حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دوربین گلکسی اس 9 به لنزی با دریچه دیافراگم f/1.5 مجهز می‌شود

درست همین چند سال پیش بود که سازندگان گوشی‌های همراه تصمیم گرفتند در دستگاه‌های خود دوربین‌ هایی با کیفیت و امکانات بیشتر ارائه دهند. این خبر برای تمامی مردم خوشحال کننده بود و با توجه به علاقه‌ی زیاد مردم به عکاسی و همینطور دقت آنان به کیفیت نهایی باعث شد تا دوربین‌های تلفن‌های همراه به یکی از مهم ترین ویژگی آن ها تبدیل شود. اما تمام ماجرا فقط به این موضوع ختم نشد، در حقیقت باید بگوییم که بخش عظیمی از این موضوع مربوط به ترفند‌های بازاریابی بود و هیچگاه بین دوربینی با عدد پیکسلی بالا و کیفیت، رابطه‌ی مستقیمی الزامی وجود نداشته است. امشب خبری درباره دوربین گلکسی اس 9 منتشر شده که احتمالا با لنزی به دیافراگم f/1.5 ارایه شود، در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن بیشتر بدانیم.با این حال آنطور که به نظر می‌رسد امروزه شرکت‌ها دست از آن رویه برداشته‌ اند و معیار کیفیت حال حاضر در دنیا را میزان گشادی دریچه دیافراگم رقم می‌زند. اما چیزی که جالب است میزان شایعات و اخبار پیرامون این ماجرا می‌باشد. هنوز زمان زیادی نمی گدرد، که ال‌جی (LG) در مرداد ماه امسال اعلام کرد پرچمدار جدید آن ها دریچه دیافراگم ۱.۶ (f/1.6) خواهد داشت.

این اولین بار بود که تلفن همراهی از چنین چیزی بهره‌مند می‌شد، تا اینکه یکی از رقبای دیرینه‌ی ال‌جی دست بکار شد. همین هفته‌ی گذشته بود که خبری بر روی سایت ترنجی قرار گرفت و حاکی از آن بود که سامسونگ قصد دارد گوشی تاشوی خودش را که با نام گلکسی دبلیو (Galaxy W) شناخته شده است به دوربینی با درچچه دایافراگم ۱.۵ مجهز کند.

حال طبق گزارشات جدید VTECH باید گفت که سامسونگ خواهان چنین موضوع مشابهی برای سری اس خود نیز می‌باشد و قرار است دوربین گلکسی اس‌ 9 به لنزی با دریچه دیافراگم ۱.۵ (f/1.5) مجهز کند.

با توجه به گزاراشات، گفتنی است که گلکسی اس 9 مجهز به دوربین تک لنزی و گلکسی اس 9 پلاس مجهز به دوربین ۲ لنزی خواهد بود. بنابراین برای داشتن دوربینی با ۲ لنز مجزا شما باید گلکسی اس۹ پلاس را تهیه کنید. با صرف نظر از این مباحث باید گفت که دوربین دوم گلکسی اس  پلاس مجهز به دیافراگم ۲.۴ خواهد بود.

قابل تنظیم بودن دیافراگم دوربین گلکسی اس 9 است

اما تمام قسمت جالب ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود. نکته‌ی قابل توجه و صد البته جدید، قابل تنظیم بودن دیافراگم دوربین گلکسی اس 9 است؛ اگر چنین چیزی حقیقت داشته باشد این اولین باری نیست که ما شاهد چنین امکانی در تلفن‌های همراه می‌باشیم، ایسوس تا پیش از در ذنفون زوم (Zenfone Zoom) چنین قابلیتی را با زوم تلسکوپی داشت. بسیاری از شرکت‌های سازنده‌ی تلفن‌های همراه در گذشته وعده داده بودند که تنظیمات دستی دوربین گوشی‌های هوشمند آن ها با دوربین‌های DSLR برابری می‌کند. اما چنین چیزی تاکنون صحت نداشه است. با این وجود ویژگی این چنینی یک قدم به سوی آینده و تحقق این وعده می‌باشد.

تا کنون راجع به دریچه‌ی دیافراگم با هم زیاد صحبت کرده‌ایم، اما ممکن است برای برخی از شما سوال باشد که اصلا این موضوع به چه کاری می‌ آید. دیافراگم کوچکتر امکان رسیدن نور بیشتر به لنز دوربین را فراهم می‌کند. همچنین در محیط‌های کم نور و یا به اصطلاح low light به شما این امکان را می‌دهد که تصاویری واضح‌تر و پر نور‌تر را ثبت کنید. در عین حال دیافراگم قابل تنظیم باعث می‌شود که شما پرتره‌های بهتری را بگیرید‌ زیرا ‌میتوانید بصورت طبیعی نور و یا شی‌های مختلف پشت سر سوژه را بوکه کنید. این امر قبلا بصورت مصنوعی در دوربین‌های دوگانه ایجاد شده بود.

در پایان باید اضافه کرد که طبق گزارش‌های گذشته و اخباری که ترنجی در چند روز اخیر پوشش داده است گلکسی اس 9 زود‌تر از موعود در مراسم CES معرفی خواهد شد.

نظر شما راجع به این خبر چگونه است؟ به نظر شما تا چه حد می‌توان امیدوار بود که این خبر صحت داشته باشد؟ نظر و تجربیات خود را با ما و سایر دوستان در ترنجی به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

تنظیم دیافراگم قابلیت خیلی خوبه همونطور که تو متن اشاره شد یه گام رو به جلو هست. مثل اینکه دوربین اس 9 قراره خیلی بهتر از قبل باشه

Pouya

woooooooow دیافراگم 1.5 اونم قابل تنظیم عجب چیزیه

mTAAHAAm

خیلی قویه

mosayebso

واقعا عالیه اگر حقیقت داشته باشه
با توجه ب تک لنزه بودن اس۹ ب احتمال زیاد سنسور جدید اس۹ از نوع rgbz هس ک پیکسل z صرفا وظیفه ثبت و بررسی عمق تصویر رو ب عهده داره
ی جا مطلب خوندم ک اندازه سنسور اون هم 1:2.3 هست ک احتمالا ابعاد پیکسل های اون هم افزایش پیدا میکنه

look87

به نظرم تک دوربینه باشه بهتره تا دو تا دوربین بزارن و الکی قیمت رو ببرن بالا و کیفیت رو بیارن پایین و فضای اضافی اشغال کنند

Sajad

اگه حقیقت داشته باشه عالیه. باید صبر کرد و دید.

Mortazavi

اولش كه خبرو خوندم ناراحت شدم كه بجاي مگاپيكسل بالا اينبار شركت ها با ديافراگم كمتر سعي در گول زدن ملت دارن ولي بعدش با خوندن ادامه مطلب در مورد ديافراگم متغير نظرم عوض شد و واقعا سامسونگ رو بخاطر اين كار با تمام وجود تحسين مي كنم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرمحمد کوهی