حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ برای ماینینگ بیت کوین سخت افزار اختصاصی تولید می کند

نوشته

6 سال قبل | یک دیدگاه | سامسونگ

ماینینگ بیت کوین و دیگر ارزهای رمزنگاری شده تب و تاب ویژه ای دارد. این روزها همه یا دوست دارند چند سال پیش تعدادی بیت کوین با قیمت پایین خریده بوده (!) یا اینکه این روزها سخت افزاری خوب برای استخراج آن در اختیار داشته باشند. حال سامسونگ برای یک شرکت ناشناخته در چین چیپست هایی جهت تامین سخت افزار اختصاصی ماینینگ بیت کوین ساخته است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره این موضوع بیشتر بخوانیم.

این چیپست برای ASIC یا همان مدار مجتمع کاربردی که سال گذشته طراحی شده و در مرحله تولیدانبوه قرار دارد، برای یک شرکت چینی ناشناخته تولید و ارسال شده است. به گفته یک تحلیلگر از سازمان اوراق بهادار سامسونگ تولید این ASIC بخش کوچکی از توان تولید چیپست های سامسونگ را درگیر کرده و در نتیجه آن نیازی به نگرانی در روال تولید دیگر چیپست های سامسونگ وجود ندارد.

با این حال، این یک پیروزی برای سامسونگ است. به عنوان مثال، Bitmain (یکی از بزرگترین سازندگان سخت افزار ماینینگ بیت کوین) تراشه های AntMiner خود را در TSMC (بر اساس فرآیند 16 نانومتری) تولید می کند. سامسونگ نگفته که چه معماری برای تراشه های Bitcoin استفاده کرده است.

سامسونگ همچنین اخیرا تولید تراشه های GDDR6 را آغاز کرده است، که می تواند مزایای استفاده از ماینینگ مبتنی بر پردازش گرافیکی (استخراج Bitcoin در GPU خیلی مناسب نیست، اما این محبوب ترین گزینه برای Ethereum است).

نظر شما چیست؟ فکر می کنید استفاده از کسب و کارهای در حال رشد و فرصت های مناسب موقتی را چطور می بینید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

دیروز گفتم سامسونگ تو هر بخش داره پیشرفت می‌کنه ، بفرما اینم از این

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)