حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بیل گیتس موافق استفاده از Ctrl-Alt-Del نیست

به‌تازگی اخباری منتشر شده است که نشان می‌دهد یکی از بنیان‌گذاران معروف شرکت مایکروسافت یعنی بیل‌گیتس موافق استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl-Alt-Del نیست. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا صحبت‌های او را بررسی کنیم.

برای همه‌ی ما موقعیت‌هایی پیش آمده است که به دلیل هنگ‌کردن و یا به اصطلاح فریز شدن سیستم ویندوزی‌مان در اولین قدم خود را در حال فشردن کلیدهای ترکیبی Ctrl-Alt-Del دیده‌ایم تا بلکه اوضاع را بهبود ببخشیم زیرا می‌دانیم این عملی موثر است و به وضعیت کامپیوتر کمک خواهد کرد. اما فراموش نکنید که فشردن سه کلید که هر کدام در قسمتی از کیبورد قرار دارند نیاز به استفاده از دو دست دارد و به هیچ‌وجه عملی حرفه‌ای تلقی نمی‌شود. حال جالب است بدانید که یکی از پایه‌های بنیان شرکت عظیم مایکروسافت یعنی بیل‌گیتس (Bill Gates) نیز هیچ‌گاه طرفدار استفاده از این قابلیت به صورت کلیدهای ترکیبی نبوده است و همچنان به مخالفت خود با این روند ادامه می‌دهد. وی پیش از این و در سال 2013 میلادی استفاده از این کلیدها را یک “اشتباه” تلقی کرده است. او همیشه خواستار کلیدی اختصاصی برای این قسمت بود اما به نظر می‌رسد مسئول طراحی چینش کلیدها در کیبورد، با بیل‌گیتس هم نظر نبوده است!

جهت اطلاع کسانی که نمی‌دانند، Ctrl-Alt-Del عملی اجباری برای خروج از نرم‌افزار و یا… در دستگاه‌های ویندوزی است و همچنین در اجرای task manager و یا برای ریبوت کردن دستگاه نیز کاربردی ظاهر می‌شود. به گفته بیل‌گیتس این قابلیت، بسیار مهم و پرکاربرد است و به همین دلیل باید دارای میانبری ساده‌تر باشد تا همه به راحتی قادر به استفاده از آن باشند. با توجه به تلاش‌های وی برای قرار دادن دکمه‌ای اختصاصی برای این عمل به نظر می‌رسد اگر او قادر به برگشت به گذشته بود در اولین قدم از وجود این کلید در کیبوردها مطمئن می‌شد. اما همان‌طور که می‌دانید این عمل امکان‌پذیر نیست و فعلا نباید منتظر اضافه شدن این کلید باشیم.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا شما نیز خواستار کلیدی اختصاصی برای این عمل هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

بنظرم من وجود این قابلیت یعنی تاییدی بر مشکلات ویندوز

JAVAD

قاعدتا باید قسمتی در سیستم عامل وجود داشته باشه تا بشه عملکرد برنامه هارو بررسی کرد، گاهی اوقات بخاطر تداخل برنامه ها یا کدها با هم یک سری خطاها بروز میکنن و از این طریق میشه اونهارو مدیریت کرد یا سریعتر برنامه هارو از چرخه پردازش خارج کرد.

ahmad

خب این نقطه ضعفه دیگه یعنی چی تداخل؟ این یعنی تایید مشکل در کنار راه حل

Mortazavi

دقیقاً با شما موافقم احمد جان

Peiman

منم موافق نیستم

Mortazavi

به نظرم چون خیلی پیش نماید سختیش به اون صورت نمود پیدا نمی کنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پارسا گل‌نیا
زندگی یعنی تِک، سریال و فوتبال :)اگه سوالی بود با Parsagolnia@gmail.com در ارتباط باشید.