حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پرفروش ترین موبایل سال 2017 چین، حضور آیفون 7 پلاس در رتبه دوم!

نوشته

6 سال قبل | 4 دیدگاه | برندهای مطرح فناوری

یکی از مواردی که همیشه دوست داریم بدانیم این است که چه مدلی پرفروش ترین یا بهترین یا اولین است! یکی از داده های جالب منتشر شده توسط Counterpoint Research درباره پرفروش ترین موبایل سال 2017 چین است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا واقعیت های جالبی رو به رو شویم!

زمانی سامسونگ رتبه اول فروش بازار چین را داشت و سهم آن بیش از 20٪ بود! این واقعا رقم غیر قابل به زیر کشیدنی (!) به شمار می رفت اما امروز می بینیم که حتی یک موبایل از سامسونگ در لیست پرفروش ترین موبایل سال 2017 چین نیست! جدول زیر لیست 10 موبایل پرفروش بازار چین در سال 2017 را نشان می دهد و در آن گزینه های جذابی وجود دارد:

پرفروش ترین موبایل سال 2017 چین

پرفروش ترین موبایل سال 2017 چین

در این لیست 10 تایی 5 دستگاه از شرکت های زیر مجموعه BBK Electronics است. اوپو و ویوو با تمرکز بر موبایل های سلفی محور خود توانسته اند پیشرفت ویژه ای در بازار چین داشته باشند و اینجاست که می توان درک کرد چرا اکثر تولیدکننده موبایل در میان رده های لوکس خود از دوربین سلفی دوگانه به جای دوربین اصلی دوگانه بهره برده اند.

جالب اینکه 3 بازیگر دیگر که در رتبه های 8 تا 10 قرار دارند نیز چینی هستند و به محصولات برند آنر هوآوی و یک نماینده از شیائومی تعلق دارند. با این حساب یعنی 80٪ بازار چین در اختیار تولیدکننده های همین کشور است که ستودنی است!

ستودنی تر اما عملکرد اپل است! شرکتی که زمانی جز 5 برند پرفروش بازار چین نبود اما حالا رتبه دوم و پنجم پرفروش ترین موبایل سال 2017 چین به این شرکت تعلق دارد، در حقیقت به پرچمدار “گران” این شرکت! تمام دستگاه های دیگر این لیست رده قیمتی نهایتا تا 450 دلار دارند اما آیفون ها که رده قیمتی بالای 650 دلار دارند واقعا عملکرد خیلی خوبی داشته اند. حتی جالب اینکه مدل پلاس فروش بیشتری نسبت به مدل عادی داشته است! این دو مدل به تنهایی 5.2٪ بازار چین را در دست دارند!

نظر شما درباره عملکرد اپل در بازار چین، ظهور برندهای چینی و البته تصاحب بازار این کشور توسط خودشان، چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
siavash-t

به نظرم اینکه اپل موافقت کرد با سیاست های دولت چین کنار بیاد و البته در کنار گوشی های نو اقدام به فروش گوشی های به اصطلاح بازیابی شده کرد هم روی این قضیه بی تاثیر نبوده.

Hrkhk

به شخصه نمیتونم با گوشی چینی ارتباط برقرار کنم… اپل، سامسونگ، اچ تی سی و ال جی انتخاب های بهتری هستند…

Peiman

جالب اینجاس که اپل حتی تو ژاپن هم اوله. خیلی خوب عمل میکنه

Mortazavi

یه فرهنگ دوگانه از مردم چین

پولدارها و صنعتی ها محصولات باکیفیت با کمترین سود ممکن تولید می‌کنند

مردم عادی اونارو به محصولات باکیفیت تر ترجیح میدن و می‌خرند

و این یعنی تصاحب بازار

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)