حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فیس بوک درصورتی که کاربرانش یک حساب جعلی روسیه‌ای را لایک کنند، آن‌ها‌ را مطلع خواهد کرد

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، شبکه‌های اجتماعی

اخیرا گزارشاتی منتشرشده که نشان می‌دهد چگونه روسیه تلاش می‌کند تا با استفاده از گسترش تبلیغات هدفمند از طریق حساب‌های فیک در شبکه‌های اجتماعی، بر اتفاقات منطقه در آمریکا تأثیرگذار باشد. شرکت‌های مطرح دنیای فناوری همانند گوگل نیز اقدام به یافتن این حساب‌های تبلیغاتی مرتبط با روسیه در بستر سرویس‌های خود همچون یوتیوب، گوگل سرچ و جی‌میل، کرده و آن‌ها را مسدود ساخته‌اند. فیس‌بوک هم همچنین اقدامات مشابهی در این جهت انجام داده است. با ترنجی همراه شوید.

اخیرا فیس‌بوک برای سرعت بخشیدن به این امور و شفاف‌سازی هر چه بیشتر آن‌ها، ابزار جدیدی معرفی کرده که طی آن اگر کاربران سرویس‌های این شرکت یک حساب تقلبی روسیه‌ای را لایک کنند به آن‌ها دراین‌باره اطلاع خواهد داد.

فیس‌بوک همچنین گفت:

به‌عنوان ادامه به انجام اقداماتی در جهت تحقق بخشیدن به تعهدات خود، ما در حال ساخت پورتال جامعی هستیم که با استفاده از آن کاربران فیس‌بوک قادر خواهند بود تا بدانند چه صفحات فیس‌بوکی از آژانس‌های پژوهشی اینترنتی و یا اینستاگرامی را بین تاریخ‌های ژانویه 2015 تا آگوست 2017، دنبال و یا لایک کرده‌اند.

همچنین فیس‌بوک این را هم اضافه کرد که:

این مسئله بسیار مهم بوده تا مردم از این موضوع باخبر باشند که چگونه بازیگران خارجی تلاش می‌کنند تا بی‌اعتمادی و تفرقه را با استفاده از خدمات فیس‌بوک در جریان قبل و بعد از انتخابات 2016 آمریکا، رواج دهند و به همین دلیل است که با ما باید به دنبال کشف این اطلاعات باشیم. ما در ادامه جزئیات بیشتری دراین‌باره به‌صورت عمومی به اشتراک خواهیم گذاشت و در آینده این مسئله را با کنگره‌ی محققان در میان می‌گذاریم.

ماه گذشته فیس‌بوک همچنین اعلام کرد که تعداد این محتوا‌های مرتبط با روسیه در سرویس‌های این شرکت بیشتر از قبل شده و حتی در حال حاضر می‌تواند در حدود 126 میلیون حساب در فیس‌بوک باشد. نماینده‌ی اعضای کمیته‌ی نظارت بر جوامع هوشمند آمریکا، Adam Schiff با انتشار بیانه‌ای در Engadget به این موضوع اشاره داشت که:

در جریان یافته‌های جدید از سوی فیس‌بوک، توییتر و گوگل در ماه اخیر، ما از آن‌ها درخواست کردیم تا درصورتی‌که کاربرانشان هدف این‌گونه حساب‌ها قرارگرفته و یا محتوایی را بر اساس معیار‌های کمپین‌های فعال روسیه‌ای مشاهده کردند، آن‌ها را از این موضوع مطلع سازند. حرکت اخیر فیس‌بوک در جریان این مسائل یک اقدام بسیار مثبت و روبه‌جلو است.

ما به دنبال آن هستیم که اقدامات بیشتری در همکاری با کمپانی‌های دیگر در جهت شفافیت هر چه بیشتر سو استفاده روسیه از سرویس‌های آن‌ها، در عین احترام هستیم و از این شرکت‌ها می‌خواهیم تا گزارشی مفصل در‌باره‌ی استفاده‌ی روسیه از سرویس‌های آنان در جهت ایجاد اختلاف‌نظر و نفوذ در انتخابات اخیر آمریکا، ارائه دهند.

نظر شما در رابطه با ادعاهای اخیر آمریکا مبنی بر نفوذ و اعمال تغییر در انتخابات اخیر آن‌ها توسط روسیه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف مظفری
دنیای مجازی، دنیا‌ی اولِ منه :)