حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

صدرنشینی آیفون ۱۲ در فروش و وضعیت متزلزل سامسونگ در اولین ماه سال ۲۰۲۱

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل، عملکرد تجاری شرکت ها

اپل با آیفون های 5G خانواده آیفون ۱۲ واقعا عملکرد خوبی داشته است. با انتشار آمار مربوط به فروش ماه اول سال ۲۰۲۱ (حوالی دی ۱۳۹۹) ما شاهد صدرنشینی آیفون ۱۲ در فروش و وضعیت متزلزل سامسونگ در اولین ماه سال ۲۰۲۱ هستیم. البته این درباره فروش “تک مدل” ها است.

صدرنشینی آیفون ۱۲ در فروش

کارشناسان موسسه Counterpoint Research آمار پرفروش ترین تلفن های هوشمند را در ژانویه ۲۰۲۱ (معادل دی ۱۳۹۹) را به اشتراک گذاشتند. این رتبه بندی طرفداران iOS را به وجد می آورد و برای کسانی که دستگاه های اندرویدی را ترجیح می دهند ناامید کننده خواهد بود.

صدرنشینی آیفون ۱۲ در فروش

صدرنشینی آیفون ۱۲ در فروش

بیایید با این واقعیت شروع کنیم که از ۱۰ رتبه اول، ۶ رتبه آیفون است. حتی آیفون ۱۲ مینی که فروشش ناامیدکننده توصیف می شد، اینجا هست. علاوه بر این، چهار دستگاه آیفون توانستند رتبه های اول تا چهارم را به خود اختصاص دهند.

پرفروش ترین گوشی هوشمند آیفون ۱۲ بوده است و آیفون ۱۲ پرو مکس در جایگاه دوم قرار می گیرد. آیفون ۱۲ پرو در حالی جایگاه سوم را می گیرد که آیفون ۱۱ در رتبه چهارم است. کارشناسان می گویند این سه مدل به تنهایی ۷۱ درصد از کل تلفن های هوشمند اپل را در این مدت به خود اختصاص داده اند.

نکته قابل توجه این واقعیت است که علی رغم همه تردیدها و پیش بینی های تحلیل گران برای عدم تقاضای آیفون ۱۲ مینی، این دستگاه موفق شد به جمع ۱۰ گوشی پرفروش بپیوندد و مقام هشتم را کسب کند. اگرچه فروش آن از همه مدل های آیفون ۱۲ بدتر است و طبق استانداردهای اپل، تولید آن باید کاهش یابد.

پس از آیفون های اپل، رتبه پنجم توسط Redmi 9A و رتبه ششم توسط Redmi 9 تصاحب شد. مکان های هفتم و نهم توسط دستگاه های سامسونگ پر شده که Galaxy A21S و Galaxy A31 هستند. آیفون SE 2020 هم رتبه دهم را به خود اختصاص می دهد.

سامسونگ با تمرکز بالایی سری Galaxy A را تبلیغ می کند. این مدل ها با طراحی برتر، رنگ های تازه و جدیدترین مشخصات با قیمت های مقرون به صرفه ارائه می شود. از طریق سری A سامسونگ همچنین به دنبال جذب کاربران دستگاه های آنر (و حتی هواوی) هم است. کاربرانی که به تعداد قابل توجهی در اروپا ، آمریکای لاتین ، آسیای جنوب شرقی و MEA وجود دارند.

البته توجه دارید که در ماه بررسی شده، هیچ کدام از دستگاه های جدید خانواده گلکسی A سامسونگ به بازار عرضه نشده بودند. با این حال فروش پایین سری گلکسی اس ۲۱ هم قابل توجه است.

با سرعت توسعه شبکه 5G تولیدکننده ها دستگاه های 5G بیشتری را در بخش های مختلف قیمتی ارایه می کنند. حتی اگر شبکه های 5G هنوز در بسیاری از مناطق فعال نباشند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید دلیل این عملکرد خوب iPhone 12 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amir_galaxy

سامسونگ داره فوق العاده کار میکنه،امار فروش اس ۲۱ و سری A تو سه ماهه دوم خودشو نشون میده.همیشه همینطور بوده
دوستانم اینم در نظر بگیرید سامسونگ داره تو اکوسیستمی رقابت میکنه n تا تولید کننده داره و از طرفی هم ب عنوان نماینده اندروید با اپل رقابت میکنه.کسی ک اندروید بخواد n تا حق انتخاب داره،ولی کسی ios بخواد ققط ایفون های اپل رو باید انتخاب کنه.خیلی مساعل هست باید در نظر گرفته بشه.امسال سال سامسونگه
یه مثالی بزنم،فکر کنید تو یه شهر کوچیک ۱۰ تا چلو کبابی هست و فقط یدونه فست فودی،کسی تو اون شهر فست فود بخواد فقط باید بره همون یدونه رستوران،ولی کسی چلو کباب بخواد میتونه از بین ۱۰ تا یکی رو انتخاب کنه و به نوعی مشتری ها بینشون نصف میشن.این مثالم تقدیم به شکمو های سایت😅

Mahdi

اپل یه دو دقیقه نفروش ببینم چی میگه همش اپل بود حتیse2020

Milad7

کلا فروش آیفون های اقتصادی مثل xr و 11 و الانم 12 بال هست دلیل اصلیش قیمتشونه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)