حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

انتقال فایل بین کامپیوتر و موبایل در مرورگر Edge مایکروسافت تسهیل خواهد یافت

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، مایکروسافت، مرورگر

مرورگر اج مایکروسافت که تا همین چند وقت پیش، سوژه طنز و تمسخر کاربران بود و در برابر گوگل کروم، رقیبی ناچیز محسوب می‌شد، این روزها با بهبود و رفع نقاط ضعف خود توانسته است رضایت بسیاری از کاربران را کسب کند. در ادامه این سیاست درست، گویا انتقال فایل بین کامپیوتر و موبایل در مرورگر Edge مایکروسافت تسهیل خواهد یافت. با ترنجی همراه باشید.

آسان‌تر شدن فرآیند انتقال فایل بین کامپیوتر و موبایل در مرورگر Edge چگومن ممکن است؟!

مایکروسافت اج به زودی یک ویژگی کاربردی جدید به نام Drop دریافت خواهد داشت. این قابلیت به کاربران این امکان را می‌دهد تا فایل‌های خود را به دستگاه‌های دیگری که این مرورگر اینترنت در آن‌ها در دسترس است، انتقال دهند. در طول سال‌های اخیر، مرورگر Edge مایکروسافت، ویژگی‌های بسیاری زیادی را برای کاربران ارائه داده است و واضح بود که نتیجه کار این غول تکنولوژی آمریکایی (Microsoft)، مرورگر اج را از همان زمان به دومین مرورگر پرکاربرد در جهان تبدیل کرده است.

از اوایل ماه می ۲۰۲۲، مرورگر Edge به قابلیت VPN رایگان داخلی مجهز شده بود، اگرچه این قابلیت نسبت به یک VPN کلاسیک کاربرد کمتری داشت، اما بازهم یک قابلیت مفید محسوب می‌شود. از سوی دیگر، ویژگی جدیدی که به مرورگر Edge می‌آید، مربوط به اشتراک گذاری فایل است. در حال حاضر راه‌حل‌هایی برای انتقال فایل‌ها از یک دستگاه به دستگاه دیگر داریم. به طور کلی، کاربران فایل‌های خود را یا از طریق ایمیل ارسال می‌کنند و یا از طریق Google Drive آن‌ها را جابجا می‌نمایند.

انتقال فایل بین کامپیوتر و موبایل در مرورگر Edge

این قابلیت جدید به شما امکان می‌دهد تا از میانبرهای صفحه کلید برای کپی، کات و پیست کردن استفاده کنید.مایکروسافت قصد دارد جایگزین دیگری را به کاربران خود ارائه دهد. همانطور که توسط مدیران سایت Neowin گفته شده است، این شرکت در حال کار بر روی یک قابلیت داخلی برای این مرورگر است که اجازه می‌دهد فایل‌ها بین دستگاه‌های مختلف شما که در آن‌ها، این مرورگر نصب شده است، به اشتراک گذاشته شوند.

این قابلیت که Drop نام دارد، به شکل یک پنل جانبی است که در آن می‌توانید یادداشت‌ها و فایل‌های خود را به صورت درگ اند دراپ (کشیدن و رها کردن) قرار دهید تا مثلا آن‌ها را به گوشی هوشمند اندرویدی خود ارسال نمایید. البته توجه داشته باشید که باید حساب Microsoft Edge شما باید در هر دو دستگاه فعال باشد تا دسترسی به این قابلیت امکان‌پذیر باشد و با این کار، اشتراک گذاری یک فایل بین دستگاه‌ها از طریق مرورگر EDGE مایکروسافت آسان‌تر خواهد بود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط GizChina، اینطور که به نظر می‌رسد، عملکرد ویژگی Drop مبتنی بر فضای OneDrive، یعنی پلتفرم ذخیره سازی ابری مایکروسافت است. در واقع، در یک ستون شما متوجه مقدار فضای خالی و باقی مانده یا فضای اشغال شده می‌شوید. علاوه بر این، در صورتی که هنوز از این مرورگر در گوشی هوشمند خود استفاده نمی‌کنید، قابلیت دراپ یک کد QR برای دانلود نسخه موبایل Edge را نیز نمایش می‌دهد.

قابلیت VPN داخلی در مرورگر اج مایکروسافت به زودی در دسترس خواهد بود

متاسفانه، در این زمان برای کاربران معمولی غیرممکن است که ویژگی Drop را امتحان کند. زیرا این ویژگی فقط برای کاربران نسخه Edge Canary 104 در دسترس است. آخرین نسخه مرورگر فقط برای توسعه دهندگان در دسترس است. با این وجود، همانطور که تصاویر به اشتراک گذاشته شده توسط خبرگزاری Neowin نشان می‌دهد.، اگر می‌خواهید همین الان از این ویژگی استفاده کنید، می‌توانید Drop را از تب Appearance در تنظیمات مرورگر اج فعال کنید.

مایکروسافت همچنین در حال آزمایش یک ویژگی برای وارد کردن اطلاعات از مرورگر گوگل کروم به مایکروسافت اج (هر بار که کاربر مرورگر را راه اندازی می‌کند) است. در همان زمان، می‌توانید انتخاب کنید که کدام اطلاعات را وارد این مرورگر کنید. این شامل بوکمارک‌ها، تاریخچه مرورگر، رمزهای عبور ذخیره شده، کوکی‌ها، صفحات باز و حتی تنظیمات مرورگر نیز می‌باشد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان