حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مرورگر مایکروسافت اج (Microsoft Edge) برای iOS و اندروید عرضه می‌شود

خبر خوبی که در راه است این است که به زودی خواهید توانست تا از یکی از مهم‌ترین امکانات ویندوز 10 بر روی گوشی هوشمند خود با سیستم عامل‌های iOS و اندروید استفاده کنید، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

در اطلاعیه‌ای که از سوی شرکت مایکروسافت منتشر شده است، این شرکت خبر داده که مرورگر مایکروسافت اج (Microsoft Edge) را برای سیستم‌عامل iOS عرضه خواهد کرد و برای سیستم عامل اندروید طی هفته‌های آتی نیز عرضه خواهد شد. این برنامه در انتشار اولیه، محدود به کاربران کشور ایالات متحده آمریکا است، اما طولی نخواهد کشید که کاربران سایر نقاط جهان نیز از این برنامه بهره‌مند شوند.

 

مرورگر مایکروسافت اج (Microsoft Edge) برای iOS و اندروید

مرورگر مایکروسافت اج (Microsoft Edge) برای iOS

 

در حال حاضر در نسخه‌های اولیه، شرکت مایکروسافت شروع به دریافت بازخوردهای متنوع کاربران از این برنامه کرده است تا نهایتا نسخه‌های تکمیلی هرچه زودتر به دست مشتری برسد. این امر در مورد تبلت‌های هر دو سیستم عامل نیز به یک صورت خواهد بود.

مرورگر مایکروسافت اج برای iOS و اندروید، ادامه مسیر امور در رایانه‌های شخصی با ویژگی Continue on PC

هدف اصلی این شرکت از عرضه این مرورگر بر روی این دو سیستم عامل آن است که هنگام استفاده از ویندوز 10،  به اشتراک گذاری اسناد و اطلاعات را راحت‌تر از قبل نماید تا امور مختلف کاربران سریع‌تر انجام گردد. بخشی از بروزرسانی Creators برای ویندوز 10 مربوط به قابلیت به اشتراک گذاری لینک‌های مختلف بین این سه پلتفرم است. با این حال پیدا کردن این ویژگی و نحوه رفتار و تعامل با آن کمی سخت و دشوار است که در اینجا به شما خواهیم گفت که برای استفاده از این ویژگی چه کاری را باید انجام دهید؟

 

نحوه استفاده از ویژگی “Continue on PC” برای سیستم عامل اندروید و iOS در بروزرسانی Fall Creators:

با دریافت نسخه مخصوص مرورگر مایکروسافت اج برای سیستم‌ عامل مخصوص خود، یک علامت اشتراک گذاری برجسته در قسمت پایین مرورگر شما قرار خواهد گرفت، کاربران تنها برای ادامه امور و فعالیت خود بر روی PC (رایانه‌های شخصی) یا دخیره اطلاعات مختلف از آن استفاده کنند

 

ویژگی‌های دیگر نسخه ویندوز 10 مرورگر مایکروسافت اج:

همگام سازی موارد دلخواه انواع وب‌سایت‌ها

همگام سازی (Reading list) لیست خواندنی‌ها

پشتیبانی از eBook و ePub و همگام سازی محتوای خریداری شده از فروشگاه ویندوز (Windows Store)، (این قابلیت به زودی اضافه خواهد شد).

همگام سازی کلمه عبور (این قابلیت به زودی اضافه خواهد شد).

 

جو بللیور (Joe Belfiore)، معاون شرکت مایکروسافت در ویندوز و گروه‌های دستگاهی (Devices Group) در این باره گفته است: این شرکت هیچ برنامه‌ای برای توسعه و گسترش برنامه‌های این مرورگر را نخواهد داشت، اما همانند بسیاری از بروزرسانی‌های احتمالی در آینده، قسمتی از تمرکز این شرکت بر دریافت بازخوردهای متفاوت کاربران در استفاده از این مرورگر خواهد بود.

دیگر قابلیت‌های مختلف این برنامه همچون ورود به حساب مایکروسافت خود در قسمت خصوصی ، قابلیت ایر دراپ (AirDrop) و تنظیم موتور پیشفرض جستجوگر از میان گوگل، بینگ و یاهو در دسترس خواهند بود. برخی دیگر از ویژگی‌های این برنامه همچون، همگام سازی کلمه عبور، پشتیبانی از eBooks و پشتبانی از نسخه تبلت در نسخه‌های بعدی به این برنامه اضافه خواهند شد.

مرورگر مایکروسافت اج (Microsoft Edge) برای iOS و اندروید

مرورگر مایکروسافت اج (Microsoft Edge) برای iOS

اگرچه این برنامه فعلا برای ایالات متحده آمریکا عرضه شده است، اما به زودی مایکروسافت این برنامه را برای سایر کشورها با زبان‌ها مخصوص آن عرضه خواهد نمود، در حال حاضر مسئله مهم دریافت بازخورد کاربران از این برنامه می‌باشد. پس از بررسی این برنامه در چند روز گذشته، نتیجه بر این شد که این برنامه همانطور که انتظار میرفت عمل کرده است.

کسانی که در برنامه Insider ویندوز ثبت نام کرده‌اند و در حال ساخت آخرین نسخه Insider هستند (نسخه 1709) می توانند راهنمای ما را در مورد نحوه وصل کردن تلفن هوشمندشان با رایانه خود بخوانند.

مرورگر مایکروسافت اج (Microsoft Edge) برای iOS و اندروید

مرورگر مایکروسافت اج (Microsoft Edge) برای iOS

مرورگر مایکروسافت اج؛ اندکی بیشتر از عمق پوست

شرکت مایکروسافت در این باره گفته است که این مرور‌گرها، بومی و پایه این سیستم‌ عامل‌ها نیستند و روش توسعه آن‌ها در هر پلتفرمی با دیگری فرق دارد، نسخه iOS بر اساس موتور طرح بندی (WebKit layout engine) توسعه یافته در حالیکه نسخه اندروید بر پایه Chromium ساخته شده است. برای نسخه ویندوز 10 نیز از تکنولوژی رندر کردن کنتراست و موتور EdgeHTML استفاده شده است. بنابراین ساختار رشته‌ها و مجوعه‌ها هم‌تراز با یکدیگر نخواهد بود.

اپل به سادگی مرورگرهای شخص ثالث را بر اساس موتورهای غیر WebKit در فروشگاه اپل اجازه نمی دهد، و اندروید در اطراف Chromium ساخته شده است، و آن را طبیعی تر از این سیستم عامل می سازد.

مرورگر مایکروسافت اج (Microsoft Edge) برای iOS و اندروید

مرورگر مایکروسافت اج (Microsoft Edge) برای iOS

شرکت اپل مرورگرهای شخص ثالث که بر اساس موتورهایی غیر از WebKit باشند را در فروشگاه نرم‌افزاری خود راه نخواهد داد و همچنین برای اندروید از Chromium استفاده شده که آن را طبیعی‌تر از پیش برای این سیستم عامل جلوه خواهد داد. با توجه به محدودیت‌های مختلف ایجاد شده از طرف اپل، کاربران نمی‌توانند تا از این برنامه به عنوان مرورگر پیش‌فرض استفاده نمایند و برای اندروید چنین محدودیت اعمال نخواهد شد.

 

مرورگر مایکروسافت اج برای iOS و اندروید را از کجا باید دریافت نمود؟

کسانی که مشتاق برای استفاده از مرورگر هستند، اگر از سیستم عامل iOS استفاده می‌کنند باید از تست پرواز (Apple Test Flight) برای استفاده از نسخه پیش‌نمایش استفاده نمایند. برای کاربران اندرویدی نیز، افراد خواهند توانست تا در یکی از تست‌های آزمایشی پیش‌نمایش مرورگر اج که در هفته‌های آینده راه‌اندازی می‌شود استفاده نمایند.

برای ثبت نام در هردو نسخه iOS و اندروید این مرورگر به صفحه وب‌سایت رسمی مایکروسافت مراجعه کنید. مایکروسافت علاوه بر توسعه و عرضه مرورگر مایکروسافت اج (Microsoft Edge)، شروع به راه‌اندازی و استفاده مجدد از Arrow launcher کرده است.

 

نظر شما کاربران در این باره چیست؟ آیا از این مرورگر که جدیدا برای دو سیستم‌عامل محبوب بازار عرضه خواهد شد، استفاده خواهید کرد؟ نظرات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید

 

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

از نسخه ویندوز ک استقبال نشد.بعید می‌دونم از اینم استقبال بشه .

Mortazavi

انصافاً مرورگر اج خیلی خیلی باحاله
من یه مدت کوتاه باهاش کار کردم به نظرم بهتر از مرورگر مورد علاقم یعنی کروم بود.

mortezacs
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان