حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سرمایه گذاری 390 میلیون دلاری اپل روی تولیدکننده Truedepth

نوشته

6 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل

فناوری جدید به کار رفته در بهترین آیفون ساخته شده تا کنون یعنی Face ID مبتنی بر 4 عضو اصلی است، یکی از این اعضا که کلیدی ترین آن هاست را می توان TrueDepth دانست که عمق تصویر را متوجه می شود و شما تشخیص چهره 3 بعدی را به سبب آن دارید. حالا به نظر می رسد اپل سرمایه گذاری ویژه ای روی یکی از تامین کننده های آن داشته است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره این موضوع بیشتر بدانیم.

حسگر TrueDepth

حسگر TrueDepth

اگر به یاد داشته باشید تولید اولیه آیفون X (آیفون 10) با مشکل مواجه بود و مدت زمان تحویل آن قابل تحمل نبود. دلیل این تاخیر را می توان در مشکل تامین حسگر تشخیص عمق TrueDepth دانست. به مرور تولید این قطعه به پایداری رسید و حالا مدت تحویل سفارش به حدود 3 روز رسیده است. اپل برای تامین بهتر این قطعه مبلغ 390 میلیون دلار را روی شرکت Finisar سرمایه گذاری کرده و می گوید این فناوری آمده تا بماند و در محصولات دیگر این شرکت نیز استفاده شود.

اپل تا کنون حدود 1 میلیارد دلار روی VCSEL که نوعی لیزر پهلو افکن است و نوعی لیزر دیودی می باشد که نور را به صورت عمودی منتشر می‌کنند سرمایه گذاری کرده است. این فناوری در Face ID استفاده می شود و نشان از دید محکم اپل بر این فناوری و احتمالا عدم استفاده از حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر دارد!

نظر شما چیست؟ حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر بهتر است یا سیستم تشخیص چهره 3 بعدی؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mTAAHAAm

شاید بتونه جایگزین حسگر زیر صفحه نمایش باشه.

Mortazavi

من کاری به امنیت و سرعت و دقتشون ندارم ولی از نظر راحتی استفاده فینگرپرینت از تمام رقباش جلوتره چون تشخیص چهره و عنبیه بعضی جاها محدودیت دارند مثل رانندگی
مثلاً تو گوشی های سونی همینکه گوشی رو دستت میگیری خودبخود انگشت شصت روی پاور قرار میگیره و با یه فشار گوشی باز میشه و نیاز نیست گوشی رو جلوی صورت بیاری و نیگاش کنی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)