حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شرکت Broadcom در فکر افزایش قیمت پیشنهادی خود برای خرید کوالکام است

نوشته

6 سال قبل | 3 دیدگاه | اخبار، برندهای مطرح فناوری

Broadcom در جریان ماه پیش یک پیشنهاد 130 میلیارد دلاری را برای تصاحب کوالکام مطرح کرد. با این که کوالکام هیچ‌گونه اعلام واگذاری این شرکت را تا قبل از این مطرح نکرده بود اما برودکام در جریان این امر برای هر سم این شرکت 70 دلار را پیشنهاد داد. با ترنجی همراه باشید.

کوالکام که برای پاسخ به این پیشنهاد به چند روزی زمان نیاز داشت این پیشنهاد خرید را در نهایت رد کرد. گزارشات اخیر نشان می‌دهد که ممکن است سهامداران این شرکت مایل به فروش آن در صورت افزایش قیمت پیشنهادی از سوی برودکام باشند. Broadcom نیز اعلام کرده که در حال بررسی و تجدید نظر درباره‌ی قیمت پیشنهادی خود است.

طبق گفته‌های اخیر وب‌سایت رویترز، Broadcom اعلام کرده که پس از برگذاری جلساتی با بعضی از سهامداران ارشد این کمپانی در فکر افزایش قیمت خرید پیشنهادی خود است.

این مسئله روشن نیست که چه زمانی برودکام پیشنهاد تجدید نظر شده‌ی خود را دوباره اعلام خواهد کرد اما به نظر می‌رسد که این کمپانی در نظر دارد تا Qualcomm را در جریان این مذاکرات تحت فشار قرار دهد. اجرای  این نقشه با پیشنهاد سهم بیشتر به سهامداران این شرکت پس از خریداری توسط Broadcom و همچنین تهدید به جازگزینی مدیران ارشد آن همراه بوده است.

رئیس بخش اجرایی برودکام، Hock Tan در گذشته گفته بود که آماده‌ی پذیرش یک جنگ از سوی برودکام بوده و برودکام نیز در حال آماده سازی مقدمات تایید صلاحیت نامزدهای جایگزین مدیران ارشد فعلی، تا ضرب الاجل 8 دسامبر کوالکام بوده است.

بعضی از سهامداران عمده‌ی Qualcomm اذعان داشتند که برودکام باید در ازای هر سهم به آنان 80 دلار بپردازد تا در ادامه به تصمیم‌گیری درباره‌ی انجام این معامله فکر کنند. به هر حال هنوز هیئت مدیره‌ی برودکام هیچ گونه تصمیمی در رابطه با قیمت پیشنهادی جدید اتخاذ نکردند.

 

نظر شما در رابطه با تصاحب کوالکام توسط این شرکت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

تو یه خبر خوندم اگر برودکام پیشنهادشو افزایش بده سهام داران کوالکام موافقت میکنند. باید منتظر موند و دید

Sajad

بالاخره کوالکام هم یه قیمتی داره….

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف مظفری
دنیای مجازی، دنیا‌ی اولِ منه :)