حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هیچ روشی برای بازکردن Bootloader نوکیا 8 وجود ندارد

نوشته

6 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، نوکیا

یکی از ویژگی‌های جذاب و مورد علاقه‌ی گوشی‌های اندرویدی این است که کاملا قابل تنظیم هستند، یعنی کاربران می‌توانند با استفاده از رام‌ها، ابزارها و فایل‌های مختلف یک‌سری تنظیمات کاملا اختصاصی را برای گوشی خود داشته باشند و عملکردهای متفاوتی را از گوشی خود دریافت نمایند. اگرچه گاهی برای بازکردن قفل بوت لودر گوشی خود نیاز است که از روش‌های مختلفی استفاده نمایید. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

این کار یک نوع تقلب می‌باشد، بعضی از تعمیرکاران گوشی از اینکه می‌توانند دسترسی به فایل‌های سیستمی یک گوشی را باز کنند خوشحال می‌شوند در حالی که بعضی دیگر ادعا می‌کنند این کار باعث می‌شود تا گوشی شما از گارانتی خارج شود. متاسفانه برای کسانی که چنین کاری را برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی انجام می‌دهند یک خبر بد داریم، آن هم اینکه برای نوکیا 8 هیچ‌گونه روش رسمی مبنی بر باز کردن بوت لودر این گوشی ارائه نشده است.

جاهو سارویکاس، مدیر ارشد محصولات HMD Global، در توییر خود اعلام کرد که این شرکت قصد ندارد بوت لودر این گوشی را باز کند. متن توییتر وی به این شرح بود: “با عرض پوزش، ما به دلایل امنیتی نمی‌توانیم دسترسی به تنظیمات هسته را برای این گوشی‌ باز کنیم.” سارویکاس به بحث امنیتی اشاره کرد ولی سایر کمپانی‌ها تاکنون دسترسی به بوت لودر گوشی‌های هوشمند خود را باز نگاه داشته‌اند ولی نمی‌دانیم که آیا آن‌ها نیز می‌توانستند این دسترسی را حذف نمایند؟!

شاید این کمپانی در آینده تصمیمات خود را تغییر دهد اما در حال حاضر، گویا چنین تصمیمی ندارد و اگر شما قصد دارید که یک نسخه از این گوشی را خریداری کرد و تغییرات باب میل خود، از قبیل نصب برنامه‌ی افزایش سرعت گوشی را از طریق بوت لودر به این گوشی اضافه نمایید، باید این نکته را در نظر داشته باشید.

 

واقعا به نظر شما چرا کمپانی‌های دیگر چنین کاری را نکردند؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mortazavi

سلام جناب خدابخشی.
قلم شما قطعاً جز بهترین های سایت های ایرانی هست.
خواهشم اینه یه پست کامل و بلند در مورد مضایای باز کردن بوت لودر و روت کردن گوشی بنویسید و لیستی از بهترین و پرطرفدار ترین برنامه و کارهایی که بخاطرش گوشی رو روت می کنند ارائه بدین.
خواهش میکنم این پست رو حتماً بنویسید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
بهنام خدابخشی
Telegram: Bhnam_khb Instagram: bhnm.k.h