حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لومیا 640 (Lumia 640) و لومیا 640 ایکس ال (Lumia 640 XL) بروزرسانی Fall Creators ویندوز 10 موبایل را دریافت نخواهند کرد!

لومیا 640 (Lumia 640) و لومیا 640 ایکس ال (Lumia 640 XL)، دو گوشی هوشمند مایکروسافت که مدت نسبتا زیادی از عرضه آن‌ها می‌گذرد و در این مدت اخبار زیادی را نیز به خود اختصاص دادند، اکنون شاید با شنیدن خبرهایی جدیدی درباره آن کمی نگران و مضطرب شوید، مخصوصا اگر هم‌اکنون در حال استفاده از این گوشی هوشمند نیز باشید، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

بر اساس اخبار و اطلاعات جدیدی که منتشر شده است، پیش‌بینی شده که شرکت مایکروسافت از این پس نتواند همانند سال‌های قبل دست به توسعه و تولید ویژگی‌های جدیدی برای ویندوز 10 بزند و این خبر قطعا برای بسیاری خبری ناراحت کننده خواهد بود، اما همانند قبل بروزرسانی‌هایی که برای رفع اشکالات و پچ و و وصله‌های امنیتی باشد را پشتیبانی خواهد نمود. بروزرسانی Fall Creators ویندوز 10 که اخیرا برای کامپیوترهای شخصی (PC) عرضه شده است، نسخه‌ای مشابه را نیز برای گوشی‌های هوشمند به همراه خواهد داشت.

با وجود این، دو گوشی هوشمند از دریافت این بروزرسانی محروم خواهند شد، این دو گوشی هوشمند لومیا 640 (Lumia 640) و لومیا 640 ایکس ال (Lumia 640 XL) هستند که مدت زمان نسبتا زیادی از عرضه آن‌ها می‌گذرد و اکنون مایکروسافت تصمیم گرفته تا، پایان یافتن دوره پشتیبانی نرم‌افزاری این دو گوشی هوشمند را با عدم عرضه بروزرسانی Fall Creators ویندوز 10 را برای آن‌ها اعلام نماید.

این خبر ممکن است برای دارندگان این دو گوشی هوشمند خبری ناراحت کننده باشد و همانطور که پیش از این نیز گفته‌ایم هر شرکتی نهایتا روزی باید دست از پشتیبانی نرم‌افزاری برخی از محصولات خود در گذر زمان بردارد.

گوشی‌های هوشمندی که این بروزرسانی را دریافت خواهند کرد عبارتند از:

Alcatel Idol 4s

Alcatel One Touch Fierce XL

HP Elite x3

Microsoft Lumia 550

Lumia 650

Lumia 950

Lumia 950 XL

Mouse Computer Madosma Q601

Softbank 503LV

Trinity NuAns Neo

VAIO Phone Biz

Wileyfox Pro

بروزرسانی Fall Creators ویندوز 10 در روزهای آتی برای تمامی این تلفن‌های هوشمند عرضه خواهد شد اما نسخه نهایی و کامل این بروزرسانی ممکن است تا چندین هفته دیگر در دسترس کاربران قرار گیرد و همانوطر که گفته شد لومیا 640 (Lumia 640) و لومیا 640 ایکس ال (Lumia 640 XL) دیگر این بروزرسانی را دریافت نخواهند کرد.

در نهایت نکته‌ای برای گفتن باقی می‌ماند این است که بروزرسانی‌هایی که در سیستم عامل ویندوزفون یا اندروید عرضه می‌شوند مدت زمان بسیار کمی دارند و با یک مقایسه ساده میان سه سیستم عامل iOS و اندروید و وینفون متوجه خواهید شد که شرکت اپل از لحاظ نرم‌افزاری مدت زمان بسیار بیشتری را برای عرضه بروزرسانی به گجت‎‌های هوشمند خود اختصاص می‌دهد و از این لحاظ می‌توان گفت که این شرکت به کاربران خود احترام بیشتری می‌گذارد و شاید یکی از دلایل کوچ کردن کاربران در مدت زمان استفاده کمی از دیگر سیستم‌ عامل‌ها به سیستم عامل iOS همین نکته باشد.

 

نظر شما کاربران ترنجی در این باره چیست؟ آیا از گوشی‌های هوشمندی که به سیستم عامل ویندوز مجهز شده‌اند استفاده می‌کنید؟ به نظر شما دلیل دیگری نیز برای پایان یافتن دوره پشتیبانی نرم‌افزاری دو گوشی هوشمند  لومیا 640 (Lumia 640) و لومیا 640 ایکس ال (Lumia 640 XL) از طرف مایکروسافت وجود دارد؟ نظرات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

 

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان