حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه گلکسی اس 9 با اکسپریا ایکس زد 2 و 5 دلیل برای برتری کره ای ها!

چند ساعتی پیش مقایسه اکسپریا ایکس زد 2 با گلکسی اس 9 را در ترنجی دیدیم و 5 دلیل برای برتری ژاپنی ها عنوان شد. در ابتدای آن مطلب گفتیم مسلما در مقایسه های مختلف می توان دلایل متعددی برای برتری یک موبایل نسبت به دیگری عنوان کرد که متاسفانه خیلی از کاربران عزیز به آن توجه نکردند! حالا وقت آن است که مقایسه گلکسی اس 9 با اکسپریا ایکس زد 2 را ببینیم و 5 دلیل برای برتری کره ای ها عنوان شود، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

مطلب پیشین بر مبنای دید وب سایت Phonearena آماده شده بود و اما این مطلب بر مبنای دید ترنجی است! بدون فوت وقت به سراغ 5 برترین گلکسی اس 9 نسبت به اکسپریا ایکس زد 2 می رویم:

1- طراحی

طراحی گلکسی اس 9

طراحی گلکسی اس 9

بدون هیچ اغراقی می توان گفت گلکسی اس 9 همانند گلکسی اس 8 یکی از زیباترین طراحی های موبایل موجود در بازار را دارد. بدنه شیشه ای که از در دو طرف خمیده است و کاملا در دست شما می نشیند، نسبت نمایشگر به بدنه بسیار خوب و گوشه های گرد ارگونومی بسیار خوبی را به این موبایل می بخشند. از نظر وزن و ضخامت 35 گرم سبک تر و 2.6 میلی متر باریک تر است و با وجود نمایشگری بزرگتر (5.8 اینچ در مقابل 5.7 اینچ) ابعاد کوچکتری را ارایه می کند.

2- نمایشگر

نمایشگر گلکسی اس 9

نمایشگر گلکسی اس 9

نمایشگر گلکسی اس 9 همانند نسل پیشین یک پنل سوپرامولد دولبه خمیده با رزلوشن QHD است. در مقایسه با اکسپریا ایکس زد 2 که نمایشگر FHD و از نوع IPS تخت دارد می توان گفت همه موارد به سمت نمونه سامسونگ می چربد. نمایشگر امولد گلکسی اس 9 به صورت ذاتی تصویری را تولید می کند که اکسپریا ایکس زد 2 تلاش دارد با موتور پردازش تصویر X-Reality تولید نماید. همچنین از برتری های دیگر این پنل می توان به امکان نمایشگر همیشه روشن (AOD) که بسیار مفید است اشاره کرد.

3- دوربین

دوربین گلکسی اس 9

دوربین گلکسی اس 9

مشخصا دوربین اکسپریا ایکس زد 2 یکی از بهترین های بازار است اما وقتی پای دوربین گلکسی اس 9 با قابلیت تغییر دیافراگم بین f/1.5 و f/2.4، فوکوس فوق سریع دوال پیکسل و اندازه پیکسل های 1.4 میکرومتری به میان می آید، اکسپریا ایکس زد 2 صحبت زیادی برای ادامه بازی ندارد! گلکسی اس 9 از نظر نرم افزاری نیز پردازش تصویر بسیار خوبی دارد که در کسری از ثانیه تصاویر HDR بدون هیچ مشکلی ثبت می شوند.

4- امنیت بیشتر

اسکنر عنبیه چشم گلکسی اس 9

اسکنر عنبیه چشم گلکسی اس 9

اسکنر عنبیه چشم، تشخیص چهره، Intelligent Scan و به صورت خلاصه، امنیت بیشتر! سامسونگ حدود 1.5 سال پیش اسکنر عنبیه چشم را روی موبایل های خود استفاده کرد و حالا در گلکسی اس 9 با قابلیت اسکن چهره آن را ادغام کرده تا سرعت و دقت بالاتری داشته باشد. همچنین در کنار این موارد، حسگر اثرانگشت نیز وجود دارد که اگر کاربر سنتی هستید، با آن احساس راحتی کنید.

5- رابط کاربری غنی تر

رابط کاربری و تجربه کاربری بحث بزرگی است که عموما دو دسته طرفدار دارد، تجربه خام گوگلی یا تجربه شخصی سازی شده شرکتی! ما همیشه تجربه گوگلی خام سریع را دوست داشته ایم اما وقتی مواردی مثل آن چه که در تصاویر بالا می بینید شاید در نسل های آتی اندروید خام به آن اضافه شود (مثل قابلیت دو برنامه همزمان کنار یکدیگر یا تصویر در تصویر که چندین سال بعد از رابط کاربری سامسونگ به اندروید خام اضافه شد) چرا باید منتظر ماند؟! سامسونگ رابط کاربری فوق العاده سریعی ندارد و این بر کسی پوشیده نیست اما می دانیم که یکی از بهترین تجارب کاربری را می توان با این رابط کاربری داشت. قابلیت AR Emoji و ترجمه همزمان Bixby می تواند از بهترین مثال های این موضوع باشد که شبیه به آن در اکسپریا ایکس زد 2 یافت نمی شود.

برای جمع بندی بار دیگر باید بگوییم می توان به تک تک این موارد ایراد گرفت و برتری های دستگاه مقابل را عنوان کرد اما به صورت کلی می توان گفت برتری در این زمینه ها برای یک دستگاه ملموس تر است، هیچ وقت همه چیز 100٪ نیست! نظر شما چیست؟ فکر می کنید کدام یک برای شما انتخاب بهتری باشد و چرا؟ نیاز شما از خرید یک موبایل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
51 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

حالا این شد چهارتا برتری درست حسابی

Saeed Mohammadipouya

عطایی اینارو ننویسه کی بنویسه

Pouya

شما و امسالت اعتراض نکنید کی بکنه؟ 🙂

Saeed Mohammadipouya

چهار تا ادم متعصب مثل شما نیاد اینجا اراجیف نگه کی بگه

Pouya

این کسی که میگی ننویسه کی بنویسه همونیه که برتری های ایکس زد2 رم نسبت ب اس 9 نوشته ها قبلانم همچین چیزی بود یه پست بود که از بدی های ایکس زد پی گفته شده بود اعتراض کردین ولی چیزی شبیه به اون مقاله برای نوت 8 هم نوشته شد منتها احتمالا اونجا دیگه تعصب نداشته در مورد ایکس زد پی تعصب داشته نه؟

Saeed Mohammadipouya

ضمنا امثال نه امسال

Pouya

تو به بزرگواریت ببخش استاد ادبیات فارسی یادم رفته بود دیکته تمرین کنم :/

Mortazavi

دوست عزیز امسال(امثال) شما تو پست قبلی نهایت ترولیت رو نشون دادید
تکرار میکنم خود شما نعع بلکه دوستان هم سلیقتون

Elias225

البته این مطلب در جواب بنده ب اغا پویا بود ب اشباه برای شما ارسال شد اغای مرتضوی

Pouya

یعنی اصلا مورد یکو بگیم سلیقه قبول ولی تو چه جوری صفحه سوپر امولد qhd رو بهتر از ips فول اچ دی نمیبینی چطور عنبیه و تشخیص چهره ادغام شده رو برتری نمیدونی؟یا مورد پنجم چطور رابطی که ar emoji و ترجمه رو داره رو و سونی نداره رو برتری نمیدونی ؟ اصلا اینا به کنار تو چطور دیافراگم متغیر رو بهتر از دیافراگم دو نمیدونی بهتره ابو بریزی اونجا که میسوزه 🙂 در ضمن چندتا پست قبل ترم ببین این اقای عطایی که میگی همون اقای عطاییه که از برتری های سونی هم گفته ها!!!

Elias225

دوست عزیز کاش ما ب جای تعریف از کار خارجیا خودمون می‌ساختیم و جنس خودمونو تعریف میکردیم هیچ کدومشون شرکتای بابای منو تو نیستن…. تو دریای جنوب بندر عباس موبایل فروشی دارم روزی بالغ بر 500 گوشی میفروشم پر فروشترین سامسونگ همینطور خرابی بیشر هم از سامسونگه…. اس شش ایج رو ک یادته با صفحه خمیده اولین گوشی خمیده سامسونگ بود در مقابل اس شش معمولی بود با صفحه صافش ی گلس برا ی سالش کافی بود ولی صفحه خمیده اس شش و اس هشت هیچ وقت گلس روش خوب فیت نمیشد و تا می‌خورد زمین چ ب بغل چ ب رو گلسه می‌پرید و تاچ میشکست اون وقت باید نصف پول گوش رو میدادی تاچ و آل سی دی رو عوض میکردی این شده ی منبع درآمد برا تعمیر کارای رویال بندرعباس… دوما اون ترجمه ای ک میگی رو ایکس زد معمولی هست ک تو دست خودمه بعدش دوست عزیز هیچ وقت دوربین motion eye سونی رو با سامسونگ مقایسه نکن…. در کل گوشی سونی خیلی نسبت ب سامسونگ محکتره… البته برا من فروشنده فقط و فقط ی فروش بالا مطرحه چ سامسونگ چ سونی یا هووای یا آیفون.

Hadiii

به نظر من رابط کاربری و طراحی یه چیز سلیقه ایه…ولی صفحه نمایش و دوربین قطعا عالیه.

Pouya

والا منم همیشه گفتم سلیقه ایه دوستان خودشون میدونن من تو طراحی هیچوقت برتری در این زمینه به یک محصول ندادم(شده بگم از نظر من گوشیه ایکس زیباتره ولی در این مورد به همه حق میدم که بر اساس سلیقشون تصمیم بگیرن)ولی در مورد ای گوشی بعید میدونم سلیقه ای طراحی سونی رو بپسنده دیگه باید مقداری تعصب همراه شه با سلیقه تا سونی رو برتر دونست ولی بازم اگه کسی بگه طراحی سونی رو بیشتر میپسندم نظرش برام محترمه (البته منهای ترولای سونی که اسم نمیبرم )

علی شیخ زاده

درسته طراحی سلیقه ایه ولی دیگه آدم خیلی باید کج سلیقه باشه که طراحی یه گوشی ضخیم ۱۱.۱ میلی متری و وزن ۱۹۸ گرمی رو از اس ۹ بهتر بدونه

nima1988

جناب شیخ زاده گوشی که همش این ضخامت رو نداره!
در قسمت مرکزی پشت دستگاه به این ضخامت میرسه
کنارهای دستگاه خیلی باریک هستش

علی شیخ زاده

حرف شما صحیح و قبول دارم منظور من در مقایسه با اس۹ بود

ARMTIN

فریم XZ2 ضخامتش 6mm هست

Quality

اکثر موارد رو قبول دارم هرچند صفحه نمایش باید بصورت تخصصی بررسی بشه و البته امکان ارتقا کیفیت فیلم های SDR به نزدیک HDR چیزی هست که در S9 وجود نداره
اما در مورد رابط کاربری گفتین AR Emoji نداره اما قابلیت 3D Creator داره که میشه هرچیزی رو با AR Effect به دنیای واقعی آورده!
3D Sticker داره که میشه انواع استیکر سه بعدی با سر واقعی (نه سر کارتونی غیر طبیعی!!) ساخت
میشه اسکن های سه بعدی رو پرینت گرفت
میشه از اسکن ها در برنامه فوق‌العاده ای مثل shadow استفاده کرد و کلیپ های جالب سینمایی با چهره خود فرد درست کرد!
میشه اسکن هارو بطور مستقیم در فیسبوک به اشتراک گذاشت
و کلا میشه از اسکن سه بعدی استفاده کرد برای خیلی جاها! مثلا از یک کیک یا غذا اسکن سه بعدی میگیری یا خیلی موارد دیگه!

قابلیت نسبتا فان و غیر کاربردی مثل AR Emoji کجا 3D Creator کجا!
در XZ2 امکان تهیه سلفی 3D هم اضافه شده که دیگه کمبودی نداشته باشه!

hamid reza

یاد انتخابات شورا ها افتادم 🙂

بابا دعوا نکنین. صلوات بفرست

ahmad

یعنی این مطلب سونی رو نابود کرد

Pouya

نابود که بود

Peiman

وای خدا عجب جمله سنگینی???????

ahmad

چی شده چه رفتاریه چه اتفاقی افتاده

Pouya

احمد جان کامنتای پست برتری های ایکس زد 2 نسبت به اس 9 رو یه بار دیگه بخون فک کنم از اونجاس این بحث- دوستان دعوا نکنید بخدا ارزشش رو نداره مصیب جان شما کوتاه بیا ادامه پیدا نکنه 🙂

Hadiii

ببخشید کدام از گزینه ها دقیقا سونیو نابود کرد!!!؟؟؟

کهکشان

حالا شد یه مطلب مفید ! مرسی

FaRaZ SONY

بَه بَه نویسندرو 🙂
موجبات خنده و شادی واسه ۴۸ ساعت فراهم شد?

دیسپلی میت بهترین صفحه نمایش رو گلکسی S9 اعلام کرد.

لینک:
http://displaymate.com/Galaxy_S9_ShootOut_1s.htm

علی شیخ زاده

چه دعوایی شد ?

amir shar

حفظ جک ۳.۵ میلیمتری هدفون در اس۹ و عدم وجودش در ایکس زد ۲
ارزش خرید بالاتر با قیمت کمتر اس۹(۷۲۰ دلار) نسبت به ایکس زد ۲(۸۰۰ دلار)
جایگیری بهتر مکان حسگر اثر انگشت اس۹ نسبت به ایکس زد۲ (سونی خیلی پایین اوردتش سخت بنظر میاد)
لرزشگیر اپتیکال در اس۹ و نبودش در ایکس زد ۲
نمایندگی بهتر و گارانتی پرخدمات تر سامسونگ در ایران بر خلاف سونی(این مورد برتری تو ایرانه)

nima1988

خداییش بعضیارو میبنم سر دوتا برند با هم دعوا میکنن خندم میگیره 😀
خود شرکتام فک نکنم اینقده تعصب داشته باشن رو گوشی که ساختن!
هیچ گوشی کاملی ساخته نمیشه!
هر برندی نسبت به برنده دیگه ای یه سری برتریای داره یه سری نواقص هم داره این عادیه!
اینکه یعضی از کاربرا هی اصرار دارن یه برند رو خوب جلوه بدن کار غلطیه
و خودشون رو خسته میکنن!
ملت عقل دارن چش دارن خودشون تشخیص میدن چی خوبه چی بد!
من نمیفهمم این همه جرو بحث و دعوا بخاطر چیه!
بعد بعضیام ادعاشون میشه بزرگ شدن! 🙂

Mohammadsoly

دوربین و صفحه نمایش و رابط کاربری قبول ندارم. دوربین ضعیفترم نباشه بهتر نیست

Pouya

سلام عزیز یه سوال چرا فکر میکنی دوربینش ممکنه ضعیف تر باشه چی کم داره نسبت بهش؟

دکتر رسول آریان

در مورد صفحه نمایش چندین بار لینک دادم. دیسپلی میت منتشر کرد چند ساعت پیش و گوشی S9 جایگزین آیفون شد. به عنوان بهترین صفحه نمایش.

اگر در خصوص سایت دیسپلی میت یا نویسنده مطلب که دکترای فیزیک داره و به علوم کامپیوتری هم تسلط داره، شک داری، ایمیلش رو گذاشته، میتونی ازش سوال کنی. هر چند بررسی تخصصیش انقدر مفصل و طولانی و پیچیدس که فهمیدنش و درک مقاله اش کار هر کسی نیست.
فقط چیزی که برای کاربر عادی قابل فهمه، اینه که الان در حال حاضر، صفحه نمایش گلکسی S9 شد بهترین. جای هیچ بحث اضافه ای هم نداره. تمام…

نتایج حاصل شده از آزمایش صفحه نمایش گلکسی S9 توسط دیسپلی میت:

Highest Absolute Color Accuracy (0.7 JNCD) – Visually Indistinguishable From Perfect

Smallest Luminance Shifts with Varying Picture Content for OLEDs (6 percent)

Highest Peak Display Brightness (1,130 nits)

Largest Native Color Gamut (113% DCI-P3 and 141% sRGB / Rec.709)

Highest Contrast Ratio (Infinite)

Lowest Screen Reflectance (4.4 percent)

Highest Contrast Rating in Ambient Light (257)

Smallest Brightness Variation with Viewing Angle (29 percent at 30 degrees)

Smallest Color Variation of White with Viewing Angle (1.1 JNCD at 30 degrees)

Highest Screen Resolution 3K (2960×1440) – 4K does not appear visually sharper on a Smartphone

منبع:
http://displaymate.com/Galaxy_S9_ShootOut_1s.htm

nima1988

باشه اس9 اخرشه :-))
یکی اینو از برق بکشه
شهید کرد خودشو با این اس9 😀

Quality

آقای آریان هیچکس نگفته سایت دیسپلی میت چرت و پرت میگه و..
اما وقتی فقط پرچمدار دو شرکت اپل و سامسونگ رو بررسی میکنه انتظار دارید گوشی های اچ تی سی یا سونی یا الجی رو بهترین صفحه نمایش انتخاب بکنه؟!
چند سال هست که هرکدوم از پرچمدار های سامسونگ که معرفی میشن دو روز بعث دیسپلی میت اون رو بهترین صفحه نمایش گوشی ها انتخاب میکنه!! درحالیکه اصلا هیچ دستگاه دیگه ای رو بررسی نکرده!

در ضمن شاید برای شما اطلاعت توی دیپسلی میت سنگین باشه ولی قرار نیست که بقیه هم متوجه نشن!

Pouya

شما فکر میکنید حتی اگر الجی یا اچ تی سی یا سونی رو بررسی میکرد بهترین میشدن؟ادم چشم داره عقل خودش میفهمه دیگه که صفحه نمایش این سه تا به سامسونگ نمیرسه البته باز سونی بهتر از اون دوتای دیگس

Quality

من نگفتم بهترین مثلا سونی میشده اما امکانش هم وجود داشته!
اگر بخوان عادلانه قضاوت بکنن پرچمدار های سامسونگ از قدیم تا S7 در رنگ قرمز مشکل داشتن و از S8 تا حدودی رفع شد اما چرا هیچوقت این سایت معتبر ایرادی ازش نگرفته؟!
من الان خودم XZ پریمیوم دارم و کیفیت رنگ ها و روشناییش فوق‌العاده است و دوبرابر S9 پیکسل داره (8.3 میلیون در برابر 4.26 میلیون پیکسل S9)
که هر پیکسلش هم 3 تا زیر پیکسل داره نه اینکه مثل S9 و باقی امولد های پنتایل هر دو پیکسلشون 4 تا زیر پیکسل داشته باشه!
دقیقا ایرادی که از یکسری تلوزیون های الجی گرفتن در امولد های سامسونگ هم هست! صفحه نمایشی 4.26 میلیون پیکسل داره باید حدود 12.8 میلیون زیرپیکسل داشته باشه اما در چینش پنتایل حدود 8.5 میلیون داره

در حالیکه XZ پریمیوم در تک تک 8.3 میلیون پیکسلش 3 تا زیر پیکسل داره و در مجموع حدود 24.9 میلیون زیر پیکسل داره که تقریبا سه برابر S9 هست!

کنتراست و عمق مشکی S8 بهتره که البته بخاطر این صفحه اش مشکی خالص نیست (یکم هاله خاکستری روش هست انگار!) خیلی اوقات XZ پریمیوم حتی بهتر دیده میشه! اما در نور کم مطمئن امولد بهتره

زیر نور خورشید هم S9 بهتر عمل میکنه بخاطر نوع پنل و شیشه اش که بازتاب نور کمتری داره

پس همچین برتری مطلق هم دست پرچمدار های سامسونگ نیست و اونا هم دقیق باید تست بشن!

hamid reza

یه بار کافیه بعضیا اگه چشم نداشته باشن 1000 بارم بفرستی نمیبینن 🙂

Sadeghh

ما که اخر نفهمیدیم مزیت صفحه نمایش آمولد چیه؟
سایه که میندازه، پیکسل سوزی هم که داره (گوشی s8+ رفیقم این مشکل رو داشت پس نگید که این مشکل رو نداره )
فقط یه رنگ مشکی رو خوب نشون میده که اونم به خاطر رنگ خود پیکسل های صفحه نمایش در حالت خاموش تو گوشی های سامسونگ سورمه ای دیده میشه
تو رنگ سفید هم که افتضاحه…
به شخصه هر وقت با گوشی xz1 یا xz پریمیوم مقایسه کردم واقعا صفحه نمایش های سونی خیلی شارپ تر و خوش رنگ و لعاب تر بود(البته از سری x به بعد)
شاید فکر کنید که از روی تعصب این هارو میگم، مهم هم نیست اگه باور نکنید ولی بدون ذره ای تعصب اینارو گفتم

Quality

من خودم XZP رو مقایسه نکردم اما در مورد اینکه صفحه های امولد سامسونگ و احتمالا بقیه شرکت ها موقع خاموشی مشکی نیست و یکم حالت خاکستری دارن کاملا درسته و باعث میشه اون کنتراست بی نهایتش فقط توی نور کم یا تاریکی خودش رو درست نشون بده!
گوشی های چندسال قبل صفحه شون موقع خاموشی مشکی کمرنگ بود که متاسفانه هنوز امولد های سامسونگ همونطوره! ولی مثلا همین XZ پریمیوم که میگین یا XZ1 موقع خاموشی صفحه کاملا مشکی هست و نسبت به Z5 پریمیوم بهبود مشخصی داشته در حالیکه مثلا Z5 پریمیوم هم از گوشی های قللش مثل Z2 خیلی بهتر شده بود!
همین باعث میشه پرچمدار های سونی بیشتر توی نور کم کنتراست پایینترشو مشخص بشه و حتی توی روز ممکنه مشکیشون از امولد ها بهتر دیده بشه!
چند سال پیش توی یک تست هم اکسپریا X سونی کنار S7 edge بود که مشکی اکسپریا خیلی عمیق تر بنظر میومد و دوستان میگفتن عمق مشکیش LCD سونی از امولد سامسونگ هم بالاتره! (روی کاغذ اینجور نبود قطعا! اما در عمل بخاطر همین موردی که گفتم مشکیش بهتر بود!)

Sadeghh

دقیقا همینطوره
مثلا تو رنگ مشکی گوشی xz1 تفاوت صفحه نمایش و حاشیه های اطراف گوشی اصلا معلوم نیست و کاملا یه تیکه شده
اما تو گوشی های سامسونگ کاملا حاشیه ها و صفحه نمایش متمایز هستن

Faraz

تو رو خدا سونی هنوز مگه طرفدار داره ؟؟فقط پلی استیشن سونی خوبه مثل روز اول کار میکنه …ولی خب تو گوشی خوب کار نمیکنه مگه زوره آخه چرا تعصب الکی میکشید…خدا شاهد همه ی برند ها رو امتحان کردم اونم طولانی مدت …بدون تعصب میگم سامسونگ از همه بهتره فعلا

Quality

دوست عزیز اون موقعی که سونی ترکیب شیشه و فلز میزد سامسونگ چی میزد؟! پلاستیک آشغال میزد! تااینکه توی S6 یک کپی مسخره از آیفون و اکسپریا ساخت!
ضد آب بودن رو چند سال زودتر از بقیه آورد؟!
سرعت و روان بودن کدوم گوشی به اکسپریا میرسه؟! سرعت در بروزرسانی گوشی چطور؟!
کدوم گوشی برای اولین بار صفحه 4K با 8.3 میلیون پیکسل و 24.9 میلیون ساب پیکسل معرفی کرد و هنوز هیج شرکتی نتونسته بزنه همچنین موبایلی؟!
کدوم شرکت برای اولین بار فیلمبرداری سوپر اسلوموشن 960 فریم زد؟!
و خیلی موارد دیگه!
شاید بعضی ها فکر کنن سونی توی موبایل خیلی ضعیفه و..
نه اینطور نیست اما طبق روند گوشی های باقی شرکت ها هم گوشی نمیده! کار خودش رو میکنه! و با این کار هم انتظار گرفتن بازار گوشی رو نداره مطمئنا!
شاید از نظر شما گوشی هاش خوب نباشه ولی من و خیلی از دوستان از گوشی های اکسپریا خوششون میاد! چیز عجیبی نیست!

Mortazavi

سلام سینا خان

ممنون بابت قلم شیرین و دلچسبی

بنظرم هر پنج تاش درست بود ولی نه به این کلیت

تو طراحی فقط بخاطر ضخامت و اندازه کمتر نه زیبایی(سلیقه آیه)

تو صفحه فقط بخاطر رزولوشن بیشتر و صفحه همیشه روشن نه کیفیت بیشتر

تو دوربین کاملا حق با شماست البته تو شرایط نوری مطلوب xz2 عکسهای با رزولوشن و کیفیت بهتری میندازه ولی مهم تمام شرایط هست که برتری با سامسونگ

رابط کاربری غنی تر دقیقاً حق با شماست

در کل اس۹ گوشی فوق‌العاده و کاملی هست که کار کردن باهاش لذت خاصی داره

rad 007

قابلیت بچه گانه و کارتونی ایموجی سامسونگ در مقابل قابلیت بسیار بهتر و غنی تر 3d کریتور سونی هیچی نیست و مال سونی خیلی بهتره و البته شاید نویسنده اصلا نمیدونه سونی هم از این قابلیت ها داره!!!!در قسمت کیفیت صفحه نمایش به هیچ وجه سامسونگ برتر نیست و هر دو مساوی هستند..دوربین اس۹ عالیه در این شکی نیست ولی سونی تو هر نسل برخلاف کمپانی های دیگر که بیشتر روی کاغذ دوربین را ارتقا میدهند سونی دوربین خودش رو ردر عمل ارتقا میده و کارشناسان مختلف همگی بر پیشرفت چشمگیر دوربین xz2 رای دادند هر چند که سامسونگ در سال های گذشته در قسمت دوربین و صفحه نمایش و طراحی و جنس بدنه و رابط کاربری فوق العاده کار کرده و اینو کسی نمیتونه انکار کنه..من به شخصه گوشی های سونی و سامسونگ را به همه برندهای دیگر به خصوص برندهای چینی ترجیح میدهم

danial9999

لطفا نظر الکی ندید از نظر سایت بسیار معتبر phonearena گوشی xperia xz2 از همه نظر از سایر رقبا یه سر و گردن بالاتر هست
می خواهی. قبول کنید یا نه؟
بعدش xz2 3d creator داره که سامسونگ حالا حالا ه. کار داره تا به این فناوری برسه بعدشم فیلم برداری 4k xz2 HDR هست که سامسونگ بد جور کم میاره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)