حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پتنت سامسونگ برای دوربین سلفی پشت نمایشگر OLED شفاف، پیش به سوی موبایل کاملا بدون حاشیه

ترند جذاب کم شدن حاشیه نمایشگرهای موبایل را دوست داریم،‌ تنوعی که به این صورت به موبایل های هوشمند تکراری ما اضافه می شود خود هیجان خرید یک دستگاه تازه را به کاربر القا خواهد کرد. موج سال 2017 و دستگاه های کم حاشیه و حتی دستگاه افسانه ای شیائومی می میکس در میانه های سال 2016 آغازگر این حرکت هستند و حالا گویا در سال 2018 یا شاید هم اوایل 2019 باید منتظر دیدن اولین موبایل کاملا بدون حاشیه و حتی بدون زائده ای همچون آیفون X باشیم! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا با یکی از جذاب ترین شایعاتی که در این مدت شنیده ایم آشنا شوید: پتنت سامسونگ برای دوربین سلفی پشت نمایشگر OLED شفاف، پیش به سوی موبایل کاملا بدون حاشیه.

پتنت جدید سامسونگ برای موبایل کاملا بدون حاشیه

پتنت جدید سامسونگ برای موبایل کاملا بدون حاشیه

چندی پیش دیدیم که حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر توسط Synaptic رسما معرفی شد و عملکرد آن را در گوشی ویوو دیدیم. اینکه در جهت کم شدن حاشیه نمایشگرها شاهد یکپارچه شدن سنسورهای مختلف با نمایشگر باشیم قابل انتظار است اما مثلا قرار گرفتن دوربین زیر نمایشگر کمی غیر قابل تصور است! امروز پتنتی از سامسونگ منتشر شده است که نوید موبایلی کاملا بدون حاشیه را می دهد، حتی با دوربین سلفی، بلندگوی مکالمه و حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر!

همانطور که در تصویر بالا می بینید، سامسونگ قصد دارد تا تمام مواردی که روی قاب جلویی موبایلش وجود دارد را به پشت نمایشگر منتقل کند و بدین صورت یک موبایل کاملا بدون حاشیه و بدون زائده تولید نماید، موضوعی که اپل و اسنشیال فون از انجام آن ناتوان بودند. پیش از این شیائومی می میکس بلندگوی مکالمه ویژه ای داشت که نیازی به اشغال فضا روی نمایشگر نداشت (از طریق لرزش صدا را تولید می کرد) اما به دلیل عدم ارایه کیفیت صدای خوب در نسل دوم با یک نمونه عادی تر جایگزین شد.

اما دوربین سلفی پشت نمایشگر موضوعی است که تعجب ما را برانگیخته است. هر چند در سال های 2009 و 2012 پتنت هایی از اپل و سونی در این زمینه منتشر شده است اما هیچ کدام هنوز به مرحله تولید انبوه نرسیده است. البته باید گفت که هیچ تضمینی برای عملی شدن پتنت سامسونگ نیز وجود ندارد.

در پتنت هایی که تا پیش از این توسط شرکت های دیگر ثبت شده است، به یک نمایشگر OLED شفاف با نرخ به روزرسانی بالا (Refresh Rate) اشاره شده که در کسری از ثانیه نمایشگر خاموش شده تا دوربین پشت نمایشگر بتواند تصویر را ثبت کند!

همچنین در پتنت بالا به نظر می رسد که جایی برای اسکنر عنبیه چشم وجود نخواهد داشت و حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر جانشین آن خواهد شد! نظر شما چیست؟ فکر می کنید سامسونگ این پتنت را عملی کند و آن را در گلکسی نوت 9 یا گلکسی اس بعدی ببینیم؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی شیخ زاده

چطور ممکنه آخه دوربین زیر نمایشگر ??
اونوقت کیفیت چی میشه

Peiman

ما هیچ کدام هنوز به مرحله تولید انبود نرسیده است
اصلاح کنید لطفا

این پتنت زیاد دور از ذهن نیست . اما اینکه برای نوت 9 شاهدش باشیم خیلی دور از ذهنه!!

Mortazavi

امیدوارم اینجوری باشه

تجربه آیفونx نشون داد که مردم حاضرند گوشی شون ناچ داشته باشه ولی بدون حاشیه باشه حالا فرض کن بدون حاشیه و بدون زائده چی میشییییشه؟

Mortazavi

بیصبرانه منتظر برد امروز استقلال هستیم???

Peiman

داداش شرمنده ولی عجب ضد حال خوردید?????

REZA

یعنی بی حاشیه بودن تا اینقدر مهم شده؟!
امیدوارم کیفیت دوربین سلفی فدای این بی حاشیه بودن نشه.حالا سنسور روشنایی و میخواد ببره کجا!؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)