حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

محبوبیت گوشی های ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی در حال افزایش است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | موبایل

سرویس‌های با پایگاه کاربر گسترده می‌توانند آمارهای جالبی را جمع‌آوری کنند. هر چندگاهی این آمارها منتشر می‌شود که بررسی آن‌ها جذابیت خاصی دارد. مثلا براساس داده‌های جدید بنچمارک Antutu محبوبیت گوشی های ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی در حال افزایش است.

محبوبیت گوشی های ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی

بر اساس اطلاعات ثبت شده در سه ماهه چهارم سال 2022، بنچمارک معروف AnTuTu حقایق جالبی را در مورد روند فعلی در بازار گوشی‌های هوشمند و ترجیحات کاربران ارائه کرد.

اهمیت گزارش‌های آماری به‌روزرسانی‌شده فصلی، در مقایسه با گزارش‌های ماهانه، درک تکامل فعلی تلفن‌های اندرویدی و استفاده از این اطلاعات به عنوان مرجعی برای تعیین روند اخیر در تلفن‌های هوشمند است. اگرچه سازندگان تلفن همراه در تعیین مسیر توسعه نقش دارند، اما در نهایت کاربران حرف آخر را می زنند.

بر اساس داده‌های AnTuTu ویژگی‌هایی که قبلاً فقط در گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار وجود داشت، مانند 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی، به طور فزاینده‌ای در همه مدل‌های گوشی‌های هوشمند در حال افزایش جامعه آماری هستند.

حدود یک سوم (32.4 دصد) گوشی های هوشمند دارای اندازه صفحه نمایش 6.7 اینچی هستند. دستگاه های 6.6 اینچی با سهم 23 درصدی در جایگاه دوم قرار گرفتند و دستگاه های 6.8 اینچی با سهم 13.7 درصد در جایگاه سوم قرار گرفتند. جالب است که مجموع سهم گوشی‌های بین ۶.۶ تا ۶.۸ اینچ 69.1٪ سهم بازار را در اختیار دارند. رزلشون FHD با سهم 38.4٪ رایج ترین رزولوشن است.

سهم اندازه نمایشگرهای مختلف از بازار

سهم اندازه نمایشگرهای مختلف از بازار

اگرچه ممکن است رفرش‌ریت 60 هرتز در زمانی که رفرش‌ریت 120 هرتز تقریباً همیشه در تلفن های جدید دیده می شود، قدیمی به نظر برسد اما در دنیای اندروید همچنان بیشتر سهم را دارد که برابر ۴۸ درصد است. مشخصا با به‌روزشدن گوشی کاربران، این سهم کمتر خواهد شد و به رفرش‌ریت‌های ۹۰ و ۱۲۰ هرتز یا بالاتر اضافه می شود.

کوالکام همچنان با سهم 60 درصدی بر بازار پردازنده ها تسلط دارد و پس از آن مدیاتک با سهم 25.3 درصدی قرار دارد. توجه داشته باشید که این آمار مربوط به دستگاه‌هایی است که در بنچمارک Antutu اقدام به محک‌زدن عملکرد دستگاه خود کرده‌اند. در کل بازار، مدیاتک سهم بالاتری نسبت به کوالکام دارد.

در حالی که گوشی های هوشمند 4 گیگابایتی، 6 گیگابایتی و 8 گیگابایتی در حال از دست دادن سهم بازار هستند، آنهایی که 12 گیگابایت رم دارند در حال افزایش سهم خود هستند. رایج ترین حافظه داخلی 256 گیگابایت است، با این حال گوشی های هوشمند کمتری با این ظرفیت نسبت به سه ماهه سوم وجود دارد. این در حالی است که نسبت دستگاه های با 512 گیگابایت 4.2 درصد افزایش یافته و 11.5 درصد از کل دستگاه ها را تشکیل می دهد.

اندروید 12 دارای سهم بازار 59.6 درصد است و پس از آن اندروید 13 (12.6 درصد)، اندروید 10 (12.5 درصد) و اندروید 11 (10.5 درصد) به ترتیب محبوبیت قرار دارند.

موبایل شما کدام مشخصات را دارد؟ گزینه بعدی خرید شما چه مشخصاتی را بهبود خواهد داد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)