حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مروری بر کیفیت صدای هوآوی Mate 10 Pro

صدا یکی از مهم ترین قسمت های یک موبایل هوشمند است. شاید مدت خیلی زیادی از روز را صرف گوش کردن موسیقی نکنیم یا مکالمه تلفنی خیلی زیاد نباشد اما از جمله مواردی است که هر لحظه که بخواهیم آن را تجربه کنیم نیازمند کیفیت بالاست. حال تصور کنید شما کاربری هستید با اعتیاد به موسیقی یا شخصی پرکار با تماس بالا! پس کیفیت صدا موبایلی که می خرید برای شما اولویت بالایی دارد. اگر از این دسته کاربران هستید در ادامه با ترنجی همراه باشید.

هواوی Mate 10 Pro با دو سیم کارت 4G همزمان ارایه شده است

قبلا در ترنجی خواندیم که هوآوی Mate 10 Pro یک موبایل با قابلیت دو سیم کارت 4G همزمان است و می تواند روی هر دو سیم کارت مکالمه روی LTE یا همان شبکه 4G را ارایه کند کیفیت بسیار بالایی نیز دارد. هر چند این قابلیت به صورت فراگیر به دست کاربران اپراتورهای موبایل کشورمان نرسیده است اما Mate 10 Pro از آن پشتیبانی می کند. هر چند هنوز این نمی توانید با این کیفیت با دستگاه خود صحبت کنید اما به جرات می توانیم بگوییم یکی از دلچسب ترین تجربه های مکالمه موبایلی را با هوآوی Mate 10 Pro داشته ام.

به لطف استفاده از هوش مصنوعی در Mate 10 Pro، دستگاه شما قادر به شناسایی صدای شما از صدای محیط است و در تکمیل قابلیت حذف نویز محیط که توسط میکروفون دوم صورت می پذیرد، صدای شما بسیار شفاف برای طرف مقابل ارسال می شود. همچنین اگر همچون من شخصی هستید که خیلی روی بلندگو مکالمه می کنید، دو حالت تنظیم دریافت صدای شما تعبیه شده که توسط می توانید به دستگاه بگویید فقط در راستای میکروفون اصلی صدا را ار محیط بگیرد یا از همه جوانب بتواند صدا را بگیرد و ارسال کند. این در شرایطی که نویز محیط زیاد است کاربرد زیادی دارد.

همچنین به دلیل استفاده از بلندگوی استریو در هوآوی Mate 10 Pro و ساختاری همانند چیزی که در هوآوی P9 plus دیدیم، بلندگوی مکالمه در نقش بلندگوی دوم نیز استفاده می شود. این سبب شده که کیفیت صدای شخص مقابل نیز روی این بلندگوی باکیفیت خیلی خوب باشد و بلندی آن در محیط های شلوغ کاملا مناسب ارزیابی می شود. اما گفتیم بلندگوی استریو! اجازه بدهید درباره کیفیت بلندگوها و موسیقی صحبت کنیم.

طراحی Mate 10 Pro

طراحی Mate 10 Pro

هوآوی Mate 10 Pro با دو بلندگو ارایه می شود که صدای استریو را شبیه سازی می کنند. یکی از این بلندگوها در لبه پایین و دیگری همان بلندگوی مکالمه است که این بار با کیفیت تر ارایه شده است. اما چطور صدای استریو شبیه سازی می شود؟ اصلا شبیه سازی به چه معناس؟ می گوییم شبیه سازی صدای استریو چون هر دو صدای خروجی نه صدای چپ و راست و با کیفیت یکسان از نظر صدای بم و زیر است بلکه هر دو بلندگو یک صدا را پخش می کنند که بلندگوی مکالمه صدای زیر و بلندگوی لبه پایین صدای عالی با بیس بیشتر را تولید می کند.

بدین صورت وقتی به موسیقی گوشی می کنید صدایی شفاف تر و رساتر به دلیل ارسال صدای زیر به سمت شما از طرف بلندگوی تکی مکالمه ارایه می شود. همچنین در هنگام بازی سبب می شود صدای کاملا بهتری را تجربه کنید. بلندی صدای این دو بلندگو واقعا رضایت بخش و بیشتر از بلندگوهای تکی است اما مسلما برای فضای باز و جمع شلوغ مناسب نیست.

کیفیت صدای هوآوی Mate 10 Pro

کیفیت صدای هوآوی Mate 10 Pro

هوآوی Mate 10 Pro بر خلاف نسخه عادی این دستگاه بدون جک 3.5 میلی متری صدا ارایه می شود. برخی می گوید مدل Pro باید همانطور که از اسمش پیداست برای افراد حرفه ای تر باشد که خب عموما سنتی تر هم هستند و از جک 3.5 میلی متری صدا استفاده می کنند. من شخصا به دلیل سازگاری گسترده این پورت (جک 3.5 میلی متری) همچنان آن را ترجیح می دهم اما پورت Type C آنقدرها هم بد نیست. اولین موردی که باید به یاد داشته باشید این است که دستگاه های اندرویدی با حذف جک 3.5 میلی متری صدا، پورت Type C را دارند که خود یک پورت چندکاره است و می تواند پورت صدا نیز باشد اما در آیفون ها اینطور نیست، شما تنها پورت لایتنینگ دارید!

اما وقتی درباره کیفیت صحبت می کنید مسلما هندزفری Type C می تواند واقعا راضی کننده و فراتر از حد انتظار باشند. بلندی صدای هندزفری های Mate 10 Pro واقعا زیاد است و آنقدری بود که شخصا هیچوقت روی حداکثر از آن استفاده نکنم. هر چند شاید دوست داشتم این هندزفری ها یک روکش پلاستیکی داشته باشد تا بهتر در گوش قرار بگیرد اما کیفیت صدا و بیس بی نظیری دارد که آن را دوست داشتم.

کیفیت صدای هوآوی Mate 10 Pro

کیفیت صدای هوآوی Mate 10 Pro

علاوه بر کیفیت صدای خیلی خوب هندزفری و خروجی ایضا خیلی خوب، در پایین لیستی که در تصویر بالا، ثبت شده از تنظیمات صوتی هوآوی Mate 10 Pro می بینید، تنظیمات Huawei listen وجود دارد که می تواند برای شما شبیه سازی حضور در کنسرت، یک جمع کوچک را صدای نزدیک هندزفری را شبیه سازی کند. همچنین می توانید خروجی صدا را با توجه به نوع هندزفری در حال استفاده بهینه کنید، همانطورکه در تصویر زیر می بینید:

کیفیت صدای هوآوی Mate 10 Pro

کیفیت صدای هوآوی Mate 10 Pro

به صورت کلی می توان گفت هوآوی در Mate 10 Pro از نظر صوتی یک بسته کامل را ارایه می کند که چه در مکالمه، چه در گوش کردن به موسیقی بدون هندزفری و چه با آن کاملا راضی خواهید بود.

اگر هوآوی Mate 10 Pro خریده اید، لطفا تجربه کاربری خود را با ما و دوستان ترنجی خود در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. بخش صوتی یک موبایل چقدر برای شما اهمیت دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mTAAHAAm

فعلا ارزش خرید نداره

Sir_HiraD

هرچه بیشتر نقد و بررسی های هواوی میت 10 پرو رو میخونم بیشتر ترغیب میشم این گوشی فوق العاده رو خریداری کنم …. یه گوشی کامل و با کمترین عیب و نقص

mTAAHAAm

شاید اثر تبلیغات باشه.من ی بار تحت تاثیر تبلیغات m8 خریدم.ولی بعدش پشیمون شدم.در مورد نوا 2 هم خیلی تبلیغ شده بد نیست ولی واقعا کمتر از اونیه که تبلیغ می شه

mega08

نه دوست عزیز .اولا این گوشی خیلی عالیه . تا الان مشکلی نداشته . دوما هواووی دیگه هواووی سابق نیست . فوق العاده با کیفیت . حتی از تو میان رده هاش کیفیت بدنه ، دوربین و برد استفاده شده در گوشی بهتر از گوشی های سامسونگه . اینو میگم چون بازار موبایل کار میکنم و هر روز با این چیزا سروکار دارم
و آخرین مطلب شما بزرگترین اشتباهت بود ک اولا htc گرفتی چون برعکس هواووی شده از نظر کیفی . بعدم بدتر از اون m8. مسلما بدون تحقیق گرفتی

Peiman

تبلیغات با نقد و بررسی فرق داره . دوستمون میگه هر چقدر نقد هارو میخونم

mTAAHAAm

من هم گفتم شاید.
در ضمن اینها نقد و بررسی نیست تعریفو تمجیده

Sir_HiraD

اولاً که تبلیغات یه چیزه نقد و بررسی یه چیز دیگه …
بعدش m8 واقعا یکی از ضعیف ترین گوش های شرکت اچ تی سی بود

شرکت هواوی هم دیگه اون شرکت سابق قدیمی نیست … الان بازار رو ببینی کمترین خرابی مال گوشی های هواوی (پرچمداراش خیلی خیلی کم) شده و بیشتر جاشو به سامسونگ و الجی داره
اگر چه خودم طرفدار الجی وی30 هستم

mTAAHAAm

اگه نقد و بررسی دیجی کالا را ببینید همش تعریف غیر واقعیه.همینطور بیشتر نقد و بررسیهای انجامشده جانبدارانه بوده

siavash-t

سلام. حداقل مثل قبل یه تست تصویری از میزان کیفیت صداش می ذاشتید!

siavash-t

سلام‌. خب لطفا هر موقع تونستید انجام بدید. بعد از کلی مدت فکر کنم کسی توقع نداشت یه میانرده از هواوی بررسی بشه. قبلا محصولات به روز مثل لپ تاپ، تبلت، موبایل و … رو بررسی می کردید. ولی حالا…

Mortazavi

سلام سینا خان

ممنون بابت توضیحات کامل و بی نقص و البته قلم شیرینتون

mTAAHAAm

با اینکه گوشی قابلیه ولی بعیده در زمینه صدا جز برترین ها باشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)