Plus منتشر کرده است که دستگاهی را به ما نشان داده با شکل ظاهری کاملا مشابه اپل آیفون X ! شرکت Oppo سابقه نه چندان درخشانی در زمینه طراحی ندارد و به کپی برداری‌های زیادی آن را می‌شناسیم اما چرا این قضیه را به وان پلاس ربط داده ایم؟

همانطوری که در ابتدا اشاره کردیم چدای از این که دو شرکت در یک هولدینگ قرار دارند، به وضوح می‌توان دید که اسمارت‌فون‌های مطرح این شرکت با یک زبان طراحی و DNA مشترک طراحی شده‌اند. فاصله زمانی رونمایی آن‌ها نیز بسیار کم بوده برای مثال اگر دیدین که Oppo دستگاهی را معرفی کرد شک نکنید بزودی وان‌پلاس نیز دستگاهی با همان طراحی ولی شاید نازک‌تر را معرفی کند. همانطوری که OnePlus One شباهت‌های زیادی به Oppo Find 5 دارد و یا Oppo R11 و R11s همزمان با یک زبان مشترک با  OnePlus 5 و 5T معرفی شدند.

پس با این حساب اگر R15 دارای ناچ باشد بدون شک OnePlus 6 هم در چند ماه آینده با چنین طراحی معرفی خواهد شد. البته اگر شایعه‌های قبلی را در نظر داشته باشیم اصلا نیازی به این تیزر نبود چرا که در تصاویری از قبل دیده بودیم که وان پلاس هم به این سمت رفته است.

نظر شما در مورد وجود این بریدگی بر روی دستگاه چیست؟
اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

اگه از فردا اپل بیاد گوشی دکمه ایی بزنه با صفحه نمایش ۱,۵ اینچی این شرکتای احمق هم همین کار رو میکنند??

Mortazavi

???

Dariushrd

اینکار ب ضرر همه این شرکتا میشه که دارن اسکی میرن چون اونوقت نردم دنبال یه طراحی متمایز خواهند بود…خوبه که سام و سونی اینکارو نمیکنن

دیدم یکسری از افراد هی میگن که خود آیفون ایکس هم از اسنشال فون ایده گرفته.

با نگاهی به تاریخ رونمایی هر دو محصول، دیدم چیزی حدود 3 الی 4 گوشی اسنشال فون زودتر معرفی شده. پس اولین گوشی که ایده بریدگی صفحه نمایش رو رونمایی کرده، قطعا اسنشال فون هست نه آیفون ایکس.

اما اینکه بخوایم بگیم آیفون با دیدن بریدگی اسنشال فون به این طراحی رسیده یا نه، معلوم نیست. اما حداقل اینو با قاطعیت میشه گفت که اولین گوشی آیفون نبوده.

اما اینم نمیشه نادیده گرفت که اپل کمپانی بزرگ و معروفی هست و قطعا آیفون ایکس بوده که باقی شرکت ها رو متمایل کرده به سمت.

البته شاید بیشتر متعجب بشید زمانی که شرکت LG هم اینجور مدلی تولید کنه. چون یک شایعه منتشر شده که توی تصویر یک LG G7 Neo رو میشه دید که اونم صفحه بریده شده داره.

* ببخشید، منظورم 3 الی 4 ماه بود.

Dariushrd

نکته اینجاس که ناچ اصلا ایده و نوآوری محسوب نمیشه

علی شیخ زاده

ایده هست اما نوآوری نیست
ایده و نوآوری همیشه هم معنی نیستن
بریدگی صفحه نمایش ایفون یک ایده برای افزایش هرچه بیشتر نسبت صفحه نمایش به بدنه و همچنین به گفته خود تیم کوک ایجاد یک تفاوت اساسی بین طراحی ایفون و باقی اسمارتفون ها به منظور خاص جلوه دادن ایفون ۱۰ بود

mTAAHAAm

سوال اول اینه که اگه آیفون این شکلی نبود باز ناچ فراگیر می شد؟
سوال دوم هدف اپل از این کار چه بود؟
پاسخ به حداقل رساندن حاشیه ها.
چرا قسمت پایین آیفون 10 مورد تقلید واقع نمی شه؟

Mortazavi

در مورد سوال آخریتون بگم احتمالاً بخاطر دکمه های ناوبری اندروید گوشی های اندرویدی اندکی حاشیه پایین میزارند چون یا باید جایی واسشون باشه یا اگه تو صفحه باشند لمس ناخواسته کولاک می‌کنه(البته این برداشت منه شایدم اشتباه باشه بخاطر اسپیکر باشه)

باید ببینیم آیا می میکس۲اس این طلسم رو میشکونه

Mortazavi

هوآوی
الجی
اپو
وانپلاس
ایسوس
و…

بزرگترین شرکتها با حرفه ای ترین مهندسین و طراح دست به این کار زدند ولی ما هنوزم این کار رو احمقانه میدونین?

علی شیخ زاده

طراحی و طراحان اپل لیدر طراح های اکثر برندها هستن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....