حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تعداد کاربران شبکه 5G حالا بیش از ۱ میلیارد نفر هستند و ۳۶ درصد از جهان تحت پوشش این شبکه است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، شبکه 5G، فناوری‌های نوین

نسل پنجم ارتباطات یا به اختصار، 5G، با رویکردها و نوآوری‌های جدیدی پا به عرصه حضور گذاشت. این فناوری رفته رفته توسعه بیشتری می‌یابد و در نقاط بیشتری نیز در دسترس قرار می‌گیرد. اکنون گویا تعداد کاربران شبکه 5G بیش از ۱ میلیارد نفر هستند و ۳۶ درصد از جهان تحت پوشش این شبکه است. با ترنجی همراه شوید.

تعداد کاربران شبکه 5G در چند سال اخیر رشد بسیار خوبی داشته است

از زمان تجاری سازی شبکه 5G، گسترش مداوم آن در نقاط مختلف جهان مورد توجه کشورها و شرکت‌های مختلف بوده است. آسیا از نظر پذیرش 5G بسیار جلوتر از سایر نقاط جهان است. در واقع، چین به تنهایی دارای بیش از ۶۰ درصد از ایستگاه‌های پایه 5G در جهان است. با این حال، اروپا و آمریکای شمالی به آرامی پذیرش شبکه 5G را گسترش می‌دهند.

گزارش اخیر Strategy Analytics نشان می‌دهد که شبکه 5G بیشتر و اصلی‌ترین سهم را در بهبود عملکرد اپراتور‌ها برای سال جاری داشته است. مشترکین 5G از ۸۱۹ میلیون در ژوئن به ۹۲۴ میلیون در سپتامبر افزایش یافته و در ماه گذشته، تعداد مشترکان 5G در جهان از مرز ۱ میلیارد نفر نیز فراتر رفته است. این موضوع بیانگر شتاب گرفتن سرعت پذیرش جهانی 5G است که همچنان در حال افزایش خواهد بود.

تعداد کاربران شبکه 5G

به گفته GizChina و بر اساس گزارش سازمان Strategy Analytics، تا پایان ماه جاری، شبکه‌های 5G حدود ۳۶ درصد از جمعیت جهان را پوشش خواهند داد. این گزارش همچنین ادعا می‌کند که تلفن‌های همراه 5G به زودی نیمی از فروش جهانی تلفن همراه را به خود اختصاص خواهند داد. Strategy Analytics انتظار دارد که شبکه 5G جهانی در سال ۲۰۲۳ به شدت توسعه خود را ادامه دهد.

با فعال شدن خدمات 5G در هند در ماه گذشته، این بازار سهم بیشتری در رشد آسیا و اقیانوسیه در سال آینده خواهد داشت. همچنین تعداد بیشتری از اپراتورها در آمریکای لاتین از برزیل و شیلی پیروی خواهند کرد. این دو، کشورهایی هستند که بالاترین سطح ارائه شبکه 5G را در آمریکای جنوبی دارند. طبق گزارش‌ها، امسال برای شبکه 5G سال هیجان انگیزی خواهد بود.

تعداد کاربران شبکه 5G

این موضوع به دلیل رشد قوی کاربران، همراه با رشد گسترده خدمات این شبکه است. همچنین این روزها راه‌ حل‌های بیشتری برای اپراتورها و مصرف پیشرفته‌تر خدمات این شبکه جدید وجود دارد. بر اساس داده‌های وزارت صنعت و فناوری اطلاعات، تا پایان ماه نوامبر، تعداد کل کاربران تلفن همراه در چین به ۱.۶۸۴ میلیارد نفر رسیده است.

در این میان، تعداد کاربران تلفن همراه 5G به ۵۴۲ میلیون نفر رسیده است که آمار معادل ۳۲.۲ درصد از کاربران تلفن همراه را در این کشور تشکیل می‌دهد. نظر شما کاربران ترنجی درباره تعداد کاربران شبکه 5G که حالا بیش از ۱ میلیارد نفر هستند و ۳۶ درصد از جهان را تحت پوشش خود قرار داده است، چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان