حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شرکت سامسونگ شروع به تحقیق و توسعه در زمینه نسل پنجم ارتباطات (5G) در کشور هند خواهد کرد!

به جرات می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین مباحث امروز دنیای تکنولوژی که پیرامون ارتباطات از راه دور مطرح است، نسل پنجم اینترنت است که همین چند کلمه، مطالب و محتوای بسیاری به خود اختصاص داده است و البته توسعه و فراگیرشدن این تکنولوژی یک قدم پیشرفت واقعی محسوب می‌شود، اکنون تحقیق و توسعه نسل پنجم ارتباطات توسط شرکت سامسونگ به مسیر جدیدی رسیده است، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

امروزه ارتباطات از راه دور یا به طور خلاصه و ساده‌تر، اینترنت، از اولین نیازهای یک زندگی مدرن است. دنیایی که بدون اتصال به اینترنت سپری شود، پوچ و بی معنی خواهد بود و در واقع این ارتباطات از راه دور و در ابتدای آن، اینترنت است که به زندگی شکلی مدرن و توسعه یافته می‌دهد. امروزه در عرصه تکنولوژی، شرکت‌های فراوانی در بحث ارائه تکنولوژی و خدمات مربوط به اینترنت فعالیت دارند، اما فقط تعداد معدودی از این شرکت‌ها بر توسعه روزافزودن تکنولوژی مهمی همچون اینترنت تمرکز دارند.

تا پیش از این اخبار زیادی درباره تکنولوژی نسل پنجم (5G) دیده یا شنیده بودیم، نکته‌ای که بیش از همه درباره این نسل از تکنولوژی قابل توجه است، سرعت بسیار بالای آن است به طوری که محدودیت‌های کنونی به صورت کامل شکسته خواهند شد و دیگر در دنیای آنلاین شاهد ضعف و کندی نخواهیم بود. این مساله تاثیر زیادی بر نظر مصرف کنندگان خواهد داشت و در صورت ارائه این تکنولوژی با قیمت مناسب، قطعا خیلی زودتر از آنچه که تصور شود، در کل جهان فراگیر خواهد شد.

همانطور که می‌دانید، شرکت سامسونگ تا کنون نقش بسیار مهمی در فرآیند تحقیق و توسعه تکنولوژی نسل پنجم ارتباطات (5G)، ایفا کرده است، یکی از اقداماتی که این شرکت اخیرا در این زمینه انجام داده است، آزمایش خطوط ثابت بی سیم این نسل از اینترنت در کشور انگلیس بوده است. در بخشی دیگر از اقدامات این شرکت می‌توان به توافقنامه‌های منعقد شده بین سامسونگ و دیگر شرکت‌های فعال در این زمینه همچون وریزون (Verizon) و سیسکو (Cisco)، برای ارائه اولین آزمایش‌های چندگانه در زمینه تکنولوژی ارتباطات نسل پنجم، اشاره نمود.

Samsung-5G-Speed

نکته قابل ذکر این است که شرکت سامسونگ به این نکته پی برده که برای پیشبرد اهداف و دستیابی به آن، نیاز دارد تا با تمام شرکت‌های فعال در زمینه اینترنت، علی‌الخصوص اپراتورهای مختلف در کشورهای جهان، همکاری نزدیک و ویژه‌ای را ایجاد نماید تا به واسطه آن بتواند در کمترین زمان ممکن و برای چند سال آینده، تکنولوژی نسل پنجم (5G) را در دسترس کاربران قرار دهد و همچنین این فناوری نوین را برای محصولات مختلف سخت‌افزاری خود همچون گجت‌های هوشمند عرضه نماید که پیشرو بودن سامسونگ، بهترین سیاستی است که این شرکت در نظر گرفته است.

اکنون این غول کره‌ای در آخرین اظهارات خود بر این مساله تاکید کرده است که این شرکت شروع به تحقیق و توسعه در زمینه نسل پنجم ارتباطات (5G) در کشور هند خواهد کرد و هم‌اکنون نیز تحقیقات مختلف این شرکت در این زمینه آغاز شده است.

دیپش شاه (Dipesh Shah)، مدیر عامل مرکز تحقیق و توسعه شرکت سامسونگ در بنگالورو (Bengaluru)، در آخرین سخنرانی خود بر این مساله مهر تاییدی زده است که سامسونگ در حال حاضر کار خود را برای تحقیق و توسعه فناوری 5G در این مرکز آغاز کرده است، همچنین این مرکز در بنگالورو (Bengaluru)، بزرگترین مرکز تحقیق و توسعه سامسونگ است که در خارج از کره جنوبی واقع شده.

 

سامسونگ و فناوری 5G در هند

Samsung-5G-Speed

مرکز تحقیق و توسعه شرکت سامسونگ در بنگالورو (Bengaluru)، دو نقش عمده را برای سامسونگ ایفا می‌کند، اول آنکه ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلف برای پاسخ به نیاز مصرف کنندگان را در هند توسعه داده و امکاناتی همچون S-Bike را توسعه داده و در مرحله دوم کار بر روی محصولات و خدماتی است که شرکت سامسونگ به صورت جهانی آ‌ها را عرضه می‌کند.

شاید بسیاری از کاربران و مصرف کنندگان محصولات سامسونگ، متوجه این نکته مهم نشده باشند اما باید گفت که بخش نهایی تحقیق و توسعه دستیار صوتی جدید سامسونگ یعنی بیکسبی (Bixby) در مرکز تحقیق و توسعه شرکت سامسونگ در بنگالورو (Bengaluru) صورت گرفته است. یکی دیگر از اقدامات مهم این مرکز، افزودن و سازگار کردن لهجه‌های محلی مختلف مردم هند به این دستیار صوتی یعنی بیکسبی (Bixby)، برای استفاده مردم هند در سراسر نقاط این کشور بوده است تا بدین جهت کلیه مردم هند بتوانند از امکانات، ویژگی‌ها و قابلیت‌های گسترده دستیارهای دیجیتال سامسونگ بهره‌مند شوند.

درست است که سامسونگ یکی از مهم‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه فرآیند تحقیق و توسعه تکنولوژی نسل پنجم ارتباطات (5G) است، اما هنوز راهی بسیار طولانی و دشوار پیش روی این شرکت کره‌ای وجود دارد، با این حال هدف سامسونگ این است که در زمینه تحقیق و توسعه تکنولوژی نسل پنجم ارتباطات (5G)، کاملا بی رقیب باشد و در این زمینه تا آنجا که در توان دارد، پیشروی سایر شرکت‌ها باشد.

کشور هند یکی از کشورهایی است که سامسونگ به طور ویژه‌ای بر آن تمرکز دارد و هم‌اکنون این کشور برای سامسونگ نه تنها یکی از بزرگترین بازارهای مهم است، بلکه بسیاری از مباحث و فرآیندهای مربوط به تحقیق و توسعه این شرکت کره‌ای، در کشور هند صورت می‌گیرد. در حال حاضر، مرکز تحقیق و توسعه شرکت سامسونگ در بنگالورو (Bengaluru)، با همکاری تیم‌های مختلفی از کره جنوبی و سایر نقاط مختلف جهان، بر روی توسعه پروژه تکنولوژی نسل پنجم ارتباطات (5G)، فعالیت‌های زیادی دارند.

با این تفاسیر می‌توان گفت که اکنون، فراگیر شدن تکنولوژی نسل پنجم ارتباطات (5G) و قبل از آن، تحقیق و توسعه مداوم درباره آن برخلاف گذشته که یک پیشرفت محسوب می‌شد، اکنون نه تنها یک پیشرفت تلقی می‌گردد، بلکه پیش از آن به یک نیاز تبدیل شده است و در مسیر پاسخ به این نیاز امروزی، شرکت سامسونگ گام‌های مثبت و مفیدی برداشته است اما شاید بهتر باشد که به زودی این تکنولوژی عرضه و فراگیر شود.

 

 

نظر شما کاربران ترنجی در این باره چیست؟ بنظر شما نسل پنجم ارتباطات (5G)، با تلاش‌های شرکت سامسونگ خواهد توانست در عرصه جهانی به یک تکنولوژی فراگیر تبدیل گردد یا آن که علاوه بر سامسونگ، شرکت‌های مختلف دیگری نیز باید در این زمینه فعالیت کنند؟ آیا به طور کلی سامسونگ در این مسیر خواهد توانست به اهداف خود دست یابد؟ نظرات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

قبلاً هم گفتم 5G بدون اینترنت نامحدود معنایی ندارد . البته منظورم ما محدود واقعی نه ما محدود اینا

سینا عطایی

نامحدود؟ از نظر حجمی؟

Peiman

بله از نظر حجمی . یا باید حجم بسته ها رو افزایش بدند( بدون افزایش قیمت) یا نامحدود با افزایش قیمت نسبی که دومی بعید به نظر میرسه. در این غیر این صورت در چشم به هم زدنی حجمی باقی نمی مونه

Sajad

الان مثلا 4g داریم ولی گوشی بین 4g و 3g و 2g جابجا میشه. بعدها هم 5g میاد و یه گزینه به گزینه های بالا اضافه میشه ولی سرویس پایدار و باکیفیت هیچی…

ahmad

اینترنت 10 جی رو هم بدن تو ایران سرعت نت از قبل تعریف شده خخخ

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان