حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چگونه دکمه‌های ناوبری در گلکسی نوت 8 (Galaxy Note 8) را شخصی سازی کنیم؟

یکی از تغییرات مثبتی که اخیرا در گوشی‌های سامسونگ و در خانواده گلکسی اس 8 (Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس (Galaxy S8 Plus) صورت گرفته است، تغییر کلیدهای خازنی زیر صفحه‌نمایش به دکمه‌های ناوبری در درون صفحه نمایش بوده است.

این مورد علاوه بر زیبایی ظاهری و افزایش سرعت عمل استفاده از گوشی، قابلیت بسیار کاربردی شخصی سازی را نیز برای کاربران ممکن خواهد ساخت، اکنون این قابلیت به گلکسی نوت 8 (Galaxy Note 8) که جدیدترین قلم‌دار اندرویدی شرکت سامسونگ است نیز افزوده شده و کاربرد و استفاده آن‌ها نیز بهتر از قبل خواهد بود، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

تا کنون گوشی‌های هوشمند زیادی را دیده‌ایم که از ویژگی دکمه‌های ناوبری بهره می‌برند و حتی شاید اسم سامسونگ در میان این شرکت‌ها یک اسم گمنام باشد، اما این شرکت سعی کرده تا به اندازه توان خود در این بخش امکانات متنوعی را در اختیار کاربران قرار دهد. بسیاری از محصولات اندرویدی وجود دارند که کلید برگشت آن‌ها در سمت چپ و برخی دیگر در سمت راست قرار دارد.

نکته مثبتی که در گوشی‌های جدید پرچمدار سامسونگ، علی‌الخصوص گلکسی نوت 8 (Galaxy Note 8) به چشم می‌خورد، قابلیت شخصی‌سازی دکمه‌های ناوبری است که برای کاربرانی که پیش از این از تلفن‌های هوشمندی استفاده کرده‌اند که کلید برگشت آن‌ها در سمت دیگری بوده است، این قابلیت بسیار مناسب خواهد بود.

 

چگونه دکمه‌های ناوبری در گلکسی نوت 8 (Galaxy Note 8) را شخصی سازی کنیم؟

به بخش تنظیمات (Settings) در گوشی هوشمند خود مراجعه کنید و آن را باز کنید

به بخش صفحه‌نمایش (Display) مراجعه کنید و آن را باز کنید

به قسمت نوار ناوبری (Navigation bar) مراجعه کنید

طرح دکمه (Button layout) را انتخاب کرده و چینش مورد نظر را انتخاب نمائید.

برای راحتی کار می‌توانید از تصاویر زیر نیز استفاده نمائید.

 

این مورد را به یاد داشته باشید که موارد مختلف دیگری نیز درگزینه‌های نوار ناوبری وجود دارند که خواهید توانست به راحتی آن‌ها را تصاویر قرار داده شده مشاهده نمائید، مواردی همچون قابلیتی  که با دو بار ضربه زدن روی روی دکمه مربوط به آن، قادر خواهید بود تا نوار ناوبری را مخفی و دوباره به نمایش بگذارید یا قابلیت تغییر رنگ دکمه‌های ناوبری که قابلیتی جذاب به نظر می‌رسد یا قابلیت تغییر کاربرد کلید خانه ومواردی از این دست.

همانطور که گفته شد، وجود دکمه‌های ناوبری مجازی بسیار بهتر از وجود کلیدهای خازنی است چرا که قابلیت‌های متنوعی همچون راحتی دسترسی و استفاده از آن‌ها، سرعت بیشتر در عملکرد دکمه‌های ناوبری نسبت به کلیدهای خازنی و مواردی همچون شخصی سازی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد و البته باید به نکته مهم‌تری در اینجا اشاره کرد که در چند سال اخیر این مورد در بین گوشی‌های شرکت سامسونگ شاید بهترین و شاخص‌ترین تغیرات در المان‌های سامسونگ باشد.

 

نظر شما کاربران ترنجی در این باره چیست؟ آیا شما به استفاده از کلیدهای خازنی عادت دارید یا دکمه‌های ناوبری مجازی را ترجیح خواهید داد؟ دلیل شما از این انتخاب چیست؟ نظرات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
siavash-t

من که دکمه های خازنی رو ترجیح میدم.

Sajad

پیدا کردن جای دکمه خازنی بدون نگاه کردن به گوشی ساده تره. البته در نهایت باید حذف میشدن…

siavash-t

بحث اینه با دکمه های نرم افزاری قسمتی از صفحه نمایش اشغال میشه.

Peiman

بحث اینه که دکمه خازنی بخشی زیادی از پنل جلویی رو اشغال میکنه

siavash-t

با این حال بهتر از بزرگتر شدن صفحه نمایش و آسیب پذیرتر شدنش نیست؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان