حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویوو (Vivo) سازنده اولین موبایل با حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر

نوشته

6 سال قبل | 6 دیدگاه | شایعات، ویوو

دیگر گذشته است زمانی که انتظار داشتیم تمام و کمال نوآوری ها از سوی شرکت های بنام امریکایی، اروپایی، ژاپنی یا کره ای باشد! چینی ها تصمیم می گیرند به یک بازار ورود کنند و 3 یا 4 سال بعد در آن تبدیل به ستاره می شوند که این ممکن نیست مگر با تلاش! چند روز پیش در ترنجی درباره معرفی دوباره حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر توسط Synaptics خواندیم. اکثر احتمالات به ما می گفت که سامسونگ باید اولین استفاده کننده از آن باشد اما حالا خبرهایی نام Vivo را به عنوان سازنده اولین موبایل با حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر معرفی می کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در این زمینه بیشتر صحبت کنیم.

در توییتی که Patrick Moorhead نویسنده Forbes منتشر کرده است دو تصویر می بینیم. سمت راست حسگر اثرانگشت Clear ID شرکت Synaptic را می بینیم و سمت چپ نمونه پیش تولید Vivo با این حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر که برای تست در اختیار وی بوده است. اگر دقت کنید نمایشگر کم حاشیه نمی بینیم و این شاید به دلیل قرار گرفتن دستگاه در قابی ویژه برای لو نرفتن موارد دیگر باشد و شاید هم خیر!

تجربه وی از این حسگر اثرانگشت بسیار سریع و قابل اتکا بوده است و عنوان می کند که برای دیدن آن هیجان زده است. شرکت Synaptic پتانسیل تولید 70 میلیون Clear ID را برای سال 2018 دارد که خود نشان دهنده امکان استفاده در پرچمدارهای مطرح بازار نیز هست. تا پیش از این Vivo در همکاری با کوالکام روی فناوری مشابه یک نمونه اولیه را سال پیش رونمایی کرد اما به گفته آن ها این فناوری کند و غیر قابل اتکا بوده است و امسال آن ها با Synaptic همکاری کرده اند.

شرکت Vivo که شاید کمتر اسم آن را شنیده باشید از نظر تعداد فروش جز 5 شرکت اول فروش موبایل در چارک اول سال 2017 بوده است، پس از افت یک پله ای و رسیدن به رتبه ششم حالا انتظار می رود با موفقیت هایی که در هند کسب کرده است دوباره به رتبه پنجم بازگردد. بد نیست بدانید Vivo یکی از 3 برند شرکت BBK Electronics است و از نظر تعداد فروش بالاتر از وان پلاس و Oppo است! و این را هم بد نیست بدانید BBK Electronics خیلی مشتاق به پیشرو بودن است، اگر به یاد داشته باشید 4 سال پیش (ابتدای سال 2014 و حالا تقریبا ابتدای سال 2018 هستیم) اولین نمایشگر QHD موبایل قبل از الجی جی 3 روی Oppo Find 7 استفاده شد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این فناوری چقدر جذاب باشد؟ گفته می شود سرعت آن تا 2 برابر بیشتر از Face ID آیفون 10 است که اصلا بعید نیست!

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mosayebso

تلاش این کمپانی ها واقعا ستودنی هست اما بنظرم شرکتی مثل سامسونگ ک تولید کننده oled هست نتیجه بهتری از این حسگر ها داشته باشه چرا ک حسگر های اپتیکال بوسیله نور صفحه نمایش اقدام ب شناسایی اثر انگشت میکنن و کافیه ک ی مقدار توازن در پنل نباشه اونوقت چ روشنایی چ رنگ‌ پنل و حتی مصرف انرژی پنل میشه ی معضل
بنظر من اولین مهم نیست
مهم اینه ک بدون ایراد ب دست مصرف کننده برسه
البته ممکنه ویوو با سامسونگ همکاری کنه اما بعید میدونم سامسونگ کمکی برای حل این مشکلاتی ک گفتم ب ویوو ارائه بده
بهرصورت پیشرفت تکنولوزی باعث خوشحالیه
امیدوارم توی نوت ۹ با کیفیت مناسب و بدون مشکل استفاده بشه

Peiman

امیدوارم سامسونگ در نوت ۹ استفاده کنه و مثل اپل بیخیال این قابلیت نشه

mTAAHAAm

اگه تجاری سازی شده چرا نباید در s9 و g7 و..استفاده بشه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)