حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نکسوس 5 ایکس (Nexus 5X) و نکسوس 6 پی (Nexus 6P) برخی از قابلیت‌های دوربین گوگل پیکسل 2 (Pixel 2) را دریافت خواهند کرد!

بر کسی پوشیده نیست که سری نکسوس (Nexus) پیش از سری پیکسل (Pixel) پرچمداران گوگل در عرصه تلفن‌های هوشمند بودند، این تغییر نام سبب شد تا برخلاف پرچمداران دیگر شرکت‌ها، اسم نکسوس (Nexus) از خاطر برخی از کاربران پاک گردد، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

نکسوس 5 ایکس (Nexus 5X) و نکسوس 6 پی (Nexus 6P) در حدود دو سال پیش معرفی و به بازار عرضه شدند، اما به نظر می‌رسد که گوگل این دو گوشی هوشمند را فراموش کرده و می‌توان گفت که شاید این دو گوشی از خاطر گوگل پاک شده است، چرا که آن طور که از سوی کاربران انتظار می‌رود امروزه دیگر بروزرسانی‌های مناسبی دریافت نمی‌کند و کاربران را ناچار ساخته تا به تعویض گوشی‌های هوشمند خود بپردازند.

این مساله در حالی شکل می‌گبرد که گوشی‌های شرکت گوگل از لحاظ پشتیبانی مدت زمان زیادی پشتیبانی می‌شوند و اکنون با این شرایط پیش آمده به نظر می‌رسد گوگل قید بروزرسانی این دو گوشی هوشمند خود را زده است.

به رغم آنکه نکسوس 5 ایکس (Nexus 5X) و نکسوس 6 پی (Nexus 6P) از لحاظ سخت‌افزاری در سطح بالایی قرار دارند و توان لازم را برای دریافت بروزرسانی‌های مختلف را دارا هستند، اما قابلیت Zero Shutter Lag که تا پیش از این در دوربین گوشی‌های گوگل پیکسل (Google Pixel) و گوگل پیکسل ایکس ال (Google Pixel XL) نیز موجود بود را دریافت نکردند.

نکسوس 6 پی و نکسوس 5 ایکس

گوگل تصمیم گرفت تا این قابلیت را به عنوان یکی از ویژگی‌های اختصاصی سری پیکسل (Pixel) نگه دارد که این تصمیم موجب ناراحتی و دلزدگی خریداران و کاربران این دو گوشی هوشمند شود. اما این مساله نتوانست به نا امیدی کاربران منجر گردد چرا که توسعه دهندگان گوشی‌های نکسوس (Nexus) و پیکسل (Pixel) به راحتی از کنار این مساله عبور نکردند و پس از آن یک برنامه غیر رسمی به نام دوربین اِن ایکس گوگل (Google Camera NX) را برای کاربران و دارندگان سری نکسوس منتشر کردند.

این برنامه دوربین تمام ویژگی‌های موجود در دوربین گوشی‌های هوشمند پیکسل (Pixel) را برای کاربران گوشی‌های قدیمی نکسوس (Nexus) فراهم آورد و بدین ترتیب صاحبان این سری از گوشی‌های هوشمند نسل قبل گوگل با مساله عدم دریافت این قابلیت کنار آمدند.

 

قابلیت Zero Shutter Lag

قابلیت Zero Shutter Lag یکی ویژگی بسیار مهم و کاربردی ست چرا که یکی از عمده‌ترین مشکلات در استفاده از ویژگی +HDR را بر طرف خواهد نمود. استفاده از قابلیت +HDR بدون بهره‌گیری از اصلاح و تعدیل (modification) ممکن است حالت منظره‌یاب (viewfinder) را برای چندین ثانیه پس از تصویر برداری قفل نماید. این قابلیت به کاربران این امکان را خواهد داد تا در مدت کمی و با سرعت بالایی به تصویربرداری بپردازید.

این قابلیت از یک جنبه دیگر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و آن هم این است که در مواقعی که قصد داشته باشید از یک شی یا سوژه متحرک که سرعت بالایی دارد یا مواقعی که در موقعیت ثابتی قرار گیرید، به راحتی هرچه تمام‌تر به عکسبرداری بپردازید.

 

برنامه غیر رسمی دوربین اِن ایکس گوگل (Google Camera NX)

تا به امروز قابلیت‌های مختلف عرضه شده بر روی دوربین گوشی‌های پیکسل (Pixel)، پس از مدتی بسیار کوتاه برای برنامه دوربین اِن ایکس گوگل (Google Camera NX) و دارندگان گوشی‌های نکسوس (Nexus) عرضه شده است و دارندگان گوشی‌های سری نکسوس (Nexus) همچون دارندگان گوشی‌های سری پیکسل (Pixel) از این قابلیت‌های ویژه برخوردار شده‌اند.

با عرضه قریب الوقوع سری جدید گوشی‌های پیکسل یعنی گوگل پیکسل 2 (Google Pixel 2) یا گوگل پیکسل 2 ایکس ال (Google Pixel 2 XL)، قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی به این دو گوشی هوشمند افزوده شد که اکنون راه خود را به برنامه غیر رسمی دوربین اِن ایکس گوگل (Google Camera NX) بار کرده‌اند و این امکانات جدید را برای کاربران گوشی‌های هوشمند سری نکسوس (Nexus) به ارمغان آورده است.

آخرین بروزرسانی عرضه شده برای برنامه غیر رسمی دوربین اِن ایکس گوگل (Google Camera NX) بر پایه نسخه 5.1 برنامه رسمی دوربین گوگل (Google Camera 5.1) توسعه یافته و بیشتر ویژگی‌های سری جدید پیکسل (Pixel) را برای دارندگان دستگاه‌های نکسوس (Nexus) فراهم کرده است. اکنون این نسخه شامل قابلیت‌هایی همچون تصاویر متحرک (Motion Photos) و روتوش چهره (Face Retouching) می‌باشد.

قابلیت تصاویر متحرک (Motion Photos) این ویژگی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد تا با استفاده از آن هنگام فشردن دکمه شاتر دوربین، یک ویدیو چندین ثانیه‌ای ثبت شود و قابلیت روتوش چهره (Face Retouching) نیز یکی از رایج‌ترین قابلیت دوربین‌ها گوشی‌های هوشمند است که با استفاده از آن می‌توانید عکس‌هایی که از چهره شخصی ثبت می‌کنید را با افزودن یک حالت خاص، شفاف و روشن کنید و چین و چروک‌های موجود در آن را با استفاده از یک مد صاف و مسطح کننده، پاک کنید.

چارلز_ا (Charles_l)، توسعه دهنده مشهور این برنامه که از اعضا ارشد و شناخته شده انجمن توسعه دهندگان XDA می‌باشد این برنامه را در دو نسخه منتشر کرده است که نسخه اول آن با قابلیت Zero Shutter Lag همراه شده است و نسخه دیگر آن بدون این قابلیت عرضه شده.

نسخه بدون قابلیت Zero Shutter Lag از این برنامه با برنامه رسمی دوربین گوگل (Google Camera) از لحاظ قابلیت‌هایی همچون تصاویر متحرک (Motion Photos) و روتوش چهره (Face Retouching) یکسان است و عملکرد یکسانی نیز خواهد داشت و نسخه‌ای که دارای قابلیت Zero Shutter Lag می‌باشد عملکردی مشابه با نسل اول دوربین گوشی‌های هوشمد پیکسل یعنی گوگل پیکسل (Google Pixel) و گوگل پیکسل ایکس ال (Google Pixel XL) را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

البته هنوز هم ویژگی‌هایی همچون حالت پرتره (Portrait mode) و واقعیت افزوده (Argumented Reality) که به صورت اختصاری با نام حالت AR شناخته می‌شود، در این برنامه غیر رسمی وجود ندارد، چرا که نسل اول گوشی‌های پیکسل یعنی گوگل پیکسل (Google Pixel) و گوگل پیکسل ایکس ال (Google Pixel XL) و آخرین سری از گوشی‌های نکسوس (Nexus)، خود از این قابلیت‌ها بهره‌مند نبوده‌اند.

 

نظر شما کاربران ترنجی در این باره چیست؟ به نظر شما برنامه غیر رسمی دوربین اِن ایکس گوگل (Google Camera NX) که توسط توسعه دهندگان انجمن XDA توسعه یافته می‌تواند برای کاربران گوشی‌های نکسوس (Nexus) و دوربین قدیمی‌تر آن، جایگزین مناسبی باشد؟ آیا تا کنون شما از این برنامه غیر رسمی استفاده کرده‌اید یا قصد استفاده از آن را در آینده دارید؟ نظرات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

من آگه جای دارندگان بودم حتما استفاده میکردم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان