حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آنلاک بوت لودر گوشی های ال جی با اعلام بستن وب‌سایت توسعه‌دهندگان خاتمه می‌یابد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ال‌جی

جامعه توسعه‌دهندگان اندروید، به‌دلیل افزایش طول عمر تلفن‌های قدیمی به‌کمک آنلاک کردن بوت لودر (bootloader unlock) آن‌ها و ارتقا به نسخه‌های جدیدتر، بسیار فراتر ازآنچه سازندگان ارائه می‌دهند، شناخته شده می‌باشند. کمپانی ال جی در اوایل سال جاری فعالیت تجارت تلفن همراه خود را به‌صورت کامل متوقف کرد اما درادامه قول داد تا شماری از دستگاه‌های خود را برای مدت‌زمان محدودی پشتیبانی کند. با این حال، این شرکت اخیرا اعلام کرده است که قصد دارد به‌عنوان آخرین گام‌های خروج از بخش موبایل، وب‌سایت توسعه‌دهندگان خود را به‌طور کامل ببندد. این امر، درابتدا باعث عدم پشتیبانی رسمی ال جی از بروزرسانی نرم‌افزاری گوشی‌های خود شده و به‌طور همزمان نیز باعث می‌شود تا کاربران فعلی این شرکت قادر به آنلاک بوت لودر گوشی خود نشده و نتوانند با نصب نسخه‌های جدیدتر از سیستم‌عامل اندروید با پوسته دلخواهشان، مدت زمان بیشتری از دستگاه خود استفاده کنند.

آنلاک بوت لودر گوشی های ال جی

بوت لودر در گوشی‌های هوشمند اندرویدی ابزاری است که سیستم را بارگذاری می‌کند و به‌طور پیش‌فرض اکثر دستگاه‌های اندرویدی بوت لودر را قفل می‌کنند تا از نصب نرم‌افزارهای غیررسمی جلوگیری کنند. با این حال، می‌توان قفل آن را برای اجازه دادن به کارکرد برنامه‌های جانبی باز کرد (اصطلاحا آنلاک کردن) که به توسعه‌دهندگان شخص ثالث اجازه می‌دهد یک «رم سفارشی»، یک نسخه جایگزین از سیستم‌عامل اندروید که ممکن است ویژگی‌های متفاوت، نسخه جدیدتر یا طراحی متفاوتی را ارائه دهد، ایجاد و نصب کنند.

آنلاک بوت لودر گوشی های ال جی

آنلاک بوت لودر گوشی های ال جی

ال جی مدت‌هاست که مجموعه‌ای رسمی از ابزارها را برای کمک به فرآیند باز کردن قفل بوت لودر خود ارائه کرده است. به‌طور خاص، کسانی که گوشی ال جی دارند، این امکان را داشته‌اند که برای باز کردن قفل بوت لودر خود، درخواست کنند. با این حال، این سرویس به‌طور رسمی در تاریخ ۱۰ دی ۱۴۰۰ به‌کار خود پایان می‌دهد.

این باعث می‌شود صاحبان گوشی‌های ال جی که درخواست خود را ثبت نکرده‌اند، بوت لودری داشته باشند که ممکن است برای همیشه قفل شود. استعداد توسعه‌دهندگان شخص ثالث، تلفن‌هایی مانند LG Velvet و V60 را برای مدت طولانی‌تری از طریق رام‌های سفارشی زنده نگه می‌دارد، اما اگر برخی روش‌های غیررسمی باز کردن قفل را نتوان انجام داد، کار سختی درپیش خواهد بود. اما همزمان می‌توان امیدوار بود که توسعه‌دهندگان در جامعه اندروید، راه‌حلی برای باز کردن قفل بوت لودر دستگاه‌های ال جی بیابند.

دیدگاه شما پیرامون بستن وب‌سایت رسمی توسعه‌دهندگان ال جی و درنتیجه عدم امکان آنلاک بوت لودر گوشی‌های این شرکت و ارتقا آن‌ها به نسخه‌های جدیدتر سیستم‌عامل اندروید و اجرای شخصی‌سازی فراوان بر روی آنان چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی