حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آغاز تولید انبوه نسل دوم حافظه رم 10 نانومتری توسط سامسونگ

نوشته

6 سال قبل | 3 دیدگاه | سامسونگ

بدون شک یکی از بزرگترین تامین کننده های حافظه رم در دنیا سامسونگ است. این شرکت کره ای همواره به ارایه جدیدترین فناوری ها سعی در حفظ بازار و تولید سخت افزار به روز برای مصارف خود و البته مشتریان متعددش دارد. حالا اما خبری جالب درباره به سرانجام رسیدن پیشرفت های آن ها در زمینه تولید انبوه نسل دوم حافظه رم 10 نانومتری شنیده می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره این موضوع بیشتر بدانیم.

سامسونگ هم اکنون در حال تولید انبود نسل دوم حافظه رم 10 نانومتری است. این حافظه های رم می توانند تا سرعت 8 گیگابیت بر ثانیه اطلاعات را بخوانند. این معماری می تواند پایه تولید رم های DDR4 آینده باشد. اگر بخواهید با نسل های قبلی مقایسه کنید باید بگوییم این نسل می تواند عملکردی تا 10٪ سریع تر و 15٪ کم مصرف تر را ارایه کند.

نسل جدید رم های DDR4 با سرعت 8 گیگابیت برثانیه نسبت نسل پیشین می تواند 3600 مگابیت برثانیه بر پین را پردازش کند، نسل پیشین توانایی پردازش 3200 مگابیت بر ثانیه بر پین را داشتند. اما همه این ها به چه معناست؟ یعنی سامسونگ حالا زیرساخت مورد نیاز برای ساخت حافظه های رم سریع تر کامپیترهای شخصی ثابت و قابل حمل، موبایل ها، ساعت های هوشمند و اکثر دستگاه هایی که به این حافظه ها نیاز داشته باشند را دارد.

حافظه رم 10 نانومتری سریع تر و کم مصرف تر نیز به معنی عمر باتری بهتر، عملکرد سریع تر و تولید دستگاه های بهتر است. نظر شما در این زمینه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mTAAHAAm

بله مجموعه عواملی باعث دوام بیشت باتری و افزایش سرعت دیوایس می شه. که رم هم به سهم خودش تاثیر گذاره.

Peiman

عالیه این سامسونگ. بهترین در زمینه ساخت حافظه رم

Pouya

و SSD:)

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)