حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش قیمت رم های DDR5 به دنبال افزایش تولید کنندگان و تولید مدل‌های جدید

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سخت‌افزار

در دنیای سخت‌افزار، رم‌های DDR5 محصولاتی جدید محسوب می‌شوند که بسیاری از گیمرها خواهان خریداری و استفاده از آن‌ها هستند. اما درست مثل حافظه‌های SSD، قیمت زیاد آن‌ها، بسیاری را هنگام خرید دو دل می‌کند. اکنون خبر خوب این است که شاهد کاهش قیمت رم های DDR5 به دنبال افزایش تولید کنندگان و تولید مدل‌های جدید هستیم. با ترنجی همراه شوید.

کاهش قیمت رم های DDR5 به دنبال افزایش تولید کنندگان و تولید مدل‌های جدید

گزارش جدیدی ادعا می‌کند قیمت رم‌ها و حافظه‌های DDR5 به شدت کاهش می‌یابد و در سال ۲۰۲۳ به نقطه قیمت تعادلی خود خواهد رسید. بر این اساس گویا قرار است قیمت رم‌های DDR5 بسیار سریع کاهش یابد؛ البته اگر بخواهیم به منبع خبر و صحت و سقم آن اعتقاد داشته باشیم. این خبر بر اساس گزارشی از DigiTimes است که البته باید هنوز به آن به دیده شک و تردید نگاه کرد، زیرا مشخص شده است که منابع صنعتی ممکن است نتوانند هزینه‌های تولید این محصولات را کاهش دهند.

کاهش قیمت رم های DDR5

اما این منبع ادعا می‌کند که برچسب‌های قیمتی رم DDR5 به سرعت کاهش می‌یابد و همانطور که بقیه تولید کنندگان از اواخر سال ۲۰۲۲ به تولید آن روی می‌آورند، شاهد افت قیمت خواهیم بود. منابع همچنین ادعا کرده‌اند که در حالی که رم‌های DDR5 زمانی سه برابر قیمت رم‌های DDR4 بودند، اکنون وضعیت تغییر کرده و بازیگرانی که در بازار برای تولید کنندگان تراشه‌های حافظه تولید می‌کنند، دو برابر شده‌اند و در خرده‌ فروشی‌ها، افزایش قیمت رم DDR5 ظاهرا یک تصمیم مضر و زیان بار است.

در حوزه تولید، قیمت قرارداد DDR5 در مقایسه با کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی رم‌های DDR4، حدود ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳ قیمت‌های رم‌های DDR5 نیز کاهش یابد. در واقع، این گزارش ادعا می‌کند که سال آینده نقطه تعادلی برای قیمت رم DDR5 خواهد بود.

اکنون رم‌های DDR5 ارزان‌تر و سریع‌تر در خط تولید شرکت‌ها قرار دارند

ما قبلا شاهد حرکت نزولی قابل توجهی در برچسب‌های قیمتی رم DDR5 در سال جاری بوده‌ایم، بنابراین اخبار مربوط به سقوط بیشتر قیمت این محصولات، به وضوح به گوش مصرف‌ کنندگان خواهد رسید. به خصوص گیمرهایی که قصد داشتند یک سیستم کاملا جدید با CPU اینتل Alder Lake انتخاب کنند. حالا به احتمال زیاد در اواخر امسال، تراشه های Raptor Lake به همراه سری پردازنده‌های AMD Ryzen 7000 را انتخاب می‌کنند، زیرا این سخت‌افزارهای جدید همگی از رم‌های DDR5 پشتیبانی می‌کنند.

کاهش قیمت رم های DDR5

به گزارش TechRadar، این مسیر مورد انتظار زمانی است که یک استاندارد رم جدید وارد می‌شود و در هنگام معرفی DDR4 این اتفاق افتاد. در ابتدا و هنگام معرفی یک رم با فناوری جدید، این محصولات قیمت گزافی دارند و سپس به مرور قیمت آن‌ها به سطح قابل قبول‌تری کاهش می‌یابد. البته با پیشرفت تکنولوژی، ماژول‌های سریع‌تری نیز وارد بازار می‌شوند. به طور دقیق مشخص نیست که قیمت رم‌های DDR5 تا کجا کاهش می‌یابد.

اما گزارش دیجی تایمز مبنی بر رسیدن این محصولات به نقطه قیمت تعادلی در سال ۲۰۲۳، نشان دهنده عادی شدن قیمت‌ها و رسیدن قیمت رم‌های DDR5 به سطح DDR4 در سال آینده است که مطمئنا دیدن آن خبری خوبی است. با توجه به اینکه تا جمعه سیاه فاصله چندان زیادی نداریم و این کاهش قیمت ظاهرا بخاطر افزایش خطوط تولید شرکت‌هاست، بی شک این رویداد باعث افت بیشتر قیمت این محصولات خواهد شد و آن‌ها را برای خرید منطقی خواهد کرد. نظر شما کاربران ترنجی درباره کاهش قیمت رم های DDR5 به دنبال افزایش تولید کنندگان و تولید مدل‌های جدید چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان